
Amit tudsz, azt vedd helyben
Egyre több vendég figyel oda egészségére, és várja el, hogy friss, helyi hozzávalókból készült fogásokkal szolgálják ki. Azzal, hogy helyi termelőktől vásárolsz sokkal jobb esélyed lesz jó kapcsolatokat kialakítani velük, ami a jövőben különleges kedvezményeket jelenthet majd számodra. Mindezzel spórolsz a távolsági szállítási díjakon is, továbbá a helyi gazdaságba forgatod vissza bevételed beszerzésre szánt részét.
Fektess be egy jó webhelybe
Egy jó webhely nem költség, hanem befektetés. Egy jó webhely ráadásul nem is kifejezetten drága dolog, azonban többszörösen képes megtérülni. Webhelyeden felsorolhatsz minden fontos tudnivalót éttermedről, feltüntetheted az aktuális étlapot, megválaszolhatod vendégeid leggyakrabban ismételt kérdéseit, cikkeket publikálhatsz blogodra és még egy online asztalfoglalási rendszert is bevezethetsz rajta. A lényeg, hogy egy jó webhellyel temérdek új, az interneten keresgélő ügyfelet nyerhetsz meg, akik egyébként rá sem találtak volna éttermedre.
Használd a közösségi médiát éttermed népszerűsítésére
A közösségi médián minden költség nélkül népszerűsítheted éttermedet, különösen az olyan platformokon, amik kifejezetten alkalmasak vizuális tartalmak megosztására (ilyen például az Instagram és a Facebook). Ahogy egyre több követőt szerzel éttermednek a közösségi médián, úgy márkád neve is egyre több hozzájuk kapcsolódó felhasználóhoz juthat majd el. A közösségi médián persze fizetett hirdetéseket is használhatsz, amik egészen baráti áron segíthetnek még több lehetséges érdeklődőt elérni egy-egy platformon.
Indíts egy catering, azaz étkeztetéssel foglalkozó céget
Egy étterem beindításához elképesztő mennyiségű tervezésre, számításra, időre és pénzre van szükség. Ha ezek közül bármelyik is gondot okoz számodra, akkor ne ugorj rögtön a mély vízbe, hanem kezdd pályafutásodat egy catering céggel.
A catering cégek étkeztetést biztosítanak különféle rendezvényekre (esküvők, konferenciák, stb.), és meglepően sokban hasonlítanak egy étterem működtetéséhez. Például ugyan úgy szükségük van egy étlapra, marketingre, költségvetésre, meg kell oldaniuk a hozzávalók beszerzését, ügyfélszolgálatot kell biztosítaniuk, és így tovább. Azonban rengeteget spórolhatsz azzal, hogy nem kell egy egész étteremnyi épület bérleti díját fizetned havi rendszerességgel.
Néhány rendezvény után aztán ráérzel majd, hogy menne-e ez neked nagyobb méretekben, vagy sem. Még az is lehet, hogy megszereted ezt az útvonalat, és a cateringben maradsz – de nem tudhatod, míg ki nem próbálod!