Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az elmúlt évtizedekben nyilvánvalóvá vált – hála Crosbynak, Demingnek, Feigenbaumnak, Jurannak és másoknak –, hogy a minõség nemcsak attól függ, mit mûvel a munkás a mûhelyben, s nemcsak attól, hogyan foglalkozik a vevõvel a személyzet. A minõség az adott szervezet vezetõitõl függ, akik helyzetüknél fogva felelõsek a vevõknek, az alkalmazottaknak, a szállítóknak és a tulajdonosoknak az üzleti vállalkozás sikeréért. A felsõ szintû vezetõk osztják szét a pénzforrásokat, õk döntik el, hogy a cég mely piacokra akar behatolni, továbbá õk választják ki és ültetik át a gyakorlatba azokat a menedzselési folyamatokat, amelyek majd lehetõvé teszik a cég számára, hogy beteljesítse küldetését, és idõvel valóra váltsa a cég legszebb jövõképét.

 ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia – a TQM alapelvei

A TQM „gurui” közül Deming hogy fogalmazta meg alapelveit a TQM-rõl, részben 14 pontban, részben pedig a „Deming világának” nevezett négy pontban:

DEMING 14 pontja:

  1. Fogalmazzunk meg és tegyük nyilvánossá valamennyi munkatárs számára a cég vagy egyéb szervezet céljait és törekvéseit tartalmazó nyilatkozatot. A menedzsmentnek folyamatosan bizonyítania kell az e nyilatkozat iránti elkötelezettségét.
  2. Tanuljuk meg az új filozófiát, a felsõ menedzsment, de mindenki más is.
  3. Értsük meg az ellenõrzés célját a folyamat javítása és a költségek csökkentése érdekében.
  4. Vessünk véget annak a gyakorlatnak, mely az üzletet kizárólag az árcédula nyomán jutalmazza.
  5. Javítsuk állandóan és szüntelenül a termékek- és szolgáltatások rendszerét.
  6. Vezessük be a (készségeket nyújtó) képzést.
  7. Tanítsuk és intézményesítsük a vezetõ szerepet.
  8. hirdetes
  9. Számûzzük a félelmet, teremtsünk bizalmat, teremtsünk újításokra ösztönzõ légkört.
  10. A cég céljainak és törekvéseinek valóra váltása érdekében törjük át a különbözõ funkcionális szervezetek és csoportok közötti korlátokat.
  11. A munkatársak megítélésénél a mindenkori hozzájárulást vegyük figyelembe a feladatok megoldásához. Csökkentsük, illetve töröljük el a rangok és az elmúlt idõszakban nyújtott teljesítményekért kapott elismerések szerepét az adott tevékenység értékelésénél.
  12. (a) Küszöböljük ki a termelés számszerû kvótáit. Helyettük tanuljuk meg és intézményesítsük a javítás módszereit.    (b.) Küszöböljük ki a célkitûzések segítségével történõ menedzselést. Helyettük ismerjék meg a folyamatokban rejlõ lehetõségeket és azt, hogy hogyan javítsunk azokon.
  13. Távolítsuk el a korlátokat, melyek megfosztják az embereket a munkájuk folyamatos fejlesztésétõl.
  14. Bátorítsuk mindenkinél a tanulást és önfejlesztést.
  15. hirdetes
  16. Cselekedjünk a változások végrehajtása érdekében.

DEMING világa:

  • Mindenki munkájának megváltoztatása.
  • Együttmûködés megvalósítása a verseny helyett.
  • Az akadályok legyõzése.
  • Stabilitás a rendszer mûködési feltételeiben.

TQM

A TQM egy olyan vezetési filozófia, amelynek középpontjában a vevõközpontúság, a munkatársak elkötelezettsége és a folyamatos javítás áll. A TQM alkalmazásához a minõséget a következõképen definiálhatjuk:
„A minõség, mint alapvetõ üzleti stratégia, alkalmazásával született termékek és szolgáltatások teljességgel kielégítik mind a belsõ, mind a külsõ vevõket azáltal, hogy megfelelnek kimondott és kimondatlan elvárásaiknak.” (Tener és DeToro, 1996) Látható, hogy ebben a definícióban a minõség, mint az alapvetõ üzleti stratégia kitüntetett helyet kap.

 ISO 9001, ISO 14001 ISO17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

policentrikus marketingstratégia

A vállalat minden piacot önálló egységként kezel, és a helyi adottságokhoz igazodó egyedi... Tovább

auditbizonyíték

az auditkritériumokra vonatkozó, igazolható feljegyzések , ténymegállapítások, vagy... Tovább

Tovább a lexikonra