Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az egészségügy minisztériumi szintű irányítása 1848-ra datálódik, de akkor még nem létezett külön egészségügyi tárca. A kiegyezés (1867) után az egészségügy - mint a közigazgatás része - a Belügyminisztérium feladatkörébe került, míg az orvosképzést a Vallás- és Közoktatásügyi Minisztérium felügyelte.
1920-ban állították fel a Népjóléti Minisztériumot, amely a munka- és szociális ügyek mellett az egészségügyi feladatokat is ellátta, azonban 1932-ben ezek a hatáskörök visszakerültek a Belügyminisztériumba. A tárca 1944 decemberében állt fel ismét, majd 1951-től már Egészségügyi Minisztérium elnevezéssel működött, és hozzá tartozott a köz- és egészségügyi irányítási hatáskörökön túl az orvosképzés felügyelete is.
A 1980-as évektől számtalanszor változott a minisztérium elnevezése és feladatköre. A tárca a rendszerváltást megelőző néhány évben Szociális és Egészségügyi Minisztériumként, majd 1990-1998 között Népjóléti Minisztériumként működött, az orvosképzés pedig 1990-től az oktatási tárcához került át.
1998-ban külön Egészségügyi Minisztériumot, és külön Szociális és Családügyi Minisztériumot hoztak létre, majd 2002-ben visszaállították az előző kormány által átalakított rendszert, és a két terület összevonásából kialakították az Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztériumot. A korábbi Szociális és Családügyi Minisztérium munkaügyi feladatai nem az egységes tárcához, hanem a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztériumhoz kerültek.
A 2004. évi kormányátalakítást követően a tárca elnevezése ismét Egészségügyi Minisztérium lett. A tárca feladatköre jelentősen átalakult, hiszen a szociális és családügyi, valamint a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerrel kapcsolatos feladatokat már az Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium végzi.
1051 Budapest, Arany János u. 6-8.
Telefon: 06-1-428-4634, E-mail: net@eum.hu
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 186
Átlagos értékelés: 5.0
Kevés olyan dinamikusan alakuló szegmense van a kereskedelemnek, mint az online értékesítés. Az általános trendek mellett az informatika újdonságai is azonnal megjelennek az...
A dunántúli régiók gazdasági szempontból az ország élvonalába tartoznak. Míg egyes helyeken inkább az iparon van a hangsúly, addig más térségek a balatoni turizmusra építik...
Ha cégedben sok programozó dolgozik, akkor talán keresed azokat az ötleteket, amelyek a tech-szakembereket is elvarázsolják egy karácsonyi céges bulin. Ne aggódj, segítünk...
A karácsony az év legvarázslatosabb időszaka, a kisvállalkozók számára azonban ez az időszak sok kihívást is rejthet, hiszen egyszerre kell gondoskodniuk a vállalkozásukról és...
Nincs értelme hazudni vagy figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a webhely ma már elengedhetetlen eszköz a foglalások és a láthatóság biztosításához szállodák, panziók...
Az ősz nem csak a hűvösebb időjárás és a színes levelek időszaka, hanem az éttermek számára is remek lehetőségeket tartogat az új marketing stratégiák kialakítására. Az...
A digitális korban, amikor az emberek egyre inkább az online térben élnek, a tartalommarketing elengedhetetlen eszközévé vált a vállalkozásoknak és márkáknak. Azonban az online...
Az üzleti kapcsolatokban az első benyomás meghatározó szerepet játszik. Az első találkozás során szerzett benyomás gyakran befolyásolja a további üzleti együttműködést és...
Ha munkáról van szó, környezetünk nagyobb hatással lehet teljesítményünkre, mint az sokan gondolnánk. Ezért a vállalatok számára egyáltalán nem mindegy, hogy milyen...
Ahogy Bill Gates mondta, a “tartalom a király”, de mi van a SEO-val, az is valóban annyira elengehetelenül fontos? A digitális korban a hotelipar számára...
Termék vagy esemény népszerűsítése érdekében a sajtótájékoztatók rendkívül hatékony eszközök lehetnek. Azonban fontos, hogy jól szervezettek és hatékonyak legyenek, hogy...
A digitális marketing nem „beállít és ennyi volt” stratégia. Az új marketingtrendek ó, a technológia, valamint a változó fogyasztói és piaci igények állandó...