A Randstad idén is nagyszabású kutatást végzett többek között a magyar munkaerő piacon is, aminek eredményeképpen kiosztásra került a Randstad Award, azaz megszavazták az év legvonzóbb munkahelyét, és számos munkavállalói preferenciára is fény derült. Idén a nyertes a tavalyi dobogós a Nyíregyházi LEGO lett, a második helyet a Samsung nyerte el, a harmadik helyezett pedig az Audi lett. De nézzük a kutatás részleteit!

Magyarország legjobb Munkahelye
Immáron 7. alkalommal végezték el a független munkáltatói márkakutatást hazánkban. A Randstad Employer Brand Research 2020-as eredményei alapján a tavalyi ezüstérmes LEGO lett a legvonzóbb hazai munkáltató 2020-ban. A legfontosabb szempont, ami mentén sikerült ezt az eredményt elérni a LEGO-nak, illetve a másik kettő dobogósnak a Samsungnak, illetve az Audinak az a pénzügyi stabilitás, a technológiai korszerűség és a kiváló hírnév volt. Saját szektorában különdíjat érdemelt még ki a Magyar Nemzeti Bank, az E.ON, a Richter Gedeon, a Hunguest Hotels, a Nestlé, a Magyar Telekom, a DHL, a Nokia, az IBM valamint a Szerencsejáték Zrt. is. A legvonzóbb szektor az IT lett, amelyet szorosan követ a telekommunikáció és a Shared Service Centre.
Ezek a legfontosabb munkavállalói szempontok
Fontos leszögezni, hogy maga az adatgyűjtés még januárban lezárult, így a koronavírus miatt kialakult helyzet egyáltalán nem befolyásolja az eredményeket, a járvány hatása nem tükröződik semmilyen mértékben. A kutatás alapján munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb tényező rangsora semmit sem változott az elmúlt évek során: a legfontosabb szempont nem meglepő módon a bérezés (73%), ezt követi a kellemes munkahelyi légkör (61%) majd az állás hosszú távú biztonsága (56%), a fontos szempontok között szerepel még a munka-magánélet egyensúlya és a vállalat pénzügyi stabilitása is. Az elmúlt évekhez képest nőtt a rugalmas időbeosztás, a betöltött munkakör érdekességének jelentősége, illetve vállalat általános hírnevének és társadalmi szerepvállalásának.
Generációnkként eltérő munkahelyi igények
A kutatásból az is kiderült, hogy a munkaerő piacon nagyon erősen éreztetik magukat a generációs különbségek, a fiatal pályakezdőknek teljesen más igényeik vannak, mint a középkorú családosoknak, vagy éppen a szenioroknak. A Z generáció, azaz 18-24 évesek számára fontos a munkaadó által képviselt sokszínűség és befogadó légkör, még az Y, azaz 25-34 évesek leginkább keresik a rugalmas munkakörülményeket (ebben a csoportban is leginkább a nők), az X, azaz 35-54 évesek értékelik a munka-magánélet egyensúlyát (a nők itt is kiemelt szerepet játszanak), míg az 55 felettiek a munkahely hosszú távú biztonságát. Még mindig a pénzügyi kompenzáció az elsődleges, de ezen a téren is láthatóak a generációs különbségek, a Z generációnak az utazási biztosítások, az Y számára a gyermekvállalást segítő intézkedések, az X-nek az étkezési/cafeteria támogatás, míg a középkorúak és idősebbek részére a vállalati részvények vásárlásának lehetősége motiválóbb a többi korosztályhoz képest.