notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen egy igényes weboldal?

hirdetes

2018 legfontosabb webdesign trendjei

SzSz
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Webdesign

Az animációk hajnala


Az animációk sokáig inkább bosszantó, zavaró elemei voltak a webhelyeknek (persze csak akkor, ha az ember böngészője képes volt megjeleníteni őket). Szerencsére az ilyen zavaró designelemek kora már rég lejárt, és az internet nézegetésére használt szoftverek is jóval fejlettebbé váltak. Mindez egy új korszakért kiált az animációk evolúciójában, mégpedig egy olyanért, ami végre hozzáadhat a böngészési élményhez, ahelyett, hogy rontaná azt.

Az egyik feltörekvő animációs trend a görgetés által aktivált animációk. Ezekkel több helyen is találkozhattál már. Az ilyen animációk nem igényelnek nagy mennyiségű adatot ahhoz, hogy jól nézzenek ki, és a legtöbb modern böngésző minden gond nélkül képes kezelni és megjeleníteni őket. A kreatívan alkalmazott görgetős animációk nem csak a látványt szolgálják, hanem segíthetnek érthetőbben demonstrálni egy termék vagy szolgáltatás célját is. Érdemes minél előbb megismerkedni ezekkel, hogy professzionális fényben tüntethesd fel webhelyed a versenytársakkal szemben. A görgetés által aktivált animációk tökéletesek a már többször emlegetett flat design mellé is. 

Az animált logók a másik kategória, amely egyre több teret hódít magának. Ez nem meglepő, hiszen a dinamikus látványelemek sokkal emlékezetesebbek, mint a statikus képek (ezért olyan népszerűek a videós tartalmak is). A logó minden esetben egy márka legemlékezetesebb eleme (legalább is ideális esetben). Egy kis ízléses, de látványos animáció segíthet, hogy az emberek emlékezetében sokáig megmaradjon a logó, és ezzel persze maga a márka is.


A dolgok internete


A dolgok internete (angolul Internet of Things) a különböző eszközök internethez való csatlakoztatását jelenti. Ilyenek például az okos villanykörték, vagy az elveszett tárgyak meglelését elősegítő telefonos alkalmazások. Ez a trend garantáltan megjelenik majd számos webhelyen is. Egyre több online felhasználói felület engedélyezi majd, hogy kapcsolatba lépj különböző okoseszközökkel. 

Virtuális valóság


2017 kétségtelenül az online videó éve volt. Temérdek webhelyen fogadja a látogatókat videós bemutató, és már a Facebook oldalak fejlécében is használhatnak videót az oldal kezelői. Több olyan eszköz és alkalmazás is a piacra került, amik egyszerűbbé teszik a látványos, vagy különösen extrém videók rögzítését és megosztását is.

hirdetes

2018 egy lépéssel tovább viszi majd ezt a trendet. Az utóbbi években egyre több hangsúly került a virtuális valóságra (VR), és különösen a 360°-os videók voltak azok, amelyek felkeltették a tömegek érdeklődését. Ne lepődj meg tehát, ha ebben az évben olyan webhelyekre tévedsz majd, ahol ilyen „körbenézős” videók fogadnak – a YouTube és a Facebook például már egy ideje támogatja (valamilyen szinten) az ilyen jellegű tartalmakat.

A mesterséges intelligencia kora


Felhasználókkal kommunikáló botok, mesterséges intelligencia, gépi tanulás. Mintha egy 80-as években készült sci-fi film trailerét hallgatná az ember. Az igazság azonban az, hogy ezek nagyon is valós, létező, a hétköznapokban is használt technológiák. Biztosan te magad is találkoztál már ilyen kommunikációs botokkal, amikor felhívtál egy ügyfélszolgálati telefonszámot. Azonban az évek során ezek a virtuális személyek (főleg chatbotok formájában) sokkal fejlettebbé és okosabbá váltak. Mindez a mesterséges intelligenciával és a gépi tanulásnak (és az ezeket fejlesztő tudósoknak) köszönhető.

Észrevetted már, hogy az interneten mindenhol olyan reklámok jelennek meg, amik kapcsolódnak az érdeklődési köreidhez anélkül, hogy te bármi ilyet is megadtál volna? Vagy hogy a Facebook tudja, hogy melyik képeken szerepel az arcod, és gyakran megkérdezi, hogy meg szeretnéd-e jelölni magad bennük? Mindez annak köszönhető, hogy a virtuális „agyak” folyamatosan figyelik és elemzik a felhasználók viselkedését, és ez alapján igyekeznek minél személyre szabottabb javaslatokat tenni nekik. Ez persze csupán a jéghegy csúcsa.

2018-ban tovább folytatódik majd ezen technológiák térhódítása, és egyre több hétköznapi webhelyen találkozhatsz majd virtuális ügyfélszolgálatosokkal, akik 24/7 képesek válaszolni a leggyakrabban feltett kérdésekre.

hirdetes


Hangalapú keresés és felhasználói felületek


A hangalapú felhasználói felületet másképpen természetes nyelvfeldolgozásként is szokás emlegetni. Lényegében a felhasználó és a számítógép közötti szóbeli kommunikációra utal. Ez sem tudományos-fantasztikus koncepció már – a Siri, a Cortana, az Alexa és hasonló hangalapú asszisztensek már számtalan ma kapható okostelefonban megtalálhatók (a technológia ugyan már az 1950-es években napvilágot látott, de azóta meglehetősen sokat fejlődött).

A hangalapú felhasználói felületek ma már összetett szóbeli utasításokat is képesek értelmezni és végrehajtani, gyakran sokkal gyorsabban, mint ahogyan azt egy felhasználó az érintőképernyőn tehetné. A gépi tanulással kombinálva ez a technológia egy idő után képes lesz megjósolni, hogy mit is szeretnél, mielőtt még befejeznéd az utasítás lediktálását.

A hangalapú keresés szintén feltörekvőben van, és ez a webhelyek keresőoptimalizálását is befolyásolja. Az emberek másképpen fogalmazzák meg kereséseiket, amikor szóban mondják el azokat, mint amikor ujjal írnak be valamit a Google-be, ezt pedig oldalaid tartalmának is tükröznie kell majd, ha szeretnél releváns maradni az ilyen jellegű keresésekre.

Zökkenőmentes kommunikáció


A zökkenőmentes kommunikáció a korábban tárgyalt mesterséges intelligenciát használó technológiával áll kapcsolatban. Lényegében azt jelenti, hogy az olyan funkciók segítségével, mint a chatbotok, vagy a hangalapú felhasználói felületek lehetővé teszik majd, hogy a felhasználók kattintgatás és oldalbetöltésre való várakozás nélkül használhassák a weboldalakat.

A kényelmet olyan mikrointerakciók is biztosítják, mint például a csillagos értékelések, amelyekre elég csak rákattintania a felhasználónak ahelyett, hogy egy hosszabb digitális űrlapot kellene kitöltenie.

Biztonság


Az utóbbi években igencsak megsűrűsödtek a digitális támadások az interneten, és számos nevesebb cégnek is szembe kellett néznie a rosszindulatú támadókkal. Ezek a támadások pedig hamar bekerültek a köztudatba is, az emberek pedig (teljesen jogosan) elvárják, hogy személyes adataik biztonságos kezelést kapjanak, valahányszor megadják azokat az interneten.

A Google folyamatosan igyekszik kiszűrni a gyanútlan felhasználók adataira pályázó alattomos webhelyeket, és nem elég csak tudni, hogy a sajátod biztonságos – bizonyítani is kell azt a látogatóknak. Ebben segíthet például egy SSL tanúsítvány beszerzése. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium feladat és hatásköre: Az önkormányzati... Tovább

Tovább a lexikonra
Marketing