notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen a megfelelő keresőoptimalizálás?

hirdetes

Öt alapvető hiba, melyet gyakran elkövetnek a tervezők, a design elkészítése során

Dányi Renátó
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A legnagyobb hiba, amit a designerek ill. a honlap tulajdonosok gyakran elkövetnek az, hogy a kereső gépekre történő optimalizálásra csak utólag gondolnak. Pedig sok fáradtságtól, és kudarctól kímélhetnék meg magukat, hogy ha a kereső optimalizációt a tervezési (design) folyamat egyik fő komponensének tekintenék, beépítenék azt a folyamatba. Az oldalak felépítésének, ill. struktúrájának alapvetően a célközönség igényeire, elvárásaira kell épülnie.

Design készítés

Ehhez megfelelő segítséget nyújtanak a keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek. Egy kereső specialista meg tudja határozni, hogy mely kulcsszavakat, -kifejezéseket célszerű használni az oldal információs szerkezetében: a navigációs rendszerekben, kategóriákban, a belső linkekben, a címsorokban és a linkcserékben (kereszthivatkozások).

Sok pénzt és időt spórolhatunk meg, és nem utolsó sorban bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, ha úgy alakítjuk ki a honlapunkat, hogy figyelembe vesszük a látogatóink céljait, a kereső gépek feltételrendszerét, és nem utólag kapkodunk: "még ezt, meg ezt, meg ezt is át kellene alakítani."

Ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna.
Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.

Intró oldalak

Az intró oldal egy olyan belépő oldal, mely vagy egy nagy grafika rajta egy linkkel, mely arra utasítja a látogatót, hogy lépjen be az oldalra ("Belépés", "Enter"), vagy egy Flash animáció egy olyan linkkel, mely felajánlja, hogy ugord át a bevezetőt ("Intro kihagyása", "Skip intro") és egy új weboldalra irányít át.

A honlap alapvető funkciója, hogy az oldalak tartalomjegyzékét megmutassa, de a honlap nem tárgymutató és nem egy gigantikus hirdetés. Az intro oldal azonban leginkább egy hatalmas reklámhoz hasonlítható.

hirdetes

Az intro oldalak legnagyobb problémái:

  • Nem tartalmaznak kulcsszavakat. A legfontosabb szövegtestek egy weboldalon a title tag (címsor), és a látható szövegek, melyek másolhatók és szövegszerkesztővel módosíthatók. Egy intro oldal nem tartalmaz szövegtesteket, kivéve a "bevezető átugrása" feliratot, mely aligha tekinthető kulcsszavakban gazdag szövegtestnek.
  • Az intro oldal általában csak egy linket tartalmaz, néha egy kereszthivatkozást. A legtöbb intro oldalon lévő link rendszerint a honlap egy másik oldalára mutat. Ez azt jelenti a keresők szempontjából, hogy csak egy fontos oldal található a honlapon.
  • A legtöbb intro oldal átirányításokat jelenít meg. Sok kereső pedig nem indexeli be ezen intro oldalakat az átirányítások miatt. A keresőgépek olyan oldalakra küldik a felhasználókat, melyek tartalmazzák az általuk keresett információkat. Egy honlap tartalmazhat ilyen információkat, egy intro oldal azonban nem.

A középpontba állított tartalom hiánya

Ahhoz, hogy a keresők jó helyre rangsorolják a honlapot, ki kell, hogy tűnjön a honlapon számos kulcsszó,
és -kifejezés. Jelenleg két módon lehet meghatározni, hogy a lap helyesen fókuszált-e a témában: felhasználói tesztekkel és a kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzéseivel.

A felhasználói teszteknél az alábbi kérdéseket vizsgáljuk:

  • Hol van a fogyasztó?
  • hirdetes
  • Egyértelmű fókuszpontja van-e az oldalnak? Van-e több fókuszpontja is az oldalnak? Ha igen, melyek ezek?
  • A termékleírás ad-e elég információt a rendeléshez? Ha nem, milyen adatokra lenne ehhez szükség,

Mit szeretnének tudni a látogatók?

  • Milyen dolgokra lehet ráklikkelni az oldalon?
  • Az oldal túl sok, túl kevés, vagy pont megfelelő mennyiségű választási lehetőséget kínál-e?


A sikeres weboldalakon a kulcsszavak, -kifejezések rendszerint a HTML title tag-ben, a főcímsorban (headline-ban), a belső linkekben, a termék nevében és a hozzá kapcsolódó leírásban, és a kereszthivatkozásokban szerepelnek.

A kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzése azok számára nyújt hasznos segítséget, akik a kulcsszavak használatának lényegét nem ismerték fel. Mindenképp ki emelném viszont, hogy igazából senki sem tudja, hogy a keresőgépek mi alapján határozzák meg a kulcsszó-intenzitást. A keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek azt mondják, hogy az elfogadható kulcsszó-intenzitás 3-8 % között mozog.

E vélemények azonban nagyon megoszlanak, van, aki a 22 %-ra esküszik, van, aki a 7%-ra. A keresőgépek, pedig lehet, hogy egy teljesen más százalékot tartanak megfelelőnek. Inkább csak útmutatásként szolgálnak e számok, és nem kötelező előírásként kezelendők. Alapvetően arra kell törekedni, hogy a megfelelő kulcsszavakra fókuszáljuk a figyelmet.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

auditkritériumok

összehasonlítási alapként használt elõirányzatok, eljárások vagy követelmények ... Tovább

marketing alapstratégia

A vállalat vagy a stratégiai üzleti egységek céljainak kitűzése és azon eszközök hosszabb... Tovább

Tovább a lexikonra