notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

A 10 legfontosabb e-kereskedelmi trend 2019-ben, trendek az online kereskedelemeben

A 10 legfontosabb e-kereskedelmi trend, amit minden vállalkozásnak ismernie kell

VN
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az e-kereskedelem világa nemcsak folyamatosan változik, de egyre nagyobb verseny is jellemző rá. Azoknak a kereskedőknek, akik szeretnének lépést tartani az egyre sűrűbb mezőnnyel, muszáj lesz folyamatosan figyelemmel követniük a legújabb aktuális és közelgő trendeket. Bármilyen jellegű webáruházat is vezetsz, ha nem vagy tisztában azokkal a tényezőkkel, amelyek kihatással lehetnek az internetes kereskedelemre, akkor bizony hamar feledésbe merülhetsz.
Éppen ezért gyűjtöttük össze 2019 meghatározó e-kereskedelmi trendjeit, amelyek nemcsak a jelenlegi helyzetet mutatják meg, de egyfajta jövőképet is elkezdhetünk felállítani belőlük. Lássuk őket!
 

10 legfontosabb e-kereskedelmi trend

1. Az online értékesítés 4,5 trillió dolláros üzletté növi ki magát

 


Ami a legfontosabb: az e-kereskedelemben lebonyolított értékesítések száma folyamatos növekedést mutatott az elmúlt években, ami nem meglepő. Az internetes vásárlás az egyik leggyakoribb online tevékenység, méghozzá annyira, hogy a becslések szerint 2021-re egy 4,5 trillió dolláros üzletté növi majd ki magát, ami egy igencsak nagy ugrás a 2014-ben mért 1,3 trillióhoz képest.

 

Természetesen a számok szinte mindenütt emelkednek, ahogy egyre több helyen jelennek meg a webáruházak, és egyre többen fordulnak az e-kereskedelmi megoldásokhoz, de az e-kereskedelem kihasználtsága területről-területre változó.

 

A növekedésnek több oka is van. Az egyik természetesen a kényelem. Ezen nincs is mit ragozni. Mindemellett fontos szempont az is, hogy az emberek manapság már sokkal jobban megbíznak az online üzletekben, ami a korszerű biztonsági rendszereknek, és a felhasználói élményre fordított fokozott figyelemnek is köszönhető. Volt idő, amikor az emberek nem szívesen ütötték be bankkártyájuk adatait egy webhelyen – ez azóta sokat változott.

 

hirdetes

2. A fogyasztók 50%-nál a környezetvédelmi tényezők is kihatnak a vásárlási szokásokra

 

A vásárlók kezdenek zöld gondolkodásmódra váltani, és a márkáknak ehhez bizony igazodniuk kell. A digitális fogyasztók fele állítja, hogy a környezetvédelmi aggályok befolyásolják vásárlási döntéseiket. Az e-kereskedelmi cégek tehát jobban teszik, ha igyekeznek minél fenntarthatóbb szokásokra átállni. De mit tehetnek a kereskedők? Például azt, hogy igyekeznek minél tisztább forrásokból beszerezni termékeiket, vagy éppen kevesebb felesleges csomagolóanyagot használni.

 

Legyen szó emberséges körülmények között nevelt haszonállatokból származó, vagy állatokon nem tesztelt termékekről, egyre nagyobb az igény a környezettudatos megoldásokra. Az emberek kezdik felismerni, hogy ők felelősek a bolygóért, amelyet otthonuknak nevezhetnek, ami a márkákra is komoly nyomást helyez, hogy megfeleljenek környezettudatos ügyfeleik igényeinek.

 

3. 73%: az online vásárlások ekkora része fog mobilról származni

 

Nem meglepő, hogy az e-kereskedelem egy jelentős részét a mobilról lebonyolított vásárlások teszik ki, ez az arány pedig 2016-at óta a 15%-kal nőtt. A becslések szerint 2021 végére az e-kereskedelmi értékesítések mintegy 73%-a mobileszközön történik majd. A számok nem hazudnak – egyre többen vásárolnak mobiljukról, és azok a kereskedők, akik nem biztosítanak kiváló felhasználói élményt vásárlóiknak, könnyedén lemaradhatnak a versenyben.

hirdetes

 

Ahogy az okostelefonok egyre inkább beférkőznek életünk minden területére, az emberek sokkal könnyebben bízzák ezekre a készülékekre a vásárlás lebonyolítását. Ez különösen igaz a millenáris, illetve az őket követő Z-generációra, akik lényegében az internet és az okostelefonok korában nőttek/nőnek éppen fel. Ők azok, akik a legszívesebben vásárolnak mobilkészülékeik segítségével.

 

Ebből is következik, hogy egyre több webhelyet optimalizálnak mobileszközökre, vagy készítenek teljesen újakat mobil-első kialakítással. Fontos tehát, hogy egy modern e-kereksedelmi webhely (legyen az webáruház, szálloda, vagy bármi más) minden funkciója tökéletesen működjön mobileszközökön is.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.8

Érdekességek Európa Hírek

Szótár

esomar

Vélemény- és Marketing Kutatók Világszövetsége (World Association of Opinion and Marketing... Tovább

metrológiai feladatkör

a mérés szabályozási rendszerének meghatározásával és bevezetésével kapcsolatos... Tovább

Tovább a lexikonra