notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Honlapok közti egyűttműködés

hirdetes

A duplikált tartalmak kiemelt kérdései

Kövi Bálint programozó
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

A webmesterek körében állandóan visszatérő téma a duplikált tartalom, kiemelve azokat az eseteket, amikor a honlap tulajdonosának nincs befolyása arra, hogy saját készítésű tartalmaikat más oldalakon lássák viszont. Az alábbiakban áttekintést adunk erről a kérdéskörről.

Duplikált tartalmakról általában

Amennyiben másik oldalon a mienkkel egyező tartalom jelenik meg, azt a Google nem minden esetben tekinti a webmesterek számára lefektetett alapelvek megsértésének. Ilyen esetekben a Google megpróbálja kideríteni, hogy melyik oldalról származik az eredeti tartalom, és ebben a kérdéskörben az esetek túlnyomó többségében jól dönt, tehát az adott eset az eredeti tartalom tulajdonosa számára semmilyen hátrányos következménnyel nem jár.

Dupilikált tartalmak típusai

Az azonos tartalmak két fő típusra oszlanak. Az első eset az, ha egy adott domainen belül találhatóak meg a duplikált tartalmak. Ezek nagy része a legtöbbször nem szándékosan jelenik meg többször: ide tartozhatnak pl. nyomtatási képek. A második eset az, ha ugyanaz a tartalom két különböző domain név alatti honlapon jelenik meg.

Az első eset kezelését a honlap tulajdonosa is el tudja végezni; a fent említett nyomtatási képek esetén a nofollow tag [http://www.hatekonyhonlap.hu/no-foloow.html] használatával. Megoldás lehet még az is, ha azt a változatot, amelyet a keresők találati listáiban akarunk viszontlátni, szerepeltetjük az oldal sitemapjében. A témáról bővebben olvashatunk a Google Webmester Súgó Központjában [http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66359].

hirdetes

A második esetben vagy valaki lemásolja az általunk készített tartalmat, hogy ebből előnyt kovácsoljon, vagy proxyk indexelik oldalaink egyes részeit. Mivel általában a Google elég jól eltalálja az adott tartalom forrását, ezek miatt nem aggódnunk.

Honlapok közti egyűttműködés

Ha tartalmainkat esetleg társoldalakkal osztjuk meg, akkor figyelnünk kell arra, hogy a társoldalak tartalmazzanak linket a mi honlapunkon lévő eredeti tartalomra.
Amennyiben úgy találjuk, hogy saját tartalmunk más honlapján előkelőbb helyen szerepel a keresők találati listájában, mint a miénken, akkor nézzük meg, hogy a mi oldalunkon szereplő tartalom még mindig elérhető-e (a keresőrobotok számára is).

hirdetes

Ha ez nem vezet eredményre, ellenőrizzük, hogy az általunk készített tartalom nem változott-e meg. Ha ez sem segít, akkor győzödjünk meg arról, hogy nem történt-e honlapunkon olyan módosítás, amely a Google a webmesterek számára lefektetett alapelveibe ütközik.

Összefoglalás

Az esetek túlnyomó többségében tehát nem kell aggódnunk az azonos tartalmak miatt, mivel ezek a keresők találati listájából ki vannak szűrve. Ha a fenti tanácsokat elolvassuk, akkor sok hasznos információt szerezhetünk arról, hogy a Google hogyan kezeli a hasonló helyzeteket. Csak abban az esetben részesül büntetésben oldalunk, ha a Google keresőrobotja a Google alapelveket megsértő, vélhetőleg rossz szándékkal készült másolatokra bukkan.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

minõségirányítás

összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására, a minõség... Tovább

marketing alapstratégia

A vállalat vagy a stratégiai üzleti egységek céljainak kitűzése és azon eszközök hosszabb... Tovább

Tovább a lexikonra