A koronavírus világjárványnak köszönhetően az otthonmaradás gazdasága lépett előtérbe. A fogyasztók tanulási, munkavégzési, vásárlási és szórakozási szokásai akár örökre megváltozhatnak, de egy kis időre biztosan drasztikus változások következtek be, nézzük is mely területekre nyomta rá leginkább a bélyeget a koronavírus, és hogyan.

Egyre inkább erősödött az online kereskedelem
A vásárlók érdeklődései már egy jó évtizede az e-kereskedelem és az online szórakozás irányába hajlottak, azonban a COVID-19 vírus egy igazi áldásnak bizonyult az otthonmaradás gazdaságát kiszolgáló cégek számára. Az új helyzet lehetőséget adott e vállalatoknak, hogy bizonyítsák rugalmasságukat, és új ötletekkel kísérletezhessenek a márka-affinitás erősítése érdekében. Az Amazon például március közepe óta több 175 ezer új alkalmazottat vett fel az Egyesült Államokban, hogy lépést tudjon tartani az online vásárlás iránti kereslettel.
Az online kereskedelem növekedésének mértéke nagyléptékű
Az aznapi élelmiszer-házhozszállítást és futárszolgálatot biztosító Instacart (amely az USA-ban és Kanadában aktív) heti értékesítései 10-szeresükre nőttek, de Washington és Kalifornia államokban ez az arány 20-szoros lett, ugyanis ezeken a helyeken terjedt el leginkább a koronavírus. A cég mindeközben innovatív technológiával kísérletezik, hogy kényelmesebb és biztonságosabb élelmiszer-házhozszállítást kínáljon ügyfeleinek, akik például kiválaszthatják, hogy a csomagot a futár a személyes átvétel helyett rögtön a küszöbön hagyja.
Az online éttermi foglalás visszaesett a koronavírus hatására
Ezzel szemben az online éttermi foglalást kínáló OpenTable jelentése szerint az éttermi étkezések száma 42%-kal esett vissza az előző évi időszakhoz képest.