notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A minõségirányítás alapelvei

hirdetes

A minõségirányítás alapelvei

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az MSZ EN ISO 9001:2001 minõségirányítási szabvány alapja a következõ 8 alapelv. Az alapelveket azzal a céllal alkották meg, hogy a szervezetek felsõ vezetése alkalmazza azokat a jobb szervezeti teljesítmény eléréséhez.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

1. Vevõközpontúság

A szervezetek vevõiktõl függenek, ezért szükséges érteniük a mostani és jövõbeli vevõi igényeket, meg kell felelni a vevõi követelményeknek, és képesnek kell lenni felülmúlni a vevõi elvárásokat.
A vevõi igények és elvárások vizsgálata és megértése, azok kommunikálása a szervezet egésze felé alapvetõ fontosságú, ez a szervezetek létezésének egyik alapja. Ezért fontos, hogy a szervezeti célok kapcsolódjanak a vevõi igényekhez és elvárásokhoz. A vevõi elégedettséget mérni kell, és az eredményeknek megfelelõen lehet folytatni a tevékenységet.

2. Vezetés

A vezetõk teremtik meg a céloknak és a szervezet vezetésének egységét, vagyis olyan belsõ környezetet kell létrehozni és fenntartani, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.
A vezetés feladata a szervezet jövõjének kialakítása, a tevékenységek egységes módon történõ bevezetése és értékelése, a szervezet különbözõ szintjei közötti kommunikációs problémák minimalizálása. Inspirálás, bíztatás és a munkatársak elismerése szintén vezetõi tevékenységek.

3. Munkatársak bevonása

A munkatársak minden szinten a szervezet alapját tekintik, és teljes bevonásukkal válik lehetõvé, hogy képességeiket a szervezet érdekében használják. A munkatársak megnyerésének eredménye: motiváltság, elkötelezettség a szervezeten belül, innováció és kreativitás a szervezet céljainak elõmozdításában. Az egyéni teljesítmény számonkérhetõvé válik, elvárható a részvétel és közremûködés a folyamatos fejlesztésben. A munkatársak aktívan keresik a lehetõséget tudásuk, szakképzettségük és tapasztalataik növelésére.

hirdetes

4. Folyamatszemléletû megközelítés

A kívánt eredményt hatékonyabban lehet elérni, ha a tevékenységeket és a velük kapcsolatos erõforrásokat folyamatként kezeljük. Az erõforrások hatékonyabb felhasználásával alacsonyabb költségek és rövidebb ciklusidõk érhetõek el. Jobb, következetesebb és kiszámítható eredmények lesznek. Célzott és rangsorolt fejlesztési lehetõségek adódnak.

5. Rendszerszemlélet az irányításban

Az egymással összefüggõ folyamatok rendszerként való azonosítása, megértése és irányítása hozzájárul ahhoz, hogy a szervezet eredményesen és hatékonyan valósítsa meg. Ennek lépései: a folyamatok számbavétele és integrálása, amelyek leginkább alkalmasak a kívánt eredmény elérésére, összpontosítás kulcsfolyamatokra, közös célok eléréséhez szükséges feladatok és felelõsségi körök jobb megértése, azáltal csökkenek az egymást keresztezõ funkciók okozta akadályok.

6. Folyamatos fejlesztés

A szervezet teljes mûködésének folyamatos fejlesztése legyen a szervezet állandó célja. Az alapelv alkalmazásának elõnye a növekvõ teljesítmény a szervezeti képességek fejlesztésével, minden szinten a fejlesztési tevékenységek felsorakoztatása szervezeti stratégiai céllal, a szervezet minden tagja törekedjen a termékek, folyamatok és rendszerek folyamatos fejlesztésére.

hirdetes

7. Tényeken alapuló döntéshozatal

Az eredményes döntések adatok és információk elemzésén alapulnak. Az adatok és információk legyenek pontosak és megbízhatóak, valamint hozzáférhetõk a megfelelõ személyek számára. Az adatok és információk elemzése ellenõrzött módszerekkel történjenek. Fontos a tényszerû elemzése, tapasztalatok és intuíció egyensúlyán alapuló döntéshozatal és cselekvés.

8. Kölcsönösen hasznos szállítói kapcsolatok

Egy szervezet és annak beszállítói egymástól kölcsönösen függenek, és egy kölcsönösen hasznos kapcsolat elõsegíti mindkét oldal értékteremtõ magatartását.
Az alapelv alkalmazásának elõnyei:

  • a piaci/vevõi igények és elvárások változásakor rugalmas és gyors reagálási képesség
  • költségek és erõforrások optimalizálása
  • világos és nyílt kommunikáció
  • az információ és a tervek egymással történõ megosztása
  • közös fejlesztési és javítási tevékenységek kezdeményezése

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium

Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Magyarországon a környezet- és természetvédelmi... Tovább

audit

auditbizonyítékok nyerésére és ezek objektív kiértékelésére irányuló... Tovább

Tovább a lexikonra