notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges életmód karantén alatt is: Bevásárlólista egészséges, de tartós ételekhez karantén idejére, ha nem akarsz örökké liszten élni

hirdetes

Ezekből az egészséges ételekből spájzolj be koronavírus idején, ha nem akarsz örökké liszten élni

CZs
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Most, hogy az óriási bespájzolási láz lefutott, és már csak néhány élelmiszert és terméket (főként élesztőt és ferőtlenítőszert) keresnek továbbra is sokan, itt az idő, hogy kicsit ésszerűbbre vegyük a figurát. Ha nem szeretnél örökké liszten, rizsen és cukron élni, íme egy bevásárlólista valamivel egészségesebb, de tartós élelmiszerekhez!

Bevásárlólista egészséges ételehez

#maradjotthon, de ne ennyi liszttel, cukorral és rizzsel

Amikor a járvány betört az országba, az emberek eszevezeszett spájzolásba kezdtek, tömegével fosztották le a boltok polcait. Ma már talán mindannyiunk számára világossá vált, hogy egy ideig még biztosan nem kell félnünk az élelmiszerhiánytól, viszont a spájzolás tényleg nem árt, hiszen így jóval kevesebb alkalommal kell kimozdulnunk otthonról, eleget tudunk tenni a mindannyiunk számára legbiztonságosabb választásnak, az otthon maradásnak. A liszt, cukor és rizs mellett azonban léteznek olyan élelmiszerek is, amik egyrészt egészségesek, másrészt szintén hosszú ideig elállnak. Segítségükkel nem kell csak búzalisztes péksüteményen és kenyeren élned, és talán nem plusz kilókkal felvértezve vágunk bele az életbe újra, ha visszatér annak megszokott körforgása.

Egészséges életmód karantén alatt is

Korábban azzal magyaráztuk az egészséges életmód hiányát, az össze-vissza evést és a rendszeres mozgás hanyagolását, hogy nincs időnk rá. Ott a munka, a gyerekek és a különóráig, a háztartás, és akkor még nem szenteltünk időt a hobbinkra, nem töltöttünk időt a párunkkal. Egyszóval nem egyszerűen nem tudtunk vele foglalkozni, egész nap rohantunk. Nos, ez a helyzet most nem áll fent, itt az idő, hogy egy picit végre odafigyeljünk magunkra, és hozzászoktassuk magunkat az egészséges életmódhoz. Egyrészt ebben a nehéz időszakban kiemelten fontos, hogy odafigyeljünk fizikai és mentális egészségünkre, másrészt ha most vágunk bele, még van időnk rutinná alakítani, mielőtt visszatérnénk a rohanó életünkhöz. Hidd el, rengeteget számít majd az általános közérzetedben is, ha egészségesen táplálkozol, elegendő folyadékot iszol, és rendszeresen mozogsz.

hirdetes

Felejtsd el végre az egész napos nassolást, szorítkozz 3 vagy 5 kisebb étkezésre (ki kell tapasztalnod, mi a legjobb a szervezetednek), fogyassz napi legalább 2-2,5 liter vizet, esetleg ízesítetlen teát, cukormentes limonádét. Figyelj rá, hogy az elfogyasztott fogások vitaminban és ásványianyagban gazdagok legyenek, próbáld csökkenteni a bevitt szénhidrátok mennyiségét. Ha időt tudsz szakítani rá – márpedig most minden bizonnyal jut időd rá –, mozogj heti 3-4 alkalommal otthon, akár a kertben is. Cikkünkkel abban is segítünk, hogyan hangolhatod mindezt össze a bevásárlásokkal. Lássuk az egészséges, de tartós élelmiszerek listáját, amiket érdemes beszerezni!

Bevásárlólista egészséges, de tartós élelmiszerekhez karantén idejére

Friss zöldség és gyümölcs

Azért kezdjük ezzel a listát, mert sokan azt hiszik, hogy majdhogynem teljesen le kell mondaniuk a friss, vitamindús zöldségekről és gyümölcsökről. Nagy tévedés! Rengeteg helyről beszerezheted ezeket a finomságokat online is, így ki is szállítják neked. Persze, ha spájzolásról van szó, talán nem a friss zöldség és gyümölcs az első, ami eszedbe jut…

Fagyasztott zöldség és gyümölcs

Na ez már inkább, igaz? A fagyasztott zöldség nem csak köretként kiváló, készíthetsz belőle zöldséges tésztát, a brokkoliból krémlevest, a zöldborsóból főzeléket, használhatod például pizzafeltétként (a pizza egy egészségesebb változatát elkészítve). A gyümölcsöt magában, turmixban, zabkásában, süteményben is fogyaszthatod. Igazi Jolly Joker.

Teljes kiőrlésű liszt, zabliszt, mandulaliszt, stb.

hirdetes

A hagyományos búzaliszt helyett érdemes olyan, egészségesebb változat mellett letenni a voksunkat, ami alacsonyabb szénhidráttartalommal bír, jobb a glikémiás indexe, nem dobja az egekbe a vércukorszintünket. Az interneten receptek ezreire találhatsz ezekből a lisztekből is, hidd el, éppen olyan finom kenyerek vagy édességek készíthetők belőlük, mint a hagyományos búzalisztből.

Basmati rizs

A rizsek között a basmati rizs rendelkezik a legalacsonyabb glikémiás indexel, ami annyit tesz, hogy szénhidráttartalma igen lassan szívódik fel, tehát sokkal jobb a szervezetünknek az egyszerű fehér rizsnél.

Köles

Igazi multifunkcionális élelmiszer, hihetetlen, mennyi mindenre jó, édes és sós ételek is készíthetők belőle, ráadásul nagyon olcsó. Nagyszerűen szabályozza a vércukor- és koleszterinszintet, kiváló magnéziumforrás is egyben. Kölessaláta, köleskása, zöldséges köles, kölesfasírt, hamis túrógombóc… Csak néhány, a kedvenc kölesből készült ételeim közül.

Csicseriborsó

Fontos megjegyeznem, hogy konzervben is kapható, így tényleg hosszú ideig eláll, és legalább annyiféleképpen elkészíthető és felhasználható, mint a köles. Persze különféle zöldségkonzerveket (bab, kukorica, gomba) egyébként is érdemes beszerezni.

Tonhal

Szintén konzerves változata sokáig eláll, salátákhoz, de önmagában is kiváló. Cseréljük inkább erre a reggeli kakaóscsigát.

Teljes kiőrlésű tészta

Vagy egyéb alternatív tészta, Sok magyarázatot nem igényel, éppen az igaz rá, mint amit a liszteknél is említettünk.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

minõségirányítás

összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására, a minõség... Tovább

környezeti cél

környezeti cél Általános, a környezeti politikával összhangban levő cél, amelyet egy... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek