notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bevezetõ reklám

hirdetes

Bevezetõ reklám

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Akár egy új termékrõl, akár egy új szolgáltatásról van szó az biztos, hogy vagy valamilyen felmerülõ igény hatására jött az létre, vagy éppen azért, hogy ezzel igényt teremtsünk. Az is biztos, hogy egyik esetben sem lehet sikeresen értékesíteni bevezetõ reklám nélkül.

Pályázatfigyelés szolgáltatásunk feltételei itt!

Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Figyelemfelkeltés

Az elsõ lépés a figyelem felkeltése. Egy korábbi cikkemben már leírtam, hogy az a tétel megdõlni látszik, mely szerint a jó reklám az, amely felkelti a figyelmet, és ezt tartom is. A szakma AIDA (attention, interest, desire, action) néven ismeri ezt a gondolkodásmódot. Nehogy ellentmondásba keveredjek, tisztázzuk a lényeg a relációkon van. Attól, hogy valami felkelti a figyelmünket, nem jelenti azonnal azt, hogy egy jó reklámról van szó. Egy bevezetõ reklám esetén a figyelemfelkeltés csak az elsõ lépcsõ, hiszen egy új jószágról van szó. A figyelmet sokféle módon meg lehet ragadni. Alapvetõ tétel, hogy ne álljunk be a sorba, vagyis ne olyan reklámot készítsünk, amely típusból már száz és száz van a piacon, és ezt naponta több helyen százszor leadni, mert ez unalmas lesz, így minél többször adjuk, annál kevesebb haszna lesz (lásd tisztítószer-reklámok). Készítsünk valami mást, valami meghökkentõt, ötleteset. Az sem baj egy bevezetõ reklámnál, ha a reklámüzenetet vevõk még nem tudják mirõl van szó. Biztos sokan emlékeznek még az egyik autómárka reklámjára, ahol nem lehetett mást látni, csak a sebességváltón szereplõ ábrát, vagy a közelmúltban rengeteg reklámhordozón feltûnõ szócskára, amely csak egy hónap múlva derült ki, hogy egy mobiltelefon-szolgáltató új csomagja. Ezek a jó figyelemfelkeltés tipikus példái, viszont nem szelektálnak, nem a célközönséget szólítják meg. Természetesen azt sem mindegy milyen helyeken, formában helyezzük el ezeket az üzeneteket, milyen színeket használunk, de ez már a reklámpszichológia témaköre.

hirdetes

Reklám a célközönségnek

Ha már megragadtuk a fogyasztók figyelmét, felkeltettük érdeklõdését, akkor ezt az érdeklõdést meg kell tartatni velük. Gyakorlatilag a potenciális vevõkörünk számára kell reklámoznunk, meg kell tanítani velük, hogy egy bizonyos termék megvásárlási hajlandósága esetén a mi márkánk az optimális választás. Jómagam a minél több reklám ellenzõje vagyok, de ezen a ponton meg van ennek is a létjogosultsága. A lényeg az, hogy a vásárlás során egy adott termékcsoporttal kapcsolatban fel se merüljön a vevõben más márka, csak a miénk, tehát ha vásárolni akar, egyenes út vezet a mi termékünket tartalmazó polc felé. Ezt a mai globalizálódott világban már nem lehet elérni, de az erre való törekvéssel hatalmas eredményeket tudunk elérni.   

Emlékeztetõ reklám

hirdetes

Ha már megtanítottuk a vásárlókat, hogy a mi produktumunk a tökéletes választás, akkor azt kell elérnünk, hogy erre évek múlva is emlékezzenek. Ez egyáltalán nem egyszerû, hiszen nap, mint nap jelennek meg a piacon más, új termékek, amelyek a tökéletes helyettesíthetõség miatt konkurenciát jelentenek számunkra. Még nagyobb probléma, hogy ezen termékek gyártói is nagyon jól tudják, hogyan kell reklámozni, sõt az általunk elkövetett marketinghibákból tanulva, jobb reklámstratégiával állhatnak elõ. Ilyenkor sem kell elkeseredni, hiszen - mint tökéletes termék - tökéletes reklám nem létezik. Nem új terméket kell elõállítani, hanem már piacon lévõt kell újra bevezetni, más célközönséget megszólítani, új csomagolást kidolgozni, más reklámeszközt alkalmazni stb. Nem tudom létezik-e az újrabevezetõ reklám fogalma, én nem hallottam róla, de már dolgozom a koncepción.
(A témával kapcsolatos kérdését felteheti az online tanácsadás menüponton belül, valamint az egyes szakkifejezések magyarázatát megtekintheti a hamarosan kibõvülõ szakszótárunkon belül)

Pályázatfigyelés szolgáltatásunk feltételei itt!

Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

megelõzõ tevékenység

tevékenység egy lehetséges nemmegfelelõség, vagy más nem kívánatos lehetséges... Tovább

marketing adatbázis

Az egyéni fogyasztókra, lehetőségekre és elképzelésekre vonatkozó releváns, hozzáférhető... Tovább

Tovább a lexikonra