notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Komoly bevételt hoz az éttermeknek a #FoodPorn hashtag

Komoly bevételt hoz az éttermeknek a #FoodPorn hashtag

VN
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A pizza a legtöbbször megjelölt étel az Instagramon. A pizza hashtag jelöléseinek száma már 42 millió felett jár, ami több, mint Kim Kardashian és Beyoncé összes említése a platformon (együttvéve). Bizony, az ételekről készített képek iránti csillapíthatatlan étvágy egy világszintű jelenség, ami komoly hatással van a vendéglátóiparra, egész pontosan az éttermekre. Egy valamirevaló létesítményben díszítéstől kezdve a menükön át a fogásokig ma már mindennek Instakésznek kell lennie. Lássuk, hogy miről is szól a #FoodPorn, azaz a #KajaPornó kultúra.

Hatalmas üzlet van a #FoodPorn hashtag-ben

Frances Cottrell-Duffield, a Tonic PR és marketingügynökség tulajdonosa minden rendezvényt úgy tervez meg, hogy azok a lehető legjobban mutassanak a közösségi médián. Egy előkelő brit étteremlánc, a Polpo egyik nyitóünnepségére is előbb érkezett, hogy ellenőrizze minden tökéletesen a helyén van-e:

 

„Egy gin márkával léptünk partnerkapcsolatba, merz habár a Polpo ételei mennyei ízűek, nem valami fotogének, és néhány csinos koktéllal némi színt vihettünk a képekbe”

 

A bár mellett egy egész zöld növényzetből álló falat emeltek fel, ami – mint persze minden más is – Instagram célokat szolgál.

 

„Tudjuk, hogy az emberek feltartják majd a koktéljukat, hogy csináljanak róluk egy képet a zöld háttér előtt, amit aztán rögtön meg is osztanak a közösségi médián.”

 

Az eseményre nagyjából fél tucat Instagram influencert is meghívtak. Köztük volt például Alex Fletcher, egy szendvicsblogger, akinek legjobb képei több ezer kedvelést zsebelnek be. Alex segített megválaszolni a kérdést, hogy vajon mi kell egy igazán hatékony szendvicsfotóhoz:

 

„Olyan szendvicsek, amik nagyon jól vannak összerakva” mondta. „Ha van egy japán katsu sandód, buja savanyúkáposztával, bélszínnel, és tejszerűen fehér kenyérre, akkor arról persze, hogy jó képeket lehet csinálni.”

 

Rebecca Milford, a Bar Chick nevű webhely egyik szerkesztője szerint egy jó kép közvetlenül megnövelheti egy étterem forgalmát.

 

„Vannak olyan barátaim, akik ellátogatnak egy étterem Instagram fiókjára, és az ott látottak alapján választják ki, hogy mit esznek” mondta. „Nem is nézik meg az étlapot. A fényképeknek készeknek kell lenniük a #FoodPorn hashtagre, és ott van még a #CheesePorn (#SajtPornó), vagy a #YolkPorn (#TojássárgájaPornó)”

 

Az ételstylist és író Natalie Seldon szerint a képek kompozíciója is kulcsfontosságú.

 

„Minél jobban bezoomolsz, annál jobb;az emberek imádják nagyban látni az ételeket a képernyőn. És a rétegek is nagyon hatásosak, különösen a burgereknél.”

hirdetes

 

Seldon szeretett volna minél több képet készíteni az eseményen, ám a helység fényviszonyai megnehezítették a dolgát.

 

„Szerencsére vannak jó szerkesztőeszközök. A másik trükk egy iPadet vagy egy másik telefont használni extra fényforrásként.”

 

Hogy segítsen az ügyfeleknek jó minőségű képeket készíteni, és ezzel terjeszteni pozitív hírnevét, az előkelő brit Dirty Bones étteremlánc igazi kis Instagram fényképcsomagokat kölcsönöz ki a Sohói részlegükben. Ezekben a csomagokban többek között egy mini lámpa, egy áramforrás, egy halszemlencse, és egy szelfibot található.

 

Habár minden étterem főattrakciói az ételek, egy híres névtől származó elismerés teljesen megváltoztathatja egy márka sorsát. Georgia Green Észak-Londonban, saját üzletében dolgozik pékként és tortadíszítőként. Egyszer úgy esett, hogy a népszerű filmcsillagnak, Cara Delevingne-nek készítsen tortát.

 

„Carának akkoriban nagyjából 5 millió követője volt, nekem pedig összesen 100. Amikor megjelölt az Instagramon, a követőim száma egyetlen nap alatt 6 000-re ugrott”

 

hirdetes

Georgia előszeretettel készít szemet gyönyörködtető tortacsodákat, habár bevallotta, hogy úgy érzi, némi nyomás nehezedik rá, mert néha olyan tortákat kérnek tőle, amelyek habár neki nem annyira tetszenek, de az Instagramon nagyon felkapottá népszerűek.

 

„Volt egy alvó unikornisos tortatrend (egy kerek torta álmos szemekkel, unikornis-szarvval, és felül fülekkel), és egyszerűen nem voltam hajlandó megcsinálni. Azt mondtam magamnak, hogy „Ez nem én vagyok, ez nem tükrözi az én személyiségemet és márkámat”.

 

Habár a személyes és szakmai márkakép fenntartását sokan nevetségesnek tartják (hiszen minek is ezért aggódni, ha jönnek a megrendelések), Charles Spence professzor, az Oxfordi Egyetem egyik kísérleti pszichológusa szerint az előadásmód nagyon is fontos:

 

„Nagy hatása van annak, ahogy egy étel kinéz, és ahogy elrendezik a tányéron, mert ezek elvárásokat állítanak fel az emberben. Az agyunk elképzeli, hogy milyen ízt érzünk majd, és ez alapozza meg az ízlelés élményét”

 

Spence professzor laboratóriumi és gyakorlati körülmények között is végez ételkísérleteket az Oxfordi és a Cambridge-i egyetemeken.

 

„Mindenkinek ugyan azt az ételt adjuk, de az étkezők felének csak úgy odadobjuk a tányérjára. A többiek ugyan ezt kapják, de művészien elrendezve, hogy úgy nézzenek ki, mind Kandinszkij festményei. Akik a szebben összerakott tál ételt kapják jobbra értékelik az ízét, és többet is hajlandók fizetni érte.”

 

Habár az igényes prezentáció a brooklyni kávézótulaj, Amanda Bechara számára is fontos, ő nem kifejezetten támogatja az ételek túlbuzgó fényképezgetését.

 

„Mindenkit arra kérünk, hogy csak az asztalnál ülve készítsen képeket. Néhányan ilyenkor leülnek minden helyre, és viszik magukkal a fényképezőjüket. Nem így értettük. Arra is megkérünk mindenkit, hogy ne videózzanak, mert az már túl intenzív, különösen, ha mások a magánügyeikről beszélgetnek.”

 

A helyzet iróniája, hogy Amanda az egyik legfényképezhetőbb kávézóként mesél üzletéről, a Carthage Must be Destroyed-ról:

 

„Afféle modern tündérmesés fantáziavilág rózsaszín környezetben, nagyon magas plafonokkal és rengeteg rózsaszín csempével és tányérral.”

 

De akkor mégis miért nem szereti a tulajdonos, ha az emberek e modern módon igyekszik kifejezni tetszésüket?

 

„Nem értem, hogy az embereknek miért az az egyetlen reakciójuk a szépségre, hogy le akarják fényképezni. Csak lazulj el, edd az ételt, idd a kávét, beszélgess a barátaiddal és érezd jól magad!”

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 79

Átlagos értékelés: 4.8

Érdekességek Ételek Gasztronómia Hírek

Szótár

etnocentrikus marketingstratégia

A belföldi piac felsőbbrendűségét feltételező, s az ott folytatott marketingtevékenységet... Tovább

konvenciós ráta

A konvenciós ráta azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka vásárol/regisztrál az... Tovább

Tovább a lexikonra