notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Web 2.0

hirdetes

Web 2.0

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A Web 2.0 az új és jó ötletek, trendek a web fejlesztésbenrõl szól. Jóllehet a különleges technológiák, alkalmazások és cégek melyek a Web 2.0 -át testesítik meg, naponta változnak, mégis van néhány olyan alap vélemény, melyet mindannyian osztanak.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Web 2.0

Weboldalak mint alkalmazások

Amikor az ember elõször hall a Web 2.0-ról, általában a következõ szemszögbõl közelíti meg: weboldalak gazdag felhasználói felülettel, melyek többet nyújtanak, mint egy számítógépes alkalmazás, olyanok inkább, mint egy minden szinten összekapcsolt weboldalgyûjtemény, melyen böngészhetünk.
Az elsõ széles körben használt példa a Google-tõl származik: a Gmail és a Google Maps. Ha még nem próbálta ki õket, most itt az ideje.
A Macromedia ezt az újfajta megközelítést tulajdonképpen már évekkel ezelõtt elkezdte alkalmazni a web design-ban, a "Rich Internet Applications" (RIAs=Gazdag internet alkalmazások) zászlaja alatt. A Macromedia szemszögébõl, a RIAs egy nagyszerûen megépített Flash-es alkalmazás volt, és a gazdag felhasználói felületért volt felelõs. Ez a fejlesztés odáig vezetett el, hogy átalakították a Flash MX-et és piacra dobták a Flex-et, mely a RIAs tervezésén dolgozó számítógépes fejlesztõk platformja. A Macromedia nemrégiben vezette be együtt az egész komplex fejlesztést "Flash platform" néven, hogy versenyezzen egy másik, alternatív megközelítést használó alkalmazással, az "AJAX-powered DOM Scripting"-el, mely ha úgy tetszik a szíve, a Google legnépszerûbb alkalmazásainak.

Felhasználói részvétel

  1. A Web 2.0 nagy részben arról szól, hogy a passzív látogatókat és olvasókat aktív résztvevõkké alakítja át, akik így nagyban hozzájárulnak az adott weboldal értékének növeléséhez. Ha Ön rabja volt valaha is bármilyen online fórumnak, akkor tudja, hogy az milyen nagy hatással tud lenni a résztvevõkre. A Web 2.0, a közösségnek ezt a fajta erejét használja ki és alkalmazza az egész interneten.
  2. Természetesen itt a blogok témája is elõkerül. A hasonló gondolkodású felhasználók közösségei, amelyeknek mindegyike saját blog-al rendelkezik, a felhasználók által készített tartalmat használják fel és teszik a középpontba az oldalon. De a bloggolás csak a kezdet.
    hirdetes
    A Wikipedia és Flickr a jelenlegi "gyermekei" a felhasználók által generált tartalmaknak.
  3. A WikiPedia egy nagyon modern és népszerû formája egy régi ötletnek. A "wiki" egy weboldal, ahol bármi (vagy majdnem minden) szerkeszthetõ a felhasználók által. Az elképzelés lényege, hogy a weboldal gyûjti a felhasználók tudásának hibátlan részeit egy bizonyos témáról, az összegzett eredmény pedig egy olyan tartalom lesz, amely sokkal értékesebb, mint az egyes részek külön-külön. A Wikipedia úgy definiálja magát, mint egy enciklopédia, amely az általános tudás témájával foglalkozik.
  4. Ami a Flickr-t illeti, nemcsak egy weboldal, ami bemutatja a rajta megtalálható tartalmat (azaz a fotókat), melyeket kivétel nélkül a felhasználók készítettek, hanem egy lépéssel tovább megy, az oldal egész struktúráját felkínálja a felhasználóinak. A felhasználók ad hoc jelleggel létrehozhatnak csoportokat, hogy megvitassák a kapcsolódó fotókat, címkéket rakhatnak a fotóikra, melyek egyszerû kulcsszavakat tartalmaznak. Az oldal nagyon jól megtervezett eszközöket kínál felhasználóinak, hogy õk, értékes tartalom tárházat alakíthassanak ki a segítségükkel.
  5. Tovább vezetve a fonalat (és vitathatóan túl messzire) a Ning egy olyan oldal, ami madjnem ugyanazokat az alapeszközöket kínálja a felhasználóinak, mint a Flickr, kivéve, hogy eszközeit csak néhány típusú felhasználói tartalom kialakítására terjeszti ki.
    Természetesen a nagy "játékosok" is felszálltak a felhasználói tartalmakat szállító vonatra. A Google kontrollálja az egyik legegyszerûbben használható blog platformot, a Blogger-t, a Yahoo pedig podcasting-ot (hangközvetítéseket) és blog keresõ szervizeket (blog search) mûködtet.

Nyitottság

Nagyon sok hagyományos média szervezet -különösen a zene és filmipar- sok kritikát kap, mert zárt modellekre alapozza üzletét: saját formákban és titkosított sémákba zárva tartja tartalmát, és bekorlátozza felhasználóit, hogy mit tehetnek a tartalommal és mit nem. A Web 2.0 pont az ellenkezõ megközelítésrõl szól: siker a nyitottságon keresztül. A nyitottság azonban nagyon sok mindent jelenthet, fõként az internet esetében.

hirdetes
  •  Jelentheti olyan weboldalak építését, melyek betartják a nyitott szabványokat, mint például a W3C javaslata a HTML-re,    CSS-re, a script írásra és a hozzáférhetõségre. Ez nem azt jelenti, hogy elfojtja az innovációt.
  • Jelentheti azt, hogy engedi felhasználóinak saját adataik ellenõrzését, vagyis bármit amit feltesznek egy weboldalra azt    bármikor levehetik egy szabványos formátumban, és esetleg más alkalmazásokban és szolgáltatásokban is használhatják.
  • A tény, hogy a Flickr bármilyen felirat vagy címke használatát engedi, ami be van ágyazva a fotókba, egy szép kezdet. Még    szebb volna, ha elraktároznák ezeket a weboldalra felvitt feliratokat ugyanabban a formátumban, hogy ha a felhasználó úgy    dönt, hogy a fotóit minden vonatkozó adattal együtt áthelyezi egy másik alkalmazásba, amelyik jobbnak tûnik mint a Flickr,    akkor azt könnyedén megtehesse.
  • Azt is jelentheti, hogy a weboldal engedélyezi a felhasználóinak, hogy az oldal alap adataihoz is hozzáférhessenek és az    adott oldalon található szolgáltatásokat például beépíthessék saját oldalukba.
  • Egy tökéletes példa erre a Google Maps API, mely bárkinek megengedi, hogy egy teljes értékû dinamikus térképet a saját    oldalán megjelenítsen.

A Web 2.0 egyértelmûen nyitottságot jelent, a szó minden értelmében. Természetesen amit itt megemlítettem, az általam ez évben megtapasztalt Web 2.0-át mutatja be.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

társadalomközpontú marketing

A szervezetnek az a feladata, hogy meghatározza a célpiacok szükségleteit, igényeit és... Tovább

haszonkulcsos árképzés

A vállalat az összes költségeit figyelembe véve meghatározza, hogy hány százalékos hasznot... Tovább

Tovább a lexikonra