notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az Adriatic Challenge közleménye az Adrián történt, Bavaria 42 Match típusú vitorlás halálos kimenetelû balesetérõl, melyet a tõkesúly leszakadása okozott. Bavária 44

hirdetes

Az Adriatic Challenge közleménye az Adrián történt, Bavaria 42 Match típusú vitorlás halálos kimenetelû balesetérõl, melyet a tõkesúly leszakadása okozott. Bavária 44

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Official statement of the Adriatic Challenge Co. about the capsized Bavaria 42 Match (25th, April, 2005). Soon we'll announce it in english as well.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Jelentkezés az ISO 9001 belsõ auditori tanfolyamra itt!

A Bavaria 44 charter tapasztalatainkról ide kattintva olvashat!

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

 

Egy hónap telt el a baleset óta. A mûszaki okok az elsõ napokban is egyértelmûek voltak, viszont felelõs nyilatkozattételhez ilyen esetben vizsgálati eredmények szükségesek. Mára ezek rendelkezésre állnak.

 

Cégünk az Adriatic Challenge – 20 db Bavaria 42 Match típusú hajó tulajdonosa – éppen ezért tartózkodott minden olyan megnyilvánulástól, amely túllépett volna a már megállapított és bizonyítható tényeken, teret engedve a Bavaria cégnek ahhoz, hogy a mindenki számára optimális megoldást megtalálja. A megoldást, ami menti a Bavaria cég köré épült minden üzleti vállalkozás (dealerek, charterek, egyéni felhasználók) mûködõképességét, s leginkább magát a gyárat. Véleményünk szerint ez nem más, mint a probléma mielõbbi megszüntetése, vagyis a gyári hiba elismerése, az érintettek mielõbbi kártalanítása, a technikai problémák minden elvárás szerinti és megfelelõ megoldása. Mindezt késedelem nélkül.

 

Ez idõ alatt a Bavária cég két nyilatkozatot adott ki, amelyek feltételezéseket tartalmaznak, és figyelmen kívül hagyják a mûszaki tényeket, tartalmukban ellentmondásosak. Ezért az abban foglaltakat kénytelenek vagyunk a leghatározottabban cáfolni.
 
Leszögezzük, hogy az eddig megállapított tényállás semmilyen olyan külsõ behatásra utaló jelet nem mutatott, amely oka lehetett volna a kérdéses tõkesúly leszakadásának, további hét hajó súlyos szerkezeti károsodásának, valamint a flotta összes többi hajóján a tõkesúlyok rendellenes megmozdulásának. Ezzel szemben bizonyító erejûek a gyártmány hibáját illetõen.

hirdetes

 

Részletesen:

A balesetet szenvedett hajót röviddel az esemény elõtt adták át, elsõ alkalommal azon a regattán hajózott éles üzemben, amelyen a tõkesúlyát elvesztette. A hajó gyakorlatilag teljesen új volt.

 

A horvát kikötõi hatóság hivatalos közleménye szerint a tengeren normális idõjárási viszonyok uralkodtak. A baleset helyszínén a meteorológiai dokumentumok tanúsága szerint átlagosan 20-30 csomó erõsségû szél uralkodott. Nyílttengeri hajózásra alkalmas jachtok - mint amilyen a Bavaria 42 Match is - az ilyen, sõt ennél sokkal szélsõségesebb idõjárási körülmények között is biztonsággal hajóznak, különös tekintettel a szerkezeti elemekre, mint tõkesúly.

 

Teljességgel kizárható, hogy a káreseményhez megfeneklés vagy az altalajjal való ütközés vezetett volna. Ez már a balesetet szenvedett hajó vizsgálati eredménye alapján is egyértelmû, hiszen az megfeneklésre vagy ütközésre utaló tipikus jelet (a tõkesúly hátsó éleinek benyomódása a fenéklemezbe) nem mutatott ki. A havária, melynek pontos pozíciója ismert, 60-70 m-es vízmélységû helyen történt, a környéken nem voltak zátonyok. A baleset elõtti vagy alatti megfeneklés vagy ütközés ellentmond továbbá a túlélõ hajószemélyzet beszámolóinak is.

hirdetes

 

Talány számunkra, hogy a hajógyár legfrissebb sajtóközleménye hogyan hozhatja összefüggésbe a flotta egyes más jachtjai tõkesúlyának alsó részén látható soft-antifouling ledörzsölõdését a balesetet szenvedett hajó tõkesúly-vesztésével. A 20 hajóból álló flottából 8, azaz nyolc jacht esetében ugyanis a lazán a hajótestre felhordott ún. antifouling-réteg ebben a szekcióban kisebb súrlódások okán valóban lehorzsolódott.

 

A tõkesúlyát vesztett hajó hajócsavarján feltekert zsinórt találtunk, amely viszont a csavar nyitódását nem akadályozta, a motor használatot nem korlátozta. A hajó motor-üzemének teljes idõdiagramja rendelkezésünkre áll. Emiatt  a tõkesúly egyébként sem szakadhatna le.

 

Az eddigi vizsgálatok és eredmények alapján nyilvánvaló, hogy a balesetet szenvedett jacht fenéklemeze a tõkesúly csatlakozási részén aluldimenzionált volt, s a konstrukció több ponton elhibázott. A tõkesúly csavarok alátét lemezeinek elégtelensége, illetve hiánya is tény.

 

Üdvözlettel,

Gál József
Adriatic Challenge
Ügyvezetõ ig.

Pályázatok megírására, kérje ajánlatunkat itt!

Aktuális pályázatok itt!

Pályázatírás szolgáltatásunkról itt olvashat!

Pályázatfigyelés szolgáltatásunk feltételei itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

előirányzott eladás

Az értékesítés várt volumenének konzervatív becslése. Rendszerint a jelenlegi... Tovább

Google Wave

Mi is a Google Wave? A Google Wave egy új online eszköz, amellyel real-time, azaz valós idejű... Tovább

Tovább a lexikonra