
7. A marketing segít cégednek, hogy releváns maradhasson
A marketingeseknek többek között az a feladatuk, hogy megváltoztassák célközönségük más termékekről kialakult véleményét. Azonban ha ez sikerült, akkor ezt a változást nem szabad készpénznek venni.
Sok cég azt feltételezi, hogy ha egy ügyfelük sosem reklamált nekik, akkor az már mindörökké elkönyvelte kedvencének márkájukat. Ez persze nem fedi a valóságot, és minden cégnek gondoskodnia kell róla, hogy mindig friss maradjon ügyfelei emlékezetében.
Minden kapcsolat ápolásra szorul, és ez alól a cég és az ügyfél közötti kötelékek sem kivételek. A marketingnek köszönhetően egy pozitív kapcsolatot ápolhatsz ügyfeleiddel úgy, hogy releváns maradsz a szemükben.
Mindig érdemes arra törekedni, hogy új vásárlókat szerezz, de soha ne hanyagold el emiatt meglévő ügyfeleidet.
8. A marketing jövedelemlehetőségeket teremt
Ha céged még csak most alapult, akkor a szűkös tőke jelentősen korlátozhatja lehetőségeidet. Ahogy azonban marketingeddel új ügyfeleket szerzel, egyre több jövedelemlehetőség nyílik majd meg előtted.
Ezek a lehetőségek lehetővé teszik majd céged számára, hogy új piacokra törhessen be, vagy hogy megváljon azoktól az ügyfeleitől, akik követelőzésükkel több problémát okoznak, mint amennyire érdemes erőforrásokat áldozni.
Marketing nélkül kénytelen leszel olyan ügyfelekkel együttműködni, akiket már jó ideje kinőttél és talán már nem is tartanak fontos partnernek.
9. A marketing segít, hogy a vezetőség tájékozott döntéseket hozhasson
Minden cég folyamatosan keresi a választ, hogy miből, kinek, mennyit és mikor termeljen vagy szolgáltasson. Ez egy nagyon összetett és véget nem érő folyamat, viszont javarészt ettől is függ céged fennmaradása. A marketing sokat segíthet az ilyen kérdések eldöntésében, hiszen a marketing egy fontos és megbízható kapcsolatot teremt céged és célközönséged között.
A marketing segít átformálni az emberek gondolkodását, tájékoztatja őket termékeidről, és meggyőzni célközönségedet arról, hogy tőled vásároljanak.