notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek az egészséged megőrzéséhez: 5+1 alulértékelt dolog, amit minden nap megtehetsz azért, hogy erős és egészséges maradj

hirdetes

5+1 pofonegyszerű dolog, ami segít az egészséged megőrzésében, és amiről sokan mégis megfeledkeznek

CZs
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az egészség óriási érték, sokan mégis gyakran teljesen magától értetődőnek tartjuk, és elfelejthük, hogy bizony nem borítékolható, hogy hosszú időn át élvezhetjük is. Persze ez gyakran csak rajtunk áll, és a legtöbb esetben a legapróbb dolgok többet érnek a táplálékkiegészítőknél és csodakezeléseknél.

Így maradj erős és egészséges

Őrizd meg az egészséged karantén idején is

Többet eszünk, és gyakran egészségtelen ételekhez nyúlunk, kevésbé vagyunk aktívak, többet stresszelünk. A legtöbbünkre igaz, pedig ez így egyben igazán ördögi csapat, és ha hagyod állandósulni ezt az állapotot, sajnos hamar érezni is fogod azok negatív hatásait. Hidd el, nincs szükség csodaszerekre, nem kell otthoni kezelésekre költened, és különösebb energiabefektetést sem igényel, hogy gondoskodj az egészségedről, méghozzá minden egyes nap. Cikkünkben 5+1 olyan alulértékelt tippet hoztunk el, amikről szinte tökéletesen megfeledkeztünk, mégis rengeteget számítanak egészségünk hosszú távú megőrzésében, ráadásul mind ingyen vannak! Figyelj oda magadra te is, gondoskodj saját és családod egészségéről, motiváld őket is arra, hogy fordítsanak figyelmet az alábbi dolgokra!

Aludd ki magad

Hiába a rendszeres testmozgás vagy az egészséges táplálkozás, ha nem pihensz eleget. A kialvatlanság még több stresszt okoz (és csökkenti a stresszkezelés képességét), abból pedig most van elég. Éjszaka, alvás közben a tested regenerálódik és pihen, amire nagyon is szüksége van. Figyelj oda rá, hogy #maradjotthon idején se boruljon fel az alvási szokásod, igyekezz legalább a hétköznapokon időben elaludni és korán felkelni. Az elegendő alvással biztosíthatod szervezeted megfelelő működését és támogathatod az anyagcserédet.

hirdetes

Igyál elég vizet

Attól, hogy otthon vagy, ugyanúgy figyelned kell az elegendő folyadékbevitelre, mint békeidőben. Most, hogy egészen új napirendet alakítunk/alakítottunk ki magunknak, és egészen megváltoztak a szokásaink, nagyobb eséllyel felejted el meginni a napi ajánlott 2,5 – 3 liter folyadékot. A megfelelő folyadékbevitel elengedhetetlen a szervezeted működéséhez, és az anyagcseréd alapját is jelenti. Minimális odafigyelést igényel, a szervezeted mégis pillanatok alatt meghálálja majd.

Próbáld kerülni a rendszertelen táplálkozást

A nem megfelelő folyadékbevitel mellett ez az otthon töltött idő másik nagy rizikója. Sokkal gyakrabban eszünk, sokkal többet nasizunk, sokan főzéssel és sütéssel ütjük el az időt, sokkal magasabb a kalóriabevitelünk, ezzel együtt pedig csökkent az aktivitásunk. Igyekezz tartani a korábban megszokott táplálkozási rendszered még akkor is, ha egy picivel több finomságot engedsz meg magadnak, és nyugodt szívvel fogyasztasz el délután egy tányérka fagylaltot. Nem gond, de ne egyél össze-vissza, igyekezz kerülni az éjszakai evést, és figyelj rá, hopgy tápanyagokban és vitaminokban dús élelmiszereket vigyél be a szervezetedbe.

hirdetes

Nevess

Nevess, játssz, csinálj olyan dolgokat, amik boldoggá tesznek. Bár manapság jóval kevesebb inger ér minket, mint korábban, és azok is egészen mások, mint eddig, mindig találhatunk alkalmat és okot a boldogságra és arra, hogy jól érezzük magunkat. Nem várhatjuk, hogy az ölünkbe hulljon a boldogság és az öröm, éppen ezért nagyon fontos, hogy tudatosan keressünk olyan elfoglaltságokat otthon, amik ezt váltják ki belőlünk.

Tanuld meg kezelni a stresszt

Ne hagyd, hogy túlságosan elszaladjon veled a ló egy-egy rossz nap vagy kétségbeejtő hír hallatán, amit egy közösségi média felületen olvasol. Senkinek sem könnyű, de nagyon fontos, hogy igyekezz tudatosan leküzdeni a stresszt rövid időn belül, és próbálj derűlátó maradni.

Figyelj a vitaminokra

Igyekezz biztosítani szervezeted számára a megfelelő vitaminokat táplálkozásoddal és egyéb készítményekkel egyaránt. Amennyire lehet, tölts időt a kertben, sétálj picit a természetben (tartva a távolságot másoktól). Nagyon fontos, hogy a sok nassolás közepette ne feledkezz meg szervezeted működésének támogatásáról!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

minõségjellemzõ

terméknek, folyamatnak, vagy rendszernek egy követelménnyel kapcsolatos saját... Tovább

a mérés szabályozási rendszere

a metrológiai megerõsítéshez és a mérési folyamatok folyamatos szabályozásának... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Ételek Hírek Magyar Sport Tudomány