notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Corporate Identity (Vállalati arculat, cégarculat)

Corporate Identity (Vállalati arculat, cégarculat)

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Ismét egy szakszó a marketing világából, és már megint idegen nyelven. Jómagam utálom az idegen szavak felesleges használatát, azonban vannak olyan kifejezések, amelyeket vagy nem lehet tökéletesen lefordítani tartalmi sérülés nélkül, vagy a szakmában így használják. Na de most azért vagyunk itt, hogy meghatározzuk, értelmezzük a fogalmat, és valamelyest kitágítsuk alkalmazási körét.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Corporate Identity (Vállalati arculat, cégarculat)

Corporate Identity

A Corporate Identity ténylegesen vállalati arculatot jelent, de mit takar, mi a mögöttes tartalma ennek a fogalomnak. Ha egy triviális, alapdefiníciót keresünk rá, akkor azt mondhatjuk, hogy megjelenési formát, gyakorlatilag arcot adunk egy cégnek. Ennél tovább ragozni szerintem felesleges a fogalmi meghatározást, a lényeg úgyis az, hogy miért, és hogyan tesszük ezt. Tulajdonképpen a miértben már benne rejlik a válasz a hogyanra is.

Marketing kommunikációs eszköz

A cégarculat egy marketing kommunikációs eszköz, és mint az emberek közötti kommunikációban is nagyon nagy szerepe van a megjelenésnek, egyéniségnek, határozottságnak. Nincs ez másképp, sõt hatványozottan érvényes ez egy vállalkozás esetében. Az igazi vállalati arculatnak mindenképp egységesnek, átfogónak, mindenre kiterjedõnek kell lennie, valamint tükröznie kell az adott vállalat egyéniségét, hiszen csak így érhetjük el azt, hogy elég egy logót, egy kifejezést, levelet stb. látnunk és máris tudjuk melyik cégrõl van szó. Ennek pedig hatalmas elõnye van. Gondoljunk csak a napi bevásárlásra, ahol nem kell elolvasnunk egy-egy termék gyártójának a nevét, hiszen egy pillantásból is meg tudjuk állapítani, hogy ki állította elõ, még akkor is ha új termékrõl van szó. Szolgáltatás esetében nehezebb a dolgunk, hiszen nem kézzel fogható termékrõl van szó, így a megvásárlás esetén gyakran nem élvezhetjük annak elõnyeit azonnal.

Bizalomkeltés

A bizalomkeltésre, figyelemfelhívásra, a megbízhatóság tudatosítására ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk. Már az elsõ megjelenésnél - amely lehet egy telefonszöveg, céges levélpapír, e-mail, honlap, reklámhirdetés, személyes találkozás vagy bármi más – azt az üzenetet kell sugároznunk a potenciális ügyfelünk felé, hogy bennünk megbízhat.

hirdetes

Eszközök

Ennek eszközeit egy teljesen átlagos ajánlatadáson keresztül szemléltethetjük a legjobban. Például telemarketingen keresztül vesszük fel a kapcsolatot egy vállalattal, akkor a hangszín legyen nyugodt, magabiztos. Bemutatkozásunk mindenképp tartalmazza cégünk nevét, az sem hátrány, ha egy sémát dolgozunk ki erre, és azt mindenki alkalmazza. Amennyiben az általunk kínált szolgáltatásra egyáltalán nem tartanak igényt, akkor is ajánljuk honlapunkat, adjuk meg elérhetõségünket. Ha a megkeresett vállalat bõvebb felvilágosítást kér személyesen, akkor mindenre felkészülten, az cégarculatnak megfelelõen (öltözködés, cégautó, prospektus, referencialista, reklámanyag, jegyzetlap, névjegykártya, szerzõdéstervezet stb.) kell megjelenni, és a megbeszélést lefolytatni, esetlegesen a szerzõdést megkötni. A szolgáltatás nyújtása nagyon sok vállalatnál alvállalkozókon keresztül valósul meg, ebben az esetben olyan alvállalkozót kell alkalmazni, amely ha megjelenésében nem is, de a munkavégzés folyamán illeszkedik a mi arculatunkhoz.

Reklámajándék, hírlevél

A megrendelt szolgáltatás elvégzése után, lehetõség szerint folyamatos kapcsolatot kell fenntartanunk a partnervállalkozással, reklámajándékok, hírlevelek küldésével, akcióinkról történõ értesítéssel. A folyamatos kapcsolattartás egy esetleges továbbajánlásnak alapfeltétele.

hirdetes
A fenti példa is jelzi, hogy mennyi mindenre kell figyelmet fordítani, hogy egy vevõ bizalmát megnyerjük, ezen keresztül új megrendelésekhez, ajánlásokhoz jussunk. Azt is láthatjuk, hogy melyek a szinte kötelezõ elemek, egy egységes vállalati arculathoz. Eddig nagyrészt csak a megjelenésrõl szóltam, de a külsõt meg kell tölteni tartalommal is, különben csak egy lufink van, amely ugyan szép, és egységes, de bármikor kipukkadhat. Mire gondolok itt? Például: hiába van egy szép logónk, szlogenünk, ha az nem fejez ki semmit, nem tükrözõdik benne a cég tevékenysége. Nagy, és jól bevezetett vállalatoknál a logó, illetve a szlogen már csak egy eszköz, egy védjegy, gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy kifejez-e valamit, vagy sem. Kisebb hírnevû, vagy induló cégeknél fontos, hogy jó közelítéssel meg lehessen állapítani kívülrõl is a tevékenységet. Mindez a online megjelenésre is vonatkozik, vagyis nem elég egy szép kialakítású, egyéniséget tükrözõ honlap, ha azt nem találják meg, mert a nevünket nem ismerik, vagy nem töltjük meg azt kellõ tartalommal. A Corporate Identity tulajdonképp arról szól, hogy akár a vállalatunk környezetét (telephely kialakítása, munkatársak öltözködése, cégautók, marketing-kommunikációs eszközök stb.), akár magatartását (munkavégzés, alvállalkozók, beszállítók stb.), akár küldetését tekintve, egységes, bizalmat ébresztõ, minden tekintetben pozitív összképet lássunk, és láttassunk.


ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 142

Átlagos értékelés: 5.0

Szótár

geocentrikus marketingstratégia

A vállalat minden piacon azonos marketingtevékenységet valósít meg. Tovább

követelmény

kinyilvánított igény vagy elvárás, amely általában magától értetõdõ vagy... Tovább

Tovább a lexikonra