Elég sokan hallottunk már a fekete kalapos keresőoptimalizálók trükkjeiről, ezeknek különböző módjairól és a lehetséges következményeikről.

Mi a céljuk a Black Hat SEO-t alkalmazóknak?
A célja végül is ugyanaz, mint a fehér kalaposoké, azaz a pénzszerzés. Igen, de nem mindegy, hogy mennyit és mennyi idő alatt érhetjük el a győzelmet. A keresők nem nagyon szeretik az efféle módszereket és végtére majdnem mindenkiben megvan az a tulajdonság, hogy tartunk az erő sötét oldalától.
Pár példa, amit nem szeret a Google:
rejtetett link
rejtett szöveg
cloaking
másolt tartalom
kulcsszavak halmozása weboldalon
301-es átirányításos trükkök
nem valós meta tag-ek
nem valós title kitöltés
láthatatlan fénykép (1X1px) alt tag kitöltése
láthatatlan fénykép (1X1px) linkelése
fizetett link
belső keresőben plusz tartalomgenerálás
nem releváns link kavalkád
linkfarm
linkelhelyező programok használata
gateway honlapok
nem látható szövegek, CSS trükkök (ilyet láttam már több ismert oldalon, enyje-benyje)
A webmester el tudja dönteni, hogy fekete vagy fehér kalapos, amit művel a weboldalával. Egyszerűen a Google irányelveit követve, azaz a felhasználóknak a lehető legjobb tartalmat kell generálnunk az adott témában. Természetesen, ha a webáruházunkban nem található egy bizonyos termék, amire optimalizálunk (majd vesz mást), az már nem szép dolog.
Nem éri meg trükközni, hisz ha egyszer kihúzzuk a gyufát, akkor már késő, feketelistára tehetnek a keresők. Érdemes már az elején a jó oldalra állni.