Valóban hatékonynak, és produktívnak lenni, mondjuk napi minimum 8 órában nem egyszerű, pedig megkérdőjelezhetetlenül a siker egyik titka. Hiába ülsz 12 órát a laptopod felett, ha igazából csak 4 órányi munkát végzel el, akkor valójában te 4 órát dolgoztál 12 óra alatt. Most a koronavírus miatta home office-ban különösen nehéz produktívnak lenni, hiszen annyi minden mással is lehet foglalkozni munkaidőben, ugye te is érzed mindig a csábítást? Mutatunk 5 szuper tippet, amik segíthetnek, hogy produktívabb legyél!

#1: Le a To Do listákkal!
Mindenhol sárga, esetleg színes port it-ek hevernek, telis tele fontos feladatokkal, to do listákkal, aminek a felét sosem húzod le nap végére? Te tudtad, hogy a to do listákon, a meg nem csinált feladatok bizonyítottan stresszt és insomniát okoznak? És azt tudtad, hogy átlagosan az ilyen tod o listákon 60% nem valósul meg a nap végére? Sajnos a személyes tapasztalataim is ezt mutatják! A feladatok mindig csak kerülnek, és kerülnek rá, újabb és újabb post it-ek az asztalon, monitoron, falon, tényleg sosincs vége. De akkor mégis mi lehet a megoldás? Valahova mégis csak vezetni kell a feladatokat, nyugi senki sem várja el tőled, hogy észben tarts mindent! Viszont a to do listák helyett inkább naptárt vezess, tervezz napirendet, ahol látod mit mikor kell megcsinálni, és a feladat így nem fog felgyűlni, mert mindennek lesz megfelelő helye, és persze ideje! Szerencsére erre már nagyon sok jó applikáció is van, ha nem akarod papíralapon vezetni a dolgokat, ráadásul így akár munkatársaiddal is megoszthatod. Egyszerűbb és hatékonyabb is lesz így!
#2: 80/20
Te hallottál már a 80/20-as szabályról, vagy másnéven Pareto elvről? Nekem az egyik kedvenc ilyen „good to know” jellegű apró betűs kiegészítésem a középiskolai gazdasági tankönyvemből, ami szerintem igenis megérdemelte volna a vastagbetűt is. Pareto szerint a gazdaság, és az élet számtalan területén a 80/20 as szabály uralkodik, azaz az eredmények 80%-a a tevékenység 20%-ból jön ahogyan középiskolában tanultuk: a cég bevételének 80%-át az termékek 20%-a adja, vagy a cég forgalmának 80%-át a vevők 20%-a bonyolítja le, a cég vezetőjének pedig egy dolga van: tudni mely termékekről, és vevőkről van szó. Na hát a munkával is hasonló a helyzet: a munkád eredményének 80%-át a munkád 20%-a adja, a dolgod már csak az, hogy rágyere, melyik 20% ez, és erre fektesd a hangsúlyt! Ugye én mondtam, hogy vastagbetűt érdemel?