A mai napig folyamatosan zajló digitális forradalomnak köszönhetően temérdek új csatorna vált elérhetővé a marketingesek számára, amelyeken keresztül elérhetik ügyfeleiket. A közösségi platformok hatalma már évek óta jól ismert, azonban létezik egy rettenetesen hatékony, mégis gyakran figyelmen kívül hagyott marketing eszköz is, ami teljesen egyedi módon képes kommunikálni az ügyfelekkel.

Természetesen az emailekről van szó. Az emailek hatékonysága abban rejlik, hogy a címzettek személyes kötődést éreznek a névre szóló, személyes ajánlatokat tartalmazó üzenetekhez. Ennek köszönhetően maradt fenn ez a (digitális értelemben véve) régi eszköz, és ezért olyan effektív a marketing szempontjából is.
Nem várhatod el azonban, hogy hírleveleid automatikusan hatásosak legyenek, csak azért, mert email formájában küldöd ki őket hagyományos levelek helyett. Egy hatékony hírlevél elkészítésekor több nézőpontot is figyelembe kell venned, ha azt akarod, hogy ne csak elérjék, hanem magukkal is ragadják a címzetteket. Lássunk néhány tippet, amik segíthetnek ebben!
1. Kínálj értékes információkat
A hírlevelek alapja az információ. A hasznos, érdekes történetek azok, amelyek igazán képesek magukkal ragadni az olvasókat, akárcsak úgy, mint amikor egy rég nem látott baráttal osztjuk meg az elmúlt évek történéseit.
Nem elég tehát, hogy hírleveled hírlevélnek tűnjön – ilyen érdekes, hasznos információkat kell tartalmaznia ahhoz, hogy az emberek úgy örüljenek neki, mint egy évek óta nem látott barátnak.
De mégis mi számít értékes tartalomnak? A kérdésre nehéz egyértelmű választ adni, azonban a Nielsen Norman Group jóvoltából tudjuk, hogy a felhasználók több mint 40%-a az alábbi jellegű hírleveleket tartja hasznosnak:
- Árakról és leárazásokról szóló jelentések
- A személyes hobbikhoz és személyes érdeklődési körhöz kapcsolódó témák
- Eseményekről, határidőkről és egyéb fontos dátumokról szóló információk
- Munkával és céggel kapcsolatos események és hírek – ezeket a felhasználók kétharmada is kiemelte)
Az információ számos formában érkezhet, és a legtöbb felhasználó más és más formában szereti „fogyasztani” az újdonságokat. Függően attól, hogy milyen tartalmakat kínálsz nekik például webhelyeden vagy blogodon, a következő tartalomtípusokat érdemes elhelyezni hírleveledben:
- Blogbejegyzések
- Tippek, útmutatók
- Hírek
- Receptek
- Vélemények és értékelések
- Források
- Infografikák
- Képek
- Események és jelentős dátumok illetve ezek leírása
2. Ne erőltesd az értékesítést
Tény, hogy az emberek szeretnek értesülni a közelgő leárazásokról és akciókról, de nem szabad, hogy hírleveleid elsődlegesen erről szóljanak. A hírlevélre egy külön személyként is gondolhatsz, akiben olvasóid megbíznak annyira, hogy beengedjék őket otthonukba – azaz digitális postaládájukba. Ha ez a személy a küszöbön átlépve azonnal leveti magáról az álcát és megpróbál eladni nekik valamit, akkor biztos lehet benne, hogy soha többé nem teszi majd be a lábát abba az otthonba – ami esetünkben a hírlevélről való leiratkozást jelenti.
Ha egy hírleveledben szeretnél említést tenni egy közelgő kiárusításról, akkor bátran megteheted, de ez maradjon csak egy megjegyzés a tartalmak mellett, és ne e köré építsd fel hírleveledet.