BTL - Below The Line, azaz a Vonal alatt

BTL - Below The Line, azaz a Vonal alatt

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Mi is az a BTL? A legegyszerûbb és talán legáltalánosabban elfogadott nézet szerint minden olyan reklám és marketing eszköz ide tartozik, amely nem a klasszikus tömegmédiumokat - pl. televízió, rádió, plakátok és más közterületi információk - használja.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

A BTL a szakirodalomban

Amemennyiben egy kicsit jobban utánajárunk, láthatjuk, hogy a szakirodalom több megközelítést is alkalmaz.
Az egyik szerint ebbe a kategóriába tartozik minden olyan hirdetési és reklámeszköz, amelyet nem terhel ügynökségi jutalék. Viszonylag tág értelmezés, hisz ebben az esetben pontosan tisztázandó, mi számít ügynöki jutaléknak, így nem a legkonkrétabb.
Egy másik, fent is említett elmélet szerint BTL mindaz, ami nem tartozik a klasszikus reklámformák közé, azaz nem újsághirdetés, tv- vagy rádióspot, kültéri, vagy egyéb közterületi plakát. Itt is vannak határesetek, hiszen egy szabadtéri plakát az általában az ATL (Above The Line) média része, de ha már mellé áll egy-két csinos lány, akik a járókelõk kezébe adnak egy szórólapot, mintaterméket, az már a BTL egyik eszköze, mellyel próbálják közvetlenebbé tenni a vásárló és termék közötti kapcsolatot és lerövídíteni a vásárlás sokszor kacifántos útját.

hirdetes
Az elsõ nézethez hasonló az az álláspont is, miszerint a BTL kommunikáció során az eszköz a hirdetõ kezében van, így pl. a PR, csomagolás, saját újság, promóciók, stb.

A BTL kommunikáció

A más-más megközelítés ellenére látható, hogy a végeredmény szinte ugyanaz. A BTL kommunikáció lényege, az ügyféllel való közvetlen és személyes kapcsolat kialakítása, ahol leendõ ügyfeleinket bevonjuk a kommunikációba és visszajelzéseket kapunk tõlük, párbeszédre ösztönözzük õket, az újdonságokat élményszerûen tálalhatjuk, testreszabott információt nyújtva partnereinknek.

BTL vs. ATL

Egy másik, nem elhanyagolható szempont a BTL esetében, hogy a kommunikáció költséghatékonyan valósul meg, szemben az ATL-lel: egy hagyományos utcai plakát, vagy újsághirdetés több milliós árához képest (ami egyébként sok esetben szinte semmilyen üzletett nem hoz, így egyenlõ a pénzkidobással), mondjuk egy jól átgondolt online marketing steratégia és egy ennek megfelelõen létrehozott weboldal jóval kisebb befektetést igényel, és mellesleg a megtérülés is jóval gyorsabb. Mindemellett egy weblap évekig termeli a pénzt minimális költségek mellett, míg az ATL során sokszor vagyonokat kell költeni egy-egy offline médiakampány során.

hirdetes

Ahogy fejlõdik a mareketingkommunikáció, úgy bõvül a BTL eszköztára is, a legfontosabb területei a következõk:

  1. Online marketing
  2. Public Relations (PR)
  3. Direkt marketing (DM)
  4. Costumer Relationship Management (CRM)
  5. Sales promotion
  6. Eladáshelyi reklámeszközök (POS, POP)
  7. Szopnzoráció
  8. Telemarketing (TM)

Mindegyiket tovább lehet bontani, és sok esetben egymásra épülnek, hiszen egy DM levél kiküldéséhez a címzett elõzetes hozzájárulás kell, a spamként történõ azonosítás elkerülése érdekében, amit sok esetben egy telefonnal oldhatunk meg (TM). A legjobb eredményt eléréséhez is általában a külömbözõ eszközök kombinálása szükséges, és az elsõ lépés itt is a jól átgondolt és minden szempontot figyelembe vevõ tervezés kell, hogy legyen, ami az egész kampány sikerességét alapozza meg,legyen az offline, vagy online.

BTL marketing kommunikációs ügynökség itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

Barter

Egy médiatulajdonos reklámidőt vagy hirdetési felületet biztosít más szolgáltatásért,... Tovább

minõségpolitika

egy szervezetnek a minõségre vonatkozóan a felsõ vezetõség által hivatalosan... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.