A Facebook népszerűségét senkinek nem kell bizonygatni. A több mint kétmilliárd aktív felhasználóval rendelkező „közösségi szuperhatalomnak” egyszerűen nincs méltó ellenfele a világhálón, és jelenleg egyetlen jel sem mutat arra, hogy ez változni fog.

Ez az óriási felhasználóbázis azonban kétélű fegyver – habár rengeteg olyan érdeklődőt érhetsz el a Facebookon, akikből akár ügyfelek is lehetnének, ezekért a fogyasztókért hihetetlenül heves verseny folyik a különböző cégek között.
2018-ban (és az egyre közelgő 2019-ben) egy cég csak úgy élheti túl a Facebookot, ha igényes stratégiát épít fel magának, amivel megkülönböztetheti magát a versenymezőny többi játékosától. Tippjeinkkel ebben szeretnénk segíteni!
Legyen minőségi profilképed
A Facebook egy vizuális platform, ezért érdemes a lehető leghatékonyabban kihasználni minden képi felületet, amit profilodon (vagy márkád profilján) testre szabhatsz. Ilyen a profilkép és a borítókép (erről lejjebb) is.
Egy márka profilképe az első benyomások egyike, hiszen ez a kis képecske az, amit sokan először látni fognak, amikor rátalálnak márkád adatlapjára a Facebookon.
A profilkép felbontása összesen 180x180 pixel lehet, ami némileg korlátozza a lehetőségeket. Ügyelned kell rá, hogy profilképed kicsiben is jól mutasson és felismerhető legyen. Személyes profilok esetén általában egy arcképpel szokás megoldani ezt, míg a márkák esetén egy letisztult logó a legideálisabb megoldás.
Óvakodj a túl részletes képektől, és a szövegek használatától (hacsak nem szerves részei a logónak).
Válassz igényes borítóképet
Rendben, a profilképet túlragoztuk, de mi a helyzet a borítóval? Nos, a minőségre természetesen itt is figyelni kell, ezért ezt nem is ismételnénk el újra, azonban a borító más szerepet tölt be egy profilon, amihez egyedi szempontok is tartoznak.
Miután a felhasználók adatlapodra érkeznek, a profilképed utána borítóképed az, ami egy teljesebb „képet” festhet számukra márkádról. Kezeld ezt a képet úgy, mint webhelyed „hajtás feletti” részét (amit a felhasználók úgy láthatnak, hogy nem kell lejjebb görgetniük az oldalon).
A borítókép persze szinkronban kell legyen többi márkás anyagoddal is, szóval nem lesz nehéz kitalálni, hogy milyen stílusban készítsd el. Rengeteg ingyenes, jól felszerelt online grafikai eszköz (például a Canva https://www.canva.com/hu_hu/) létezik, amelyekhez semmilyen grafikai vagy designtudás nem szükséges, és percek alatt remek illusztrációkat lehet készíteni velük, többek között ilyen célokra is.
Ha igazán szeretnéd megragadni a látogatók figyelmét, akkor akár egy videót is használhatsz (https://www.facebook.com/help/132465104004008?helpref=faq_content) borítóképként adatlapodon.
Használj közvetlenül feltöltött videókat
Habár a YouTube továbbra is az online videózás koronázatlan királya, az elmúlt évek során a Facebook is rengeteget fejlődött a különböző videós funkciók terén. Jó példa erre az is, hogy egy jó ideje már közvetlenül a platformon is indítható élő videóközvetítés.
A Facebook továbbá sokkal jobban „szereti”, ha a videókat közvetlenül a platformra töltöd fel, ezek ugyanis algoritmus szinten több embert érnek el, mint a külső forrásból (pl. YouTube) megosztott tartalmak.
Akár előre rögzített videók feltöltésén gondolkodsz, akár megpróbálkoznál az élőzéssel, közvetlenül a Facebookon tedd ezeket, ha szeretnéd, hogy a lehető legtöbb felhasználót érjék el videóid.