notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A csapatszellem megőrzése a koronavírus utáni világban

hirdetes

A csapatszellem megőrzése a koronavírus utáni világban

VN
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Munka a koronavírus utána  a csapatszellem visszalendítése

Emberi szükségletek az újranyitási fázisban

A legtöbb cégnél, habár óvatosan, de kezdetét vette az újranyitás hosszú és döcögő fázisa. Fontos, hogy habár a helyzet sok országban enyhülni látszik, a vezetőségeknek továbbra is ügyelniük kell alkalmazottaik összes szükségletére, amik messze túlmutatnak a munkahelyi biztonságon.

Íme néhány lépés, amelyet egyes cégek ennek érdekében megtesznek:

  • Pontosan meghatározzák azokat a körülményeket, amelyekben alkalmazottaik biztonságban végezhetik majd munkájukat, akár az irodában, akár az üzletekben vagy a gyártási területeken.
  • Igyekeznek továbbá minél több embert visszahozni. Persze nem minden vállalat engedheti meg magának, hogy mindenkit visszahívjon, és el kell gondolkodniuk azon is, hogy hogyan tudják majd értesíteni erről felfüggesztett alkalmazottaikat.
  • Folyamatos, őszinte kommunikációra törekszenek meglévő és felfüggesztett alkalmazottaikkal, lehetőleg minél emberibb stílusban. Ilyenkor sokan koncentrálnak arra üzeneteikben, hogy a világ változik, és hogy a cégeknek nem feltétlenül újraindulniuk, hanem újra beindulniuk kell majd.
  • A mentális egészség érdekében a vezetőségek egyik fontos feladata továbbá átsegíteni alkalmazottaikat a túlélők bűntudatán, ami abból fakad, hogy egyesek megtarthatták állásukat (és fizetésüket), míg kollégáik egy része nem. Fontos a kommunikációban kiemelni, hogy e megtartott munkavállalók milyen fontos szerepet játszhatnak abban, hogy minél több volt kollégájuk visszatérhessen közéjük.
  • Érdemes továbbá megünnepelni a jó híreket is. A pozitív hírek sokat segíthetnek az alkalmazottak mentális egészségén, ami mostanában sokaknál meginogott.
  • hirdetes
  • Végezetül, a cégek egy része időnként újra és újra emlékezteti alkalmazottait, hogy tevékenységeik hogyan segítik a társadalmat, és hogy munkájukkal jelentős pozitív változásokat hozhatnak mások életébe.

További megfontolnivalók

  • A cégeknek továbbá biztosítaniuk kell, hogy újonnan meghatározott politikáik figyelembe vegyék a rendkívüli helyzetet. Például észben kell tartaniuk, hogy a 60 év feletti alkalmazottjaik nagyobb veszélyben lehetnek az újranyitási fázisban. Mit tesznek az ő biztonságuk érdekében?
  • Vagy: mely alkalmazottaknak nincs otthon megfelelő felszereltségük ahhoz, hogy hatékonyan dolgozhassanak? Esetleg őket kellene minél előbb visszajuttatni az irodába?
  • Kik azok az alkalmazottak, akiknek fokozott érzelmi és mentális megterhelést okozott az elkülönítés? Kiknek van szükségük arra, hogy emberek vegyék őket körbe nem csak munka közben, hanem általánosságban is? Talán ők is prioritást kellene kapjanak a visszahívásokban?
  • A cégeknek tisztában kell lenniük alkalmazottjaik összes szükségletével, és nem csak biztonságukra kell odafigyelniük!

Emberi szükségletek a COVID-19 utáni fázisban

Erre az időszakra sajnos még várnunk kell, de sok cég már most azon gondolkodik, hogy hogyan is készülhetne fel rá. Vannak vállalatok (pl. a turisztikai szektorban), amelyek számára ez egy különösen nehéz fázisnak bizonyulhat, hiszen a csökkenő kereslet mind pénzügyi, mind munkaerő-veszteségekkel járhat.

Sok cég egyszerűen elveszíti majd a reményt, hiszen látszólag nem lesz más választásuk, mint drasztikus leépítésekhez folyamodni.

hirdetes

Ez az a pont, ahol alkalmazottjaik tehetségére és céltudatosságára támaszkodhatnak. Miközben egy még nem létező (és meglehetősen bizonytalan) jövőre készülnek, a cégek jobban teszik, ha munkavállalóik ötleteit és javaslatait is figyelembe veszik, akik egy egészen más szemszögből tekintenek a vállalatra, mint a vezetőség.

A munkavállalók mentális egészsége és felsőbb szintű szükségletei továbbra is fontos szerepet kell, hogy kapjanak az újranyitást követően. Amint a helyzet némileg stabilizálódik, visszatérhetnek az olyan népszerű és hasznos programok is, mint a vállalati csapatépítők. Ezek egyrészt kiragadják az alkalmazottakat a munkahelyi környezetből, másrészt lehetővé teszik nekik, hogy részesüljenek azokból. Eg megfelelő helyszínen lehetőséget kapnak a kollégák arra, hogy kiheverjék a helyzet okozta stresszt, és visszarázódjanak a dolhgos mindennapokba. Még egy jó helszínt is tudunk ajánlani az ajkai Kristály Hotelt, ami nemcsak tökéletes konferecai hotel, hanem még ennél is tökéletesebb csapatépítő helyszín, ugyanis nemcsak természeti kincsekkel van körül ölelve, hanem még a Balatontól is csupán egy karnyújtásnyira van. A szálloda falain belül olyan izgalmak várják itt az alkalmazottakat, mint gasztro élmények, bowling, billiárd wellness, de akár még egy Balatoni tandem ugrás is megszervezhető.  
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

lead time

A logisztikában az az időintervallum, amely alatt a megrendelés pénzzé tehető. Tovább

nemzetközi marketing

A külföldi piacokon végzett marketingtevékenység, ahol a vállalat differenciált vagy... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gazdaság Hírek