notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Legújabb webdesign trendek, mi várható 2009-ben a weboldalakon?

hirdetes

2009. webdesign trendek I.

Császárné Kecskeméti Dóra designer
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Ez a cikk áttekintést nyújt arról, hogy 2009-ben milyen  webdesign trendek lehetnek. Milyen fejlesztések, újstruktúrákra, elemekre és új eleven megközelítésekre számíthatunk.

1. Letterpress


Letterpress-t használják különféle stílusokban és különféle honlapokon és különféle témákban is; különösen gyakran használják online szolgáltatásokkal foglalkozó honlapokon.

 

 

2. Gazdag felhasználói interfészek


A felhasználói interfészek modern honlapokon és web alkalmazásokban válnak szebbé és használhatóbbá. Dinamikus, kifinomult, elegáns, levegős megoldásokkal találkozhatnak a felhasználók. Kattintásra, a gombok egyre gyakrabban változtatják meg megjelenésüket. Alkalmazkodóbb felhasználói interfészek jönnek 2009-ben.

 

 

3. PNG átlátszóság


PNG átlátszóság, bár nem támogatott Internet Explorer 6 által, mégis egyre többen alkalmazzák. A legtöbb esetben a fél átlátszó hátterek kitűnnek az oldal teljes hátteréből és ezzel kívánják, hangsúlyozni az oldal egy fontos elemét, címét…
Néha PNG átlátszóságot használnak a modális dobozok hátterére is.

 

 

4. Nagy tipográfia


2009-ben a nagy tipográfiának népszerűnek kellene maradnia. Különösen az ügynökségek, termékhonlapok és online szolgáltatások arra fogják használni a nagy tipográfiát, hogy közöljék honlapjaik legfontosabb üzenetét. Ezeknek a feliratoknak a betűmérete gyakran meghaladja a 36 pixelt is, és sok esetben eléggé drága betűtípust használnak a figyelemfelkeltés érdekében.

hirdetes

 

5. Betűtípuspótlás


Ahogy a tervezők több figyelmet szentelnek a tipográfiának, szintén több figyelmet szentelnek azoknak a betűtípusoknak is, melyekkel az oldal tartalmát jelenítik meg.. Bár a klasszikusok, mint például Helvetica, az Arial és a Verdana, kétségtelenül uralkodnak, észrevehető egy csekély törekvés a betűtípuspótlásra.
Tervezők megpróbálnak szép tipográfiát és figyelmet lekötő vizuális tervet készíteni, hogy javítsák a honlapok megjelenését és javítsák a felhasználói tapasztalatot.

 

 

6. Modális dobozok (Lightboxok)


Modális dobozok (dialógusablakok) vagy lényegében a popup ablakok második nemzedéke. A fő tartalom tetején jelenik meg, mint egy ablak egy rendszeres asztali alkalmazásban. Modális ablakokat gyakran nagyon finom módon jelenítenek meg: ezek gyakran fél átlátszóak és van rajtuk egy Close gomb is.

hirdetes

 

 

7. Médiablokkok


Szélessávú internet hozzáféréssel a felhasználók már meg tudják engedni maguknak, hogy többet böngésszenek mint néhány évvel ezelőtt, és a tervezők arra tudják használni ezt a lehetőséget, hogy a tartalmat többféle módon tálalják. Mint pl. a médiablokkok: videók és screencasts használata.

 

 

8. A magazin trend


A hagyományos nyomdai médiákhoz hasonló elrendezés, tipográfia, megjelenés.

 

 

9. Körhinták (diavetítések)


A körhinták lényegében diavetítés navigációk, amikben a tartalom függőlegesen forog, vagy vízszintesen (innen a név: körhinta). A diavetítés két gombbal irányítható.

 

 

10. Bemutatkozás blokkok


Egy honlap bal felsőt területe a legfontosabb blokk az oldalon, mert ez ragadja meg a legtöbb figyelmet a látogatók részéről. Ezért kerül oda a honlap legfontosabb üzenete. Ez az üzenet lehet rövid, de nagy betűkkel, vagy hosszú és apróbb betűkkel is.

 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

környezeti cél

környezeti cél Általános, a környezeti politikával összhangban levő cél, amelyet egy... Tovább

Belső referenciaár

Az az érték, melyet a fogyasztó egy adott áruért indokoltnak tart megadni. Tovább

Tovább a lexikonra