notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen a megfelelő keresőoptimalizálás?

hirdetes

Öt alapvető hiba, melyet gyakran elkövetnek a tervezők, a design elkészítése során

Dányi Renátó
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

A legnagyobb hiba, amit a designerek ill. a honlap tulajdonosok gyakran elkövetnek az, hogy a kereső gépekre történő optimalizálásra csak utólag gondolnak. Pedig sok fáradtságtól, és kudarctól kímélhetnék meg magukat, hogy ha a kereső optimalizációt a tervezési (design) folyamat egyik fő komponensének tekintenék, beépítenék azt a folyamatba. Az oldalak felépítésének, ill. struktúrájának alapvetően a célközönség igényeire, elvárásaira kell épülnie.

Design készítés

Ehhez megfelelő segítséget nyújtanak a keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek. Egy kereső specialista meg tudja határozni, hogy mely kulcsszavakat, -kifejezéseket célszerű használni az oldal információs szerkezetében: a navigációs rendszerekben, kategóriákban, a belső linkekben, a címsorokban és a linkcserékben (kereszthivatkozások).

Sok pénzt és időt spórolhatunk meg, és nem utolsó sorban bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, ha úgy alakítjuk ki a honlapunkat, hogy figyelembe vesszük a látogatóink céljait, a kereső gépek feltételrendszerét, és nem utólag kapkodunk: "még ezt, meg ezt, meg ezt is át kellene alakítani."

Ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna.
Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.

Intró oldalak

Az intró oldal egy olyan belépő oldal, mely vagy egy nagy grafika rajta egy linkkel, mely arra utasítja a látogatót, hogy lépjen be az oldalra ("Belépés", "Enter"), vagy egy Flash animáció egy olyan linkkel, mely felajánlja, hogy ugord át a bevezetőt ("Intro kihagyása", "Skip intro") és egy új weboldalra irányít át.

A honlap alapvető funkciója, hogy az oldalak tartalomjegyzékét megmutassa, de a honlap nem tárgymutató és nem egy gigantikus hirdetés. Az intro oldal azonban leginkább egy hatalmas reklámhoz hasonlítható.

hirdetes

Az intro oldalak legnagyobb problémái:

  • Nem tartalmaznak kulcsszavakat. A legfontosabb szövegtestek egy weboldalon a title tag (címsor), és a látható szövegek, melyek másolhatók és szövegszerkesztővel módosíthatók. Egy intro oldal nem tartalmaz szövegtesteket, kivéve a "bevezető átugrása" feliratot, mely aligha tekinthető kulcsszavakban gazdag szövegtestnek.
  • Az intro oldal általában csak egy linket tartalmaz, néha egy kereszthivatkozást. A legtöbb intro oldalon lévő link rendszerint a honlap egy másik oldalára mutat. Ez azt jelenti a keresők szempontjából, hogy csak egy fontos oldal található a honlapon.
  • A legtöbb intro oldal átirányításokat jelenít meg. Sok kereső pedig nem indexeli be ezen intro oldalakat az átirányítások miatt. A keresőgépek olyan oldalakra küldik a felhasználókat, melyek tartalmazzák az általuk keresett információkat. Egy honlap tartalmazhat ilyen információkat, egy intro oldal azonban nem.

A középpontba állított tartalom hiánya

Ahhoz, hogy a keresők jó helyre rangsorolják a honlapot, ki kell, hogy tűnjön a honlapon számos kulcsszó,
és -kifejezés. Jelenleg két módon lehet meghatározni, hogy a lap helyesen fókuszált-e a témában: felhasználói tesztekkel és a kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzéseivel.

A felhasználói teszteknél az alábbi kérdéseket vizsgáljuk:

  • Hol van a fogyasztó?
  • hirdetes
  • Egyértelmű fókuszpontja van-e az oldalnak? Van-e több fókuszpontja is az oldalnak? Ha igen, melyek ezek?
  • A termékleírás ad-e elég információt a rendeléshez? Ha nem, milyen adatokra lenne ehhez szükség,

Mit szeretnének tudni a látogatók?

  • Milyen dolgokra lehet ráklikkelni az oldalon?
  • Az oldal túl sok, túl kevés, vagy pont megfelelő mennyiségű választási lehetőséget kínál-e?


A sikeres weboldalakon a kulcsszavak, -kifejezések rendszerint a HTML title tag-ben, a főcímsorban (headline-ban), a belső linkekben, a termék nevében és a hozzá kapcsolódó leírásban, és a kereszthivatkozásokban szerepelnek.

A kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzése azok számára nyújt hasznos segítséget, akik a kulcsszavak használatának lényegét nem ismerték fel. Mindenképp ki emelném viszont, hogy igazából senki sem tudja, hogy a keresőgépek mi alapján határozzák meg a kulcsszó-intenzitást. A keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek azt mondják, hogy az elfogadható kulcsszó-intenzitás 3-8 % között mozog.

E vélemények azonban nagyon megoszlanak, van, aki a 22 %-ra esküszik, van, aki a 7%-ra. A keresőgépek, pedig lehet, hogy egy teljesen más százalékot tartanak megfelelőnek. Inkább csak útmutatásként szolgálnak e számok, és nem kötelező előírásként kezelendők. Alapvetően arra kell törekedni, hogy a megfelelő kulcsszavakra fókuszáljuk a figyelmet.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

eladási kvóta

Egy termékvonal, egy vállalati divízió vagy egy kereskedelmi képviselő számára... Tovább

megelõzõ tevékenység

tevékenység egy lehetséges nemmegfelelõség, vagy más nem kívánatos lehetséges... Tovább

Tovább a lexikonra