notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

A technológia van, hogy előnyünkre válik, akár benzin spórolás szempontjából is.

Remek ötlet, ha benzint akarsz spórolni

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Egyáltalán nem túlzás azt állítani, hogy Magyarországra valósággal berobbantak a közösségre építő autós szolgáltatások. Egyre elterjedtebbek a különböző telekocsis, illetve közösségi futárkodásra buzdító vállalkozások, amelyek mind internetes alkalmazásokra épülnek és kötik össze egymással a felhasználókat. A továbbiakban arra keressük a választ, hogy a közösségi közlekedés világában hogyan is néz ki hazánkban a gépjárműhasználat és annak anyagi vonzata.

Spórolj a benzinnel

Az KSH adatai szerint Magyarországon körülbelül 3,3-3,4 millió gépjármű van jelenleg forgalomban, vagy ha úgy tetszik, a hazai háztartások 44 százaléka tart otthon legalább egy autót.(1,2) A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Bosch kérésére elvégzett egy kutatást, amelyből kiderült, hogy Magyarországon évente átlagosan 16 ezer kilométert autózunk, ami több, mintha Budapestről elkocsikáznánk New York-ig, majd jönnénk is vissza.(3)

 

Soknak hangzik, ugye? Akkor vegyük még hozzá azt is, hogy 2017-ben 3 milliárd 469 millió literre nőtt az üzemanyagfogyasztás a magyar piacon.(4) A jelenlegi árakkal számolva az autóként átlagosan 7 literes üzemanyagfogyasztás évente 400 ezer forintnyi költséget jelent. Nem beszélve az olyan egyéb kiadásokról, mint például a kötelező felelősségbiztosítás, műszakivizsga, autópályamatrica, teljesítményadó, és akkor még le sem mosattuk a kocsit. Ha mindezt összeszámoljuk, akkor bátran állíthatjuk, hogy egy autót fenntartani alsóhangon félmillió forintot jelent éves viszonylatban nézve.(5)

hirdetes

 

A fenti számok kontextusában teljesen érthető, hogy az autósok miért veszik igénybe a cikk elején említett közösségi alapú szolgáltatásokat, amelyek kapcsán csökkenhetik a gépjárműtartásra vonatkozó kiadásaikat. Vegyük példának a közösségi futárkodást. A fuvart vállaló sofőr saját maga szabhatja meg a tarifáját, amiből a tranzakció során minimális üzemeltetési költséget von le a szolgáltató. Ha egy közösségi futárra vállalkozó autós egy éven keresztül csupán napi egyetlen fuvart teljesít, szert tehet olyan mennyiségű bevételre, ami jóval barátibbá teheti a fenti árakat.

 

Összességében elmondható, hogy a közösségi alapokon történő autózás, illetve futárkodás egy valós piaci igényt szolgál ki, nem véletlenül válik egyre népszerűbbé. Az egy dolog, hogy összehozza az embereket és közösséget épít, de ugyanilyen meghatározó a dolog anyagi haszonnal járó oldala is. Mint kiderült, egy gépjármű esetében nem csak a megvásárlás jelenti a fő kihívást, hanem annak fenntartása is. Csak az összehasonlítás végett: egy éves tömegközlekedési bérlet ára jelentősen eltörpül egy autó évi minimum félmilliós költségéhez képest. Ebből adódóan a telekocsizásban és közösségi futárkodásban való részvétellel együtt járó kiadáscsökkentés okkal válik egyre meghatározóbb témává.

hirdetes

 

(1) https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_odme001.html
(2) http://formula.hu/auto/2016/05/11/amit-a-magyar-autohasznalati-szokasokrol-tudni-lehet
(3) http://www.origo.hu/auto/20140811-bosch-atlag-16-ezer-kilometert-autozunk-egy-ev-alatt.html
(4) http://iho.hu/hir/bo-harom-szazalekkal-nott-az-uzemanyag-fogyasztas-2017-ben-magyarorszagon-180126
(5) https://www.vezess.hu/magazin/2016/06/16/ennyit-koltunk-egy-evben-autora/ 

 

Forrás: http://ots.mti.hu 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.9

Érdekességek

Szótár

piac

A marketing szempontjából a vállalat számára folyamatosan változó értékesítési... Tovább

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

Tovább a lexikonra