notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek bloggereknek

hirdetes

5 profi tipp kezdő bloggereknek

SzSz
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Szóval elkészült első blogod, minden működik, és már alig várod, hogy elkezdhesd megírni első bejegyzésedet. A legtöbb kezdő ilyenkor azonnal rákattint az „új bejegyzés” gombra, és máris írni kezd… valamit. Talán még ő maga sem tudja, hogy mit, de ír. Itt kezdődnek a problémák.
 

Blogírás

A blogírás alapjai


Mert miből is áll egy blog? Blogbejegyzésekből. Akkor mi a gond? Az, hogy egy jó blog jó blogbejegyzésekből kell álljon.

Jó, könnyű azt mondani, de mi kell ahhoz, hogy egy blogbejegyzés „jó” legyen? Felkészülés! Mielőtt hozzákezdenél a világ legjobb blogbejegyzésének megírásához, először tudnod kell, hogy közönséged miről szeretne olvasni; hogy az adott témán belül milyen pontokra szeretnél kitérni; illetve hogy milyen részletesen, milyen „mélyen” szeretnél elmerülni a választott témában.

Ne feledd: az emberek mérhetetlen mennyiségű tartalommal találkoznak az interneten minden egyes nap. A te feladatod az, hogy olyan témát találj és olyan tartalmat készíts hozzá, amely kitűnik a többi közül, hogy az olvasók a te blogodra fordítsák a drága idejüket mások írásai helyett.

Ha mindez megvan, akkor egy egyszerű de átfogó vázlatra lesz szükséged cikkedhez. Sorold fel a legfontosabb megtárgyalandó pontokat, majd állítsd őket logikai sorrendbe, és szükség szerint oszd őket alcímekre.

hirdetes

A fentiek alapján biztosan körvonalazódik már, hogy a blogírás nem hasra ütésre történik. Ha mindez kész, akkor már írhatsz is! Eddig csak az előkészületekről volt szó, most azonban jöhetnek a beígért profi tippek, amiket szintén hasznosnak találsz majd!

1. Ne zavard össze az olvasókat


Egy átlagos olvasó csak az olvasottak 60%-át érti meg. A te feladatod tehát az, hogy tartalmadat érthető, átlátható módon prezentáld. De hogyan?

Először is oszd tartalmadat több rövid, könnyedén értelmezhető részre.

Itt van például ez a cikk, amit éppen olvasol. Van egy főcímünk és több alcímünk, vagy „fejlécünk”, amik segítenek több részre bontani a szöveget.

Bizonyára észrevetted azt is, hogy a szövegrészleteket nem csak fejlécek, de a bekezdések közötti üres helyek is segítenek elválasztani egymástól. Ha az ember ömlesztett szöveget lát, akkor egyből az ugrik be neki, hogy egy könyvet olvas.

Természetesen vannak kivételek, és bizonyos tartalmakat „több oldalon” keresztül is ecsetelhetsz megszakítás nélkül, de az esetek többségében maradj meg a tagolt, szakaszokra osztott felépítésnél.

hirdetes

Ha nem vagy biztos a dolgokban, akkor helyezz el egy listát cikkedben. A listák azért hasznosak, mert:

  • Könnyen olvashatók és áttekinthetők.
  • Több gondolatot is felsorolnak egy tömör formátumban.
  • Mindenki használja őket.
  • Remekül szemléltethető velük, hogy miért olyan nagyszerű dolgok a listák.

2. Idézz!


Az idézetek garantáltan megragadják az olvasók figyelmét, ráadásul az előbb tárgyalt tagolásban is sokat segítenek.

„A marketing az a folyamat, amely során egy cég bevétellé alakítja az ügyfelek igényeit.” – Mark Burgess

Jó mi? Csak el ne felejtsd megemlíteni azt, akitől az idézet származik!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

az audit következtetése

az auditnak az auditcsoport által az audit céljainak és az audit valamennyi... Tovább

termelési orientáció

Olyan vállalati gazdálkodási magatartás, amely során a termelőüzemek gyártási... Tovább

Tovább a lexikonra
Marketing