Az elmúlt években egyre hangsúlyosabbá kezd válni az elektromos autók gyártása és forgalmazása. Egyre több forgalmazó dob piacra elektromos meghajtású autókat, természetes a Volkswagen sem maradhat ki. A német autógyártó azt az ígéretet tette, hogy 2020-ra nagy hatótávolságú villamos autót dob majd piacra, ami egy hétköznapi ember számára is megfizethető lesz, reméljük akkora sikernek örven majd, mint a Bogár. Természetesen ígéretük betartása érdekében, már megkezdték a munkálatukat. Vajon most hol tartanak?

Egy teljes üzem átáll elektromos autók gyártására
A Volkswagen nem aprózta el, egy teljes gyárat átalakítottak, még pedig Zwickau-ban, ami teljes egészében átáll az elektromos autók gyártására. Az átalakítások már csaknem véget értek, az egész nagyon gördülékenyen zajlott, ugyanis nem kellett a folyamat végrehajtásához leállítani a gyártást. Ez azért akkora dolog, mert az átalakítás elképzelhetetlen mennyiségű, közel 9000 tonnányi acélszerkezet mozgatását foglalta magában.
A munkavállalók aggódnak
A gördülékeny átállás ellenére a munkavállalók bizonytalannak érzik a helyzetet. Zwicka városának egyáltalán nem mindegy, mennyire lesz sikeres a Volkswagen elektromos autó szériája, hiszen az egész üzem ennek a gyártására áll át novembertől. A helyiek attól tartanak, ha széria nem hozza a várt eredményeket, a gyártás nem fog visszaállni hagyományos autók összeszerelésére, hanem egyszerűen bezárja a kapuit. Ez pedig mély nyomot hagyna a városban, ugyanis a német autómárka az egyetlen nagyobb munkaadó a közelben, 8000 helyi lakosnak ad munkát.
Az átalakítások
Gyakorlatilag minden megváltozik az üzemben, nem csak a gyártás folyamata, de a munkakörök is. A rendszer kialakítása során nagyfokú automatizációra törekedtek, azonban ezeket részletenként tervezik bevezetni, nem pedig egyszerre, hiszen így is sok újítással kell megbirkózniuk. Az elmúlt néhány hónapban mindenki intenzív képzésekben vett részt egészen a fizikai dolgozóktól kezdve a vezetőkig, amelyek során próbálták őket felkészíteni nem csak az új körülmények közötti munkavégzésre, hanem a változások elviselésére, azok kezelésére is. A Volkswagen helyi HR-vezetője azt nyilatkozta, hogy ilyen mértékű változásra egy autógyár életében még sosem volt példa, a helyzet teljességgel olyan, mintha Zwickau az autógyártó kísérleti laboratóriumává változott volna.
Aggodalom a piac miatt
Aggódni azonban nem csak azért lehet, hogy sikerül-e az átállás, sikerül-e a megfelelő időben, mennyiségben és mindenekelőtt minőségben előállítani az új modelleket, hanem hogy hogyan alakul az elektromos autók piaca. Hiába lettek egyre fontosabbak az elektromos hajtással rendelkező gépjárművek az elmúlt években, jövedelmezőségük egyelőre kérdéses. Ezért elég merész húzás volt a Volkswagen-től, hogy egy egész gyáregységet kockára tett. Lehet, hogy ők már többet tudnak az elektromos autók piacának jövőbeli trendjeiről?