notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Online marketing a mezõgazdaságban, van ilyen?

hirdetes

Online marketing a mezõgazdaságban, van ilyen?

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Van. Az online marketing stratégia szerves része kell már, hogy legyen a mezõgazdasági vállalatok marketingstratégiájának is, mivel kiegészíti azt, és új távlatokat nyit meg a vállalati marketing tevékenységben. Az Interneten megjelenõ cégek online üzeneteinek tükrözniük kell a vállalat alapvetõ marketingüzenetét, ezért fontos, hogy a marketingterv és az online marketingterv összhangban legyen egymással.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Két lehetõség van.

  1. Önnek van már honlapja, így belevágott az online marketingbe. Kisebb, vagy nagyobb sikerrel van jelen a világhálón.
  2. Önnek nincs még honlapja. Mit tehet, ha mégsem szeretné elszalasztani azt a több százezres látogató mennyiséget, aki célközönsége az Ön vállalkozásának?
    Akármelyik csoporthoz is tartozik, cikkünk hasznos tudnivalókkal látja el Önt.  Jól jár, ha meg is fogadja tanácsainkat. Hiszen ismeri a mondást: "Néma gyereknek anyja sem érti a szavát!"

1. Van honlapom, de hogyan csábítsam oda a látogatókat?

Gratulálunk, ha Ön már felismerte az interneten való megjelenés elõnyeit és befektetésként honlapot készíttetett. Azonban, itt még nincsen vége, Ön bekerült egy örökmozgó, ám csodálatos körforgásba, amellyel foglalkozni kell! Kezdetben pedig meg kell szeretni! Higgye el, onnan már gyerekjáték lesz az üzleti haszon megszerzése. Éljen az online marketing eszközeivel!

Az online marketing segítségével számos látogató csábítható egy honlapra, ezáltal növelhetõ a vásárlói kör, illetve elõmozdítható a termék vagy a vállalat márkájának megszilárdítása, erõsítése is. Figyelmébe ajánljuk néhány hasznos tippet, melyet több éves tapasztalatainkra alapozva tudunk most Önnek ajánlani.

  1. Kiindulásként alakítson ki a webhely promóciójára vonatkozó tervet, egy hatékony web design-t, és készítse el marketing stratégiáját!
  2. Rangsorolja magát a legfõbb keresõkben a csúcsra, az elsõk közé, melyhez tanulmányozza a helyes keresõ optimalizációs technikákat!
  3. Marketing tervét úgy alakítsa ki, hogy tevékenysége különbözõ területeit minél szélesebb körben lefedje! Gondolunk itt a kapcsolatépítés stratégiájára, az újraértékesítési tevékenységre és a különbözõ társulási programokra!
  4. Kérjen részletes elemzést Internet marketinges tanácsadótól, szakértõtõl!
  5. Használjon hírlevelet, melyben folyamatosan tájékoztathatja ügyfeleit akcióiról, a tevékenységével kapcsolatos hírekrõl.
  6. Tegyen közzé cikkeket, vagy készítsen listát az új eseményekrõl, az Ön által kínált lehetõségekrõl a honlapján!
  7. Tegye nyilvánossá honlapján az Önrõl szóló kedvezõ sajtóközleményeket!
  8. Ne féljen a versenytõl, mozdítsa elõ és harcoljon!
  9. Mutassa meg az Ön honlapjához vezetõ utat!
  10.  A bejövõ e-mailekre mindig válaszoljon, lehetõleg minél hamarabb!


Honlapja sikertelenségének egyik oka lehet, hogy hiányzik a visszacsatolás lehetõsége! A látogatóink kegyeiért nem csak vásárlás esetén kell versengeni, biztosítani kell számukra a lehetõséget, hogy bármikor, és bárhogyan meg tudják osztani velünk véleményüket honlapunkkal, szolgáltatásunkkal, termékeinkkel kapcsolatban is. Nem szabad megfeledkeznünk a marketing aranyszabályáról, miszerint mindig a vásárló az elsõ, és bárki válhat vásárlóvá.

hirdetes
Gyakran kapunk olyan e-maileket, melyben a webhely üzemeltetõje nem érti, hogy miért nem reagálnak látogatói az oldalain kínált ajánlatokra! Mivel a kommunikáció egy kétirányú folyamat, ezért nekünk kell megteremtenünk a kialakulásához szükséges feltételeket. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashat az eredményes kapcsolatfelvétel eléréséhez!

  1. Adjon meg több elérhetõséget is (telefon, fax, e-mail, cím)!
    Ez egyrészt a látogatóiban is nagyobb bizalmat ébreszt, másrészt, ha az egyik csatorna véletlenül, hangsúlyozom, véletlenül nem mûködne, akkor látogatóinknak más lehetõségük is legyen a kapcsolatteremtésre!
  2. Elérhetõségeinket jól látható helyen tüntessük fel oldalainkon, akár többször is!
    Amennyiben látogatónk kapcsolatba kíván velünk lépni, ne kelljen hosszadalmas bújócskát játszania, amíg ránk talál! Lehet, hogy nem játékos kedvû!
  3. Folyamatosan ellenõrizze, hogy az Ön által megadott e-mail cím elérhetõ-e!
    Ha közvetlenül lehet e-mailt küldeni az oldalról, akkor az a funkció megfelelõen mûködik-e.
  4. Telefonját sose kapcsolja ki, vagy használjon üzenetrögzítõt!
    Az Internet világában még mindig sokan jobban kedvelik a személyes beszélgetést, és inkább a telefon után nyúlnak, mintsem hogy e-mail-t küldjenek. Ha a látogató épp akkor telefonál amikor tegyük fel senki nem tartózkodik az irodában, legyen lehetõsége üzenetet hagyni, hogy Ön vissza tudja õt hívni!
  5. Ne feledkezzünk meg arról, hogy az e-maileket megköszönjük!
    Ha látogatónk veszi a fáradságot, hogy megírja véleményét, vagy más ügyben írjon, mi se hanyagoljuk a válaszadást, és a lehetõ legrövidebb idõn belül válaszoljunk neki. Ha esetleg negatív véleményének ad hangot, azt is köszönjük meg, hogy felhívta valamely hiányosságra a figyelmünket, mivel a kritika is lehet építõ jellegû!
  6. Ha Ön honlapján keresztül értékesít, mutassa meg, hogy ki várja a telefonokat!

Közölje a telefonos kapcsolattartó nevét, esetleg helyezze el képét az oldalon az elérhetõségeknél, így a beszélgetést közvetlenebbé tehetjük, a "láthatatlanságot" kiküszöbölhetjük.

2. Nincs honlapom, de ismerjen az internet!


Nem kell feltétlen saját weboldal, ha jelen szeretne lenni a világhálón.  Áthidaló megoldást nyújtanak az olyan mezõgazdasági portálok, mint az Agrároldal.hu, ahol több lehetõség is nyílik az internetes szereplésre, hogy Ön ne szalassza el a napi több ezres közönséget, aki használja az internetet.
Aloldal egy portálon belül – több oldal szól Önrõl, ráadásul „mini-honlapja” szakértõ kezekben is van. Abban biztos lehet, hogy anyaoldala a keresõmarketing optimalizálásért mindent megtesznek majd, hiszen ehhez értenek, így Ön sem marad láthatatlan a világhálón.
Mezõgazdasági termékek/szolgáltatások – bemutatkozási lehetõség néhány ezer forintért, a keresõkben optimalizálva.
Pr-cikk – egy cikk amelyben végre leírhatja vállalkozásának, ágazatának, tevékenységének egyedülállóságát, tudományos hátterét, illetve újszerûségét.
Adatbázisokban való szereplés – nézzen körül, mezõgazdasági gépadatbázis, növényvédõszer adatbázis, takarmány, növényfajta adatbázis, állatfajta adatbázis, stb.. Hova illene be az Ön vállalkozása? Tudná ezt az adatbázist fejleszteni, bõvíteni saját termékével? Segítsen az Agrároldal.hu fejlesztésében, nem marad jutalom nélkül.

hirdetes
Az Agrároldalt nem csupán üzletfélként érdemes kezelni, mûködjön együtt velük, hisz ez az elsõ olyan magyar kezdeményezés, amely  profi internetes és online marketing hozzáértéssel mûködve, a szakma minden ágát átfogva színvonalas hazai portált alkotott és mûködtet. 
 

Mik az internetes megjelenés elõnyei?

  • Az online üzletvitel mûködési költsége alacsonyabb, mivel nem kell irodát fenntartani, ügyfélszolgálatosokat fizetni.
  • Az így elért megtakarításokat a fogyasztó felé is ki lehet vetíteni, olcsóbban lehet értékesíteni termékünket/szolgáltatásunkat.
  • Mivel sokan még nincsenek jelen az interneten, vagy nem fordítanak kellõ figyelmet honlapjukra, így õket könnyen le lehet körözni egy jó online marketing stratégiával.
  • A potenciális vásárlók könnyebben befogadják a reklámüzenetet. A fogyasztók gyakran már csak átlapozzák a reklámot az újságban, vagy otthagyják a TV-t a filmek közötti reklámblokkok alatt, de az Interneten ez másképp mûködik.
  • Minden kisebb-nagyobb az adott ágazatot érintõ változás kényelmesen és gyorsan nyomon követhetõ a világhálón.
  • Könnyebben és gyorsabban talál az üzletember partnert befektetéseihez, elképzeléseihez a világhálón, jól mûködõ üzleti szövetségek alakíthatók ki.
  • Az Internet egyre népszerûbbé válik, egyre több otthonba és munkahelyre jut be, így a megcélozható potenciális vásárlók száma is folyamatosan bõvül, üzenetünket egyre több fogyasztóhoz tudjuk eljuttatni.
  • A hirdetési felület mérete korlátlan és olcsóbb, mint a hagyományos médiumok esetén.
  • Gyors kommunikáció, azonnali válaszlehetõség, reagálás.
  • A nap minden órájában elérhetõ, nincsenek fizikai határok.
  • Könnyen, gyorsan és olcsón készíthetõk általa közvélemény kutatások, megismerhetõ a piac.
  • Mivel a honlap látogatottsága pontosan mérhetõ, így azonnal megmutatja, hogy szükség van-e a marketing üzenet változtatására, milyen módosítások szükségesek.
  •  A weboldal folyamatosan aktualizálható, így naprakész információkat tartalmaz a kínált termékekrõl, az akciókról, árengedményekrõl, és az új termékekrõl/ szolgáltatásokról.
  •  A fogyasztók jóval több információval láthatók el, és sokkal olcsóbban.
  • Az Internet nem korlátozódik régiókra, országokra, könnyen átléphetjük a határokat, nemzetközi piacokat hódíthatunk meg.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

megelõzõ tevékenység

tevékenység egy lehetséges nemmegfelelõség, vagy más nem kívánatos lehetséges... Tovább

metrológiai jellemzõ

olyan megkülönböztetõ tulajdonság, amely befolyásolhatja a mérés eredményeit ... Tovább

Tovább a lexikonra