notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

hirdetes

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Az elmúlt évtizedekben nyilvánvalóvá vált – hála Crosbynak, Demingnek, Feigenbaumnak, Jurannak és másoknak –, hogy a minõség nemcsak attól függ, mit mûvel a munkás a mûhelyben, s nemcsak attól, hogyan foglalkozik a vevõvel a személyzet. A minõség az adott szervezet vezetõitõl függ, akik helyzetüknél fogva felelõsek a vevõknek, az alkalmazottaknak, a szállítóknak és a tulajdonosoknak az üzleti vállalkozás sikeréért. A felsõ szintû vezetõk osztják szét a pénzforrásokat, õk döntik el, hogy a cég mely piacokra akar behatolni, továbbá õk választják ki és ültetik át a gyakorlatba azokat a menedzselési folyamatokat, amelyek majd lehetõvé teszik a cég számára, hogy beteljesítse küldetését, és idõvel valóra váltsa a cég legszebb jövõképét.

 ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

A TQM „gurui” közül Deming hogy fogalmazta meg alapelveit a TQM-rõl, részben 14 pontban, részben pedig a „Deming világának” nevezett négy pontban:

DEMING 14 pontja:

  1. Fogalmazzunk meg és tegyük nyilvánossá valamennyi munkatárs számára a cég vagy egyéb szervezet céljait és törekvéseit tartalmazó nyilatkozatot. A menedzsmentnek folyamatosan bizonyítania kell az e nyilatkozat iránti elkötelezettségét.
  2. Tanuljuk meg az új filozófiát, a felsõ menedzsment, de mindenki más is.
  3. Értsük meg az ellenõrzés célját a folyamat javítása és a költségek csökkentése érdekében.
  4. Vessünk véget annak a gyakorlatnak, mely az üzletet kizárólag az árcédula nyomán jutalmazza.
  5. Javítsuk állandóan és szüntelenül a termékek- és szolgáltatások rendszerét.
  6. Vezessük be a (készségeket nyújtó) képzést.
  7. Tanítsuk és intézményesítsük a vezetõ szerepet.
  8. hirdetes
  9. Számûzzük a félelmet, teremtsünk bizalmat, teremtsünk újításokra ösztönzõ légkört.
  10. A cég céljainak és törekvéseinek valóra váltása érdekében törjük át a különbözõ funkcionális szervezetek és csoportok közötti korlátokat.
  11. A munkatársak megítélésénél a mindenkori hozzájárulást vegyük figyelembe a feladatok megoldásához. Csökkentsük, illetve töröljük el a rangok és az elmúlt idõszakban nyújtott teljesítményekért kapott elismerések szerepét az adott tevékenység értékelésénél.
  12. (a) Küszöböljük ki a termelés számszerû kvótáit. Helyettük tanuljuk meg és intézményesítsük a javítás módszereit.    (b.) Küszöböljük ki a célkitûzések segítségével történõ menedzselést. Helyettük ismerjék meg a folyamatokban rejlõ lehetõségeket és azt, hogy hogyan javítsunk azokon.
  13. Távolítsuk el a korlátokat, melyek megfosztják az embereket a munkájuk folyamatos fejlesztésétõl.
  14. Bátorítsuk mindenkinél a tanulást és önfejlesztést.
  15. hirdetes
  16. Cselekedjünk a változások végrehajtása érdekében.

DEMING világa:

  • Mindenki munkájának megváltoztatása.
  • Együttmûködés megvalósítása a verseny helyett.
  • Az akadályok legyõzése.
  • Stabilitás a rendszer mûködési feltételeiben.

TQM

A TQM egy olyan vezetési filozófia, amelynek középpontjában a vevõközpontúság, a munkatársak elkötelezettsége és a folyamatos javítás áll. A TQM alkalmazásához a minõséget a következõképen definiálhatjuk:
„A minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia, alkalmazásával született termékek és szolgáltatások teljességgel kielégítik mind a belsõ, mind a külsõ vevõket azáltal, hogy megfelelnek kimondott és kimondatlan elvárásaiknak.” (Tener és DeToro, 1996) Látható, hogy ebben a definícióban a minõség, mint az alapvetõ üzleti stratégia kitüntetett helyet kap.

 ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

vertikális marketingrendszer

Az értékesítési út szereplői közötti valamilyen mértékű vertikális integráció megléte. Tovább

érdekelt fél

személy vagy csoport, aki vagy amely érdekelt egy szervezet mûködésében vagy... Tovább

Tovább a lexikonra