Jelentősen emelkedett a lakossági fogyasztás az elmúlt évben. Egy felmérés alapján a mintegy 18 ezer kiskereskedelmi egységben mintegy 2300 milliárd forint volt az éves forgalom. A gyártói és a diszkontáruházak a legnépszerűbbek.

Az elmúlt években jelentős mértékben növekedett a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon – jelentette ki Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Elmondta, 2018-ban a növekedés ütemét tekintve is rekordot döntött, hiszen 6 százalék körüli emelkedést mért a Központi Statisztikai Hivatal. Ezzel együtt a 2013 óta tartó folyamatos emelkedésben átformálódott a kereskedelem – fűzte hozzá a főtitkár az M1 Forint, fillér című műsorában.
A bővülés az online értékesítésnél is kiemelkedő volt, a hazai webáruházak forgalma dinamikusan nőtt. Vámos György közölte, a növekedés több irányzatnál is megfigyelhető, de az átlagnál jóval többszörös ütemben emelkedettt a webáruházak forgalma.
Voltak olyan esztendők, amikor egyik évről a másikra 30, 40 és 50 százalék volt a növekedési ütem. 2018-ban körülbelül negyedével bővült a forgalom, ami szintén jelentős növekedési ütemet takar. A hagyományos bolti kiskereskedelemnek megfelelően ennek az értéke túllépte az 500 milliárd forintot – mondta.
A fiatalok a márka bűvöletében élnek
A Nielsen közleménye szerint a gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, az egyes bolttípusok közül a diszkontáruházak részesedése pedig 25 százalékra nőtt 2018-ban. A fiatalok a márka bűvöletében élnek, az idősek már nem annyira – közölte Varga István, a Manta Marketing Kft. ügyvezetője a műsorban.
Mint mondta, a márkák a rendszerváltozást követően lettek népszerűek, a vásárlók sokkal inkább márkás terméket választanak, még akkor is, ha többet kell érte fizetni. Hozzátetette, a márkák most elég komoly előnyben vannak a nem márkás termékekkel szemben.
Forrás: MTI.hu/HIRADO.hu