Bevezett de nem működtetett minőségirányítási rendszer.

cikkek marketing pályázat tanúsítás adatbank kapcsolat Ajánlatkérés
E-mail:
Jelszó:
Kulcsszó:
Hírek, információk, tanácsok Vállalkozásod fejlesztéséhez!
Neve:
Email:

 Az ISO 9001 és a minőségirányítási alapelvek várható változásai

Az új ISO 9001 szabvány várhatóan 2015-ben jelenik meg a következő menetrend szerint:

2013. június: a CD (Committee Draft: bizottsági tervezet) szavazásra bocsátása,
2014. április: a DIS (Draft International Standard: nemzetközi szabvány tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. július: az FDIS (Final Draft International Standard: nemzetközi szabvány végső tervezete) szavazásra bocsátása,
2015. szeptember: a nemzetközi szabvány kiadása (ISO 9001:2015).

Vissza a cikkek listájához Következő

ISO 9001 - Működtesd!

2015-03-16


Cikk ajánlása Mondja el véleményét Cikk myomtatása

ISO 9001, minőségirányítás

Minőségi. - Mondjuk sokszor termékre, szolgáltatásra. Mi  garantálja a minőséget? Egy olyan rendszer, egy olyan  együttműködés, egy olyan átlátható gépezet emberek és folyamatok között, mely lehetővé teszi és biztosítja a precízséget, az összehangolt és hibamentes munkafolyamatokat.

Mit mutat a gyakorlat manapság - ISO 9001


"Papíron" működtetett minőségirányítási rendszerek. Mondvacsinált minősített termékek, szolgáltatások. A saját mindennapi életüket megnehezítő vállalkozások, vállalatok. Az ember -az írás kapcsán itt vezetőkre, tulajdonosokra gondolok- képes kellene hogy legyen rendszerben gondolkodni, képes kellene legyen egy működő rendszert maga körül kiépíteni, átlátni, működtetni. Szakember nélkül is. Gondoljuk végig -ha még eddig nem tettük- értelmes emberek lévén, egy olyan feladatot testálsz át másra amit te magad is meg tudnál csinálni. Ez még nem is lenne baj. A házát is sok mindenki ki tudná festeni, de nem teszi, mert nincs gyakorlata. Így több időt venne igénybe mintha szakember csinálná. Az idő pedig pénz. Vagy nem, de az biztos hogy kevés van belőle, jól be kell osztani.

 

Szakembert hívsz, mert kell egy rendszer - ISO 9001

 Egy rendszer amely átláthatóvá teszi a cégednél működő folyamatokat. Minden szinten, minden alkalmazott bevonásával. Hatékonyságra törekszik ez a rendszer. Arra hivatott hogy kizárja a felesleges ráfordításokat pénzben és emberi energiában -emberi energia = költség, kiadás- tehát optimalizál. A cégednek. NEKED! "Nekem csak papíron kell a minőségirányítási rendszer." Van ilyen. Ám de! A "papíron" bevezett és a mindennapi életben működtett minőségirányítási rendszer között nincs nagy szakadék! Ám az eredmény össze sem hasonlítható.


Gondolkozz!
Ne légy a magad ellensége! A papíron kiépített rendszer és a valóban bevezetett rendszer költsége meglehet pár tízezer forint különbség. A tanúsítása ugyanaz a folyamat, az auditornak nem számít. A minősítésed érdekében ezt évről-évre kifizeted, és mégsem használod a rendszert, hanem nap mint nap szembe nézel a fejetlenséggel, a "nem tudom hol van" a "nem az én dolgom" a "nekem senki nem mondta" stb. kijelentésekkel, azzal hogy az éppen felmondott kolléga "magával" vitte minden tudását és kiesett egy fogaskerék a cég működéséből. Ez mind újabb ráfordítás energiában. Emberi energiában, azaz pénzben! Minden megtérülést vagy meg nem térülést, egyetlen mértékegységben mérhetsz: PÉNZ! 

 

Várd el magadtól, alkalmazottaidtól a minőségi hozzáállást, a minőségi termelést, a minőségi munkavégzést, a minőségirányítási rendszer alkalmazását! 

 

Így nem lesz ablakon kidobott pénz a Minőségirányítási Rendszer fenntartása évről-évre.

Küldd el ismerősödnek!

Az Ön neve*
Az Ön email címe*
Ismerőse neve*
Ismerőse email címe*
Ellenőrzés*

Kapcsolódó tartalom a Vállalkozás fejlesztési portálon:

Online tanácsadás

Kérdező: aranyvirag7
Kérdés: Tisztelt Cím ! Egy IX. József Attila lakótelepi társasházban lakom. A nyílászáróim elavultak, szeretném kicseréltetni azokat, de a lakóközösség nem járul hozzá, hogy közösen fogjunk neki. A kérdésem az lenne, hogy egyedül pályázhatok - e nyílászáró cserére .
A Válasz: Itt olvasható

Szakszótár

vásárlásösztönzés

Különböző, többnyire rövid ideig ható ösztönző eszközök együttese, amelynek célja hogy a fogyasztók vagy a kereskedelem gyorsabban és/vagy nagyobb mértékben vásároljanak/vegyenek igénybe bizonyos termékeket vagy szolgáltatásokat.