notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 legjobb marketing idézet: 10 örökérvényű marketing idézet sikeres emberek tollaiból

hirdetes

10 örökérvényű marketing idézet sikeres emberek tollaiból

VN
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A marketing egy nagyon sajátos terület, amit olykor nehéz megfogni, és nehéz megmondani, hogy hogyan is kell jól csinálni. Sok-sok folyamatos tanulás szükséges hozzá, hiszen folyamatosan változik a terület, de azért van néhány olyan örökérvényű törvényszerűség, amit érdemes még az elején jól megjegyezni. Nézzük most olyan 10 elhíresült marketing idézetet, amit sikeres, tapasztalt szakemberek mondtak, és amikből bizony sokat lehet tanulni, és profitálni.

top 10 marketing idézet híres emberektől

“A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni – egy életen át tart.”- (Philip Kotler)

Philip Kotlert a modern marketingtudomány szülőatyjaként tartják nyilván, ha valakire, akkor rá hallgathatunk. A marketing egy olyan szakterület, ami folyamatosan változik, fejlődik, így nekünk is vele együtt kell ezt tennünk. 

“Ha olyan dolgot akarsz birtokolni, amid soha nem volt, olyan dolgokat kell megtenned érte, amiket sosem tettél!”- (Coco Chanel)

A legendás divatikonná vált Choco Chanel, nemcsak stílust teremtett, hanem jó pár remek üzleti tanáccsal is ellát minket. A nehéz gyerekkora után, szinte a semmiből építette ki vállalkozását, és egy szegény lányből vált legendás üzletasszonnyá. A „kis fekete ruha" megtervezője már korában is akkora hatással volt, hogy az akkori nagy divattervezők, mint a Dior, Givenchy vagy Lanvin is rögtön utánozni kezdték. Olyan cégbirodalmat alapított, amit előtte még egy nőnek sem sikerült, ami mai napig működik, sőt szárnyal. Ugye te is megfogadod a tanácsát?

“Aki nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az megállíthatná az óráját, hogy időt nyerjen!”- (Henry Ford)

Mit is fűzhetnénk ehhez hozzá? Ford elég sok téren forradalmasított, nevéhez 161 amerikai szabadalom fűződik, a futószalag gyártáson túl, az Egyesült Államok közlekedését és iparát is forradalmasította. Rengeteg elhíresült szálló igét fűzhetünk a nevéhez, az egyik leghíresebb talán a "Vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete kocsit rendelnek." De a fentebbi mondását mindenképpen érdemes átgondolnod neked is!

hirdetes

“Egy üzletet nem reklámozni olyan, mint amikor kacsintasz egy lányra a sötétben. Te tudod, hogy mit csinálsz, de rajtad kívül senki más nem tudja.”- (Stuart H. Britt)

Ugye te is belátod, hogy a reklámszakembernek ebben teljesen igaza van? Kicsit hasonlít ez Ford elhíresült mondásához, reklámra bizony a legtöbb esetben költeni kell!

“A vásárló nem egy idióta, hanem a feleséged.”- (David Ogilvy)

Reklámszakemberek számára biztosan nem idegen ez a név, ha te még nem találkoztál vele, akkor mindenképpen ajánljuk figyelmedbe, hiszen az Ogilvy & Mather reklámvállalat alapítója közel 5 évtizedes munkássága alapján teljesen átformálta az egész amerikai és ezen keresztül a nemzetközi reklámszakma arculatát amiben a fenti idézet is közre játszik. Sokan a „Reklámszakma Atyja” -ként is tartják nyilván. 

“A marketingben ugyanaz működik hatékonyan, ami a háborúban: a váratlan.”- (Al Ries – Jack Trout)

A marketinget a háborúhoz hasonlítani nem egyedi dolog, egyesek szerint a marketing stratégia nem más, mint üzleti célú fegyverkezés. Az olyan “must read” marketing könyvek szerzői, mint a Marketingháború, vagy a Marketing huszonkét vastörvénye, jól ismerik a terepet, és arra bíztatnak, hogy a megszokott dolgok mellett merjünk kicsit kockáztatni, és váratlanokat lépni!

“A Pepsi generáció nem létezett, míg a Pepsi ki nem találta.”- (Richard S. Tedlow)

hirdetes

Ehhez sem kell túl sok mindent hozzáfűzni, a marketingben az ilyen dolgok igenis működnek, tudni kell hatni az érzelmekre!

“A website, amit nem látnak a keresők, pont annyit ér, mint a szekrény mögé csúszott méregdrága katalógus.”- (L. Tiny)

A mai modern világban sajnos ez igaz, ha nem vagy a találati lista tetején, akkor olyan mintha nem is lennél, legyen akármilyen jó a terméked. Éppen ezért elengedhetetlen a keresőoptimalizálással is foglalkoznod. Gondolkozz akármilyen kicsiben vagy nagyban, manapság ez egy olyan dolog, ami nélkül szinte lehetetlen érvényesülni. De ne aggódj, ha számodra ismeretlen a SEO terepe, nem igazán bírsz a Google algoritmusaival, kérj segítséget IDE kattintva!

“Akkor lehet igazán előrehaladni, ha az egyszerű feladatokkal kezdjük.”- (Mark Zuckerberg)

A Facebook alapítójának is eléggé bejött a dolog, így az ő szokásait is nyugodtan alapul vehetjük munkánk során. Ha az egyszerű feladatokat elvégezzük, akkor utána már a nehezebbek is könnyebbnek fognak tűnni!

“Ha nem tudod hová tartasz, minden út a sehovába visz.”- (Henry Kissinger) 

Bármit is csinálunk, tudnunk kell, hogy miért csinálunk, azaz kell egy cél, ezt Henry Kissinger Nobel-békedíjas diplomata is tudja. Nemcsak az üzletben, vagy a marketingben, hanem az élet minden területén lehet, és kell is alkalmazni ezt. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

haszonkulcsos árképzés

A vállalat az összes költségeit figyelembe véve meghatározza, hogy hány százalékos hasznot... Tovább

Oktatási és Kultirális Minisztérium

Tájékoztató az Otatási és Kulturális Minisztérium feladatairól   Az Oktatási és... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Marketing