notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Megvizsgája az EU a keresők adattárolási módszereit

hirdetes

Megvizsgája az EU a keresők adattárolási módszereit

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Az uniós adatvédelemmel foglalkozó testület szerint a felhasználók adatainak megőrzési gyakorlata megsérti az európai törvényeket.

Kereső

Európai Unió adatvédelem

A keresőket működtető cégeknek, a Google-nak, a Microsoft-nak és a Yahoo!-nak maximum hat hónapra kell korlátozniuk azt az időt, amíg a felhasználók keresési adatait megőrzik, illetve meg kell indokolniuk, hogy ha ennél hosszabb ideig tárolják az információkat –jelentette ki csütörtökön  az Európai Unió adatvédelemmel foglalkozó Article 29 nevű munkacsoportja.

Keresők adatvédelme megfelelő-e ?


A munkacsoport levélben kereste meg tegnap  a három vállalatot, és arra kérik őket, hogy jelöljenek ki egy független auditáló testületet, amely megvizsgálja, hogy milyen módszereket alkalmaznak az adattárolás során, s összességében gyakorlatuk megfelel-e az európai adatvédelmi szabályozásoknak. Emellett bejelentették, hogy megkeresik az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságát (FTC), hogy indítsanak vizsgálatot annak megállapítására, hogy az adattárolási módszerek megfelelnek-e az amerikai törvényeknek.

hirdetes


A keresők adatvédelmi szondázása még 2007-ben kezdődött el , melynek következtében a nyomás alá helyezett vállalatok az eredeti másfél éves adatmegőrzési időt egyszer már megfelezték, ám az európai testület ezt kevésnek találta, s ennek a folyamatnak a legújabb állomása az Article 29 legújabb közleménye.

Google, Microsoft, Yahoo véleménye

 
Az Európában 79 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Google jelenleg kilenc hónapig őrzi meg az online tevékenység nyomait, ez az adatvédelmi szakértők szerint (akik a Street View gyakorlata miatt is vizsgálatot kezdeményeztek) nem tartható. A Microsoft már korábban bejelentette, hogy eleget tesznek a kérésnek, felhasználói adatokat anonimizálni fogják hat hónap után, de a sütiket és a munkamenet-azonosítókat (Session ID) meg fogják tartani másfél évig. A Yahoo! álláspontja az, hogy a gépeket azonosító adatokat, az IP-címeket 90 nap után törlik, de fenntartják maguknak a jogot, hogy hatósági kérésre rekonstruálják az egyéni logadatokat. E megoldások egyike sem felel meg az adatvédelmi csoportnak.

hirdetes

A cégek, mivel állításuk szerint hivatalosan nem kapták még meg a levelet, egyelőre nem reagáltak érdemben a kérésekre.

Forrás: http://index.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

minõségjellemzõ

terméknek, folyamatnak, vagy rendszernek egy követelménnyel kapcsolatos saját... Tovább

public relations

A PR azon programok összessége, amelyeket azért alakítottak ki, hogy támogassák vagy... Tovább

Tovább a lexikonra