notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Az AOL kutatása a Google találati listájának hatékonyságáról

Az AOL kutatása a Google találati listájának hatékonyságáról

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Még 2006-ban az USA legnagyobb Internet-szolgáltató cége, az AOL közzétett egy kutatási eredményt, melyben azt vizsgálták, hogy a Google keresőjét használó Internetezők a keresőbe beírt kulcsszavakra kapott találati lista melyik oldalán, melyik pozíciókra hányszor kattintottak. Az eredményt általánosítani ugyan nem érdemes, de a számok egész jól tükrözik a lényeget.

Az AOL kutatása a Google találati listájának hatékonyságáról

Google organikus találati lista

Az első érdekesség, hogy a keresést indító felhasználók 70%-a választ weboldalt az organikus listáról (organikus lista a valós találatok listája, nem a fizetett kulcsszavas hirdetéseké), míg a maradék 30% kattint a fizetett, kulcsszavas hirdetések valamelyikére.

Keresőoptimalizálási szempontból bennünket az organikus (természetes) találatok listája érdekel. Az AOL statisztikája szerint a természetes találatokra kattintó 70%-ból, a látogatók 90%-a választ weboldalt magának az első oldalról. Ez az első 10 találatot jelenti! Szintén kiderült, hogy csak minden tizedik látogató lapoz tovább a második/harmadik találati lapon lévő weboldalakhoz!

Az első 10 találat közül választó emberek közül 42,3% az első weboldalt látogatja meg. Magyarul a keresést indító felhasználók 42,3% -a a legelső weboldalt nézi meg! A második helyen szereplő találatra 11,92 % kattint, míg a harmadik helyen szereplő honlapra a keresést indító felhasználók csupán 8,44 %-a kattint, azok közül, akik a találati lista első oldaláról választanak.

hirdetes

Összegezve:

A találati lista első három helyezettje a kattintások 62,66 %-át viszi el, így a találati lista első oldalán szereplő további 7 honlapra a keresést indító felhasználók 37,34 %-a kattint mindössze.

 

Konzekvencia:

Most számoljunk egy kicsit, vegyünk egy egyszerű példát és kerekítsük a fent említett százalékokat az egyszerűbb számítások érdekében:

Tegyük fel, hogy a mi legerősebb kulcsszavunkra 1000 ember keres rá - naponta - az Interneten.
Az 1000 keresésből, a felhasználók 70%-a választ a természetes találatok listájáról, azaz rögtön kihullik 300 felhasználó, marad 700.

hirdetes
Ennek a 700 Internetezőnek kb. 90%-a kizárólag a találati lista első oldalát nézi meg (az első 10 db találatot). Egy kis matekkal azonnal rájöhetünk, hogy az első 10 találatra így 630 ember kíváncsi.
Ebből a 630 -ból, kb. 265 -en a találati lista első weboldalára, 76-an a másodikra, 50 –en pedig a harmadikra látogatnak el.
Persze lehetnek átfedések, például aki az elsőre kattint, az kattinthat a másodikra is, harmadikra is, stb.
A lényeg, hogy az első 10 találat közül a 4-10 helyeken található weblapokra 1000 keresésből már mindössze csak 239 kattintás jut.


Ezért fontos az elsők közt lenni a Google-ben!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 225

Átlagos értékelés: 4.9

Szótár

az audit következtetése

az auditnak az auditcsoport által az audit céljainak és az audit valamennyi... Tovább

selejtezés

tevékenység egy nem megfelelõ terméken az eredeti szándék szerinti felhasználás... Tovább

Tovább a lexikonra