notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Facebook és a Twitter lesz a vírusok fő célpontja 2010-ben

hirdetes

A Facebook és a Twitter lesz a vírusok fő célpontja 2010-ben

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A közösségi oldalak, azon belül is a legnépszerűbbek, a Facebook és a Twitter lesz a vírusok írói, az adathalászok, hackerek fő célpontja 2010-ben, jósolják a McAfee szakértői.

A Facebook és a Twitter lesz a vírusok fő célpontja 2010-ben

Veszélyben a Facebook és a Twitter?

A külső fejlesztésű alkalmazások burjánzása ezeken az oldalakon, és az, hogy az ismerőseink linkjeiben, üzeneteiben szinte vakon megbízunk, ideális tereppé teszi a közösségi hálózatokat és más webkettes szolgáltatásokat az online bűnözők számára. A McAfee tanulmánya borúlátó a banki szolgáltatások biztonságával kapcsolatban, és minden eddiginél nagyobb zombihálózatok kiépülésével riogat.

Adobe & Google

Míg eddig a Microsoft programjai (elsősorban a Windows egyéni felhasználóknak szánt, illetve szerveres verziói) voltak a leggyakoribb célpontok, idén – éppen a népszerűségük miatt – valószínűleg minden eddiginél több támadás fogja érni az Adobe és a Google termékeit és szolgáltatásait. Előbbieknél az eddig is sok problémát okozó Acrobat Readert és a Flasht emelik ki a szakértők, utóbbinál pedig a Chrome OS operációs rendszer számíthat majd a hackerek kiemelt figyelmére.

hirdetes

Twitter

Különösen érzékeny pontként veti fel a tanulmány az URL-rövidítő szolgáltatások problémáját. Ezek az oldalak bármilyen webes címet néhány karakter hosszú ál-cím mögé képesek rejteni, eredetileg azért, hogy az beférjen a Twitter 140 karakteres szövegdobozába, illetve ne nézzen ki nagyon csúnyán közösségi oldalakon vagy blogokon. Azonban a rövidítés eltüntet mindent az eredeti címből, így ideális arra, hogy vírusterjesztő oldalakra csábítsanak velük gyanútlan felhasználókat.

hirdetes

Vírusok 2010-ben

2010-ben sem fog kimenni a divatból az emailes adathalászat és vírusterjesztés, de a McAfee szerint alapjaiban változik majd meg. Az eddigi, óriási címlistákkal dolgozó, nem túl kifinomult akciók (amelyek arra játszottak, hogy a rengeteg címzettből csak horogra akad pár ezrelék) helyét a személyre szabott, pontosan célzott támadások veszik majd át.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

érdekelt fél

érdekelt fél Olyan személy vagy csoport, akit vagy amelyet egy szervezet környezeti... Tovább

direct marketing

A reklámozás egy speciális területe. Lényege a kétirányú kommunikáció, a célzott... Tovább

Tovább a lexikonra