Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A tárca felelős a reálgazdasági folyamatok, az ipar, a bel- és külkereskedelem, az infrastruktúra fejlesztés, ezen belül kiemelten a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséért.
A tárca kiemelt feladata a versenyképesség erősítése és a gazdálkodási környezet kedvező irányú befolyásolása, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozói szektor erősítése, illetve a külföldi működőtőke beáramlás elősegítése.
2004 óta a tárca erőteljes racionalizálási programot hajtott végre. A tárca és a felügyelete alá tartozó intézmények létszáma jelentősen csökkent, tevékenységük átláthatóbbá vált, miközben a feladatok száma és a feladatellátás minősége is javult.
Nincs olyan gazdasági felmérés, amely ne mutatná ki, hogy a közúthálózat fejlesztése, ezen belül is leginkább az autópálya építés milyen kedvező hatással jár az érintett régiók gazdasági fejlődésére.
Nem kérdéses, hogy a magyar gazdaság legnagyobb növekedési potenciálja azokban a régiókban rejlik, amelyek eddig kimaradtak a gyorsforgalmi utak hálózatából, és amelyekben a korábbi fejlett ipari és mezőgazdasági kultúra a könnyű elérhetőség hiányában ma nem tud kibontakozni.
A közlekedéspolitika tudatos alakításával az Unió tagjaként a beilleszkedést, a felzárkózást kell segíteni illeszkedve az uniós követelményekhez, de adaptálva a magyarországi viszonyokra.
A közúti közlekedés területén minden eddiginél nagyobb jelentőséget kap a közúthálózat kiépítettsége és ezen belül is annak színvonala. Az ország fejlődésének tehát egyik alapfeltétele a gazdasági szereplőket összekötő, kereskedelmi folyamatokat közvetítő közúti közlekedés hatékony működése.
A legnagyobb hozadéka egy-egy régió fejlődésére természetesen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének van. Ezek építésének folytatása, új elemek megvalósítása az ország nemzetközi-gazdasági integrációba való bekapcsolódását, a szomszédos országokkal a kapcsolatok erősítését, a régiók fejlődésének elősegítését, a régiók közötti kapcsolatoknak, a vidék elérhetőségének javítását, az ország területi egyenetlenségeinek a kiküszöbölését segítik elő.
Magyarország gazdasági fellendülésének nemcsak a gyorsforgalmi úthálózat kiépítése a feltétele, hanem a teljes közúti szektor fejlesztése. Olyan integrált hálózatot kell létrehozni, amelyben az egymásra épülő elemek megfelelő módon elégítik ki a területi, forgalmi igényeket, mindemellett hálózatszerkezeti, műszaki, környezetvédelmi, biztonsági szempontból is kielégítők.
A gyorsforgalmi utakra ráhordó főúti és kiemelt mellékúti elemek, a kistérségek szempontjából meghatározó alsóbbrendű úthálózat, de közútjaink tetemes részét kitevő önkormányzati utak is a fejlesztés fókuszába kell, hogy kerüljenek.
1054 Budapest V. Hold u. 17
E-mail: ugyfelszolgalat@gkm.gov.hu
hétfő, kedd, csütörtök: 9.00 - 16.30
szerda: 9.00 - 17.00
péntek: 9.00 - 14.00
Tel: 06 1 475-3434
Fax: 06 1 475-3435
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 211
Átlagos értékelés: 5.0
Nincs értelme hazudni vagy figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a webhely ma már elengedhetetlen eszköz a foglalások és a láthatóság biztosításához szállodák, panziók...
Az ősz nem csak a hűvösebb időjárás és a színes levelek időszaka, hanem az éttermek számára is remek lehetőségeket tartogat az új marketing stratégiák kialakítására. Az...
A digitális korban, amikor az emberek egyre inkább az online térben élnek, a tartalommarketing elengedhetetlen eszközévé vált a vállalkozásoknak és márkáknak. Azonban az online...
Az üzleti kapcsolatokban az első benyomás meghatározó szerepet játszik. Az első találkozás során szerzett benyomás gyakran befolyásolja a további üzleti együttműködést és...
Ha munkáról van szó, környezetünk nagyobb hatással lehet teljesítményünkre, mint az sokan gondolnánk. Ezért a vállalatok számára egyáltalán nem mindegy, hogy milyen...
Ahogy Bill Gates mondta, a “tartalom a király”, de mi van a SEO-val, az is valóban annyira elengehetelenül fontos? A digitális korban a hotelipar számára...
Termék vagy esemény népszerűsítése érdekében a sajtótájékoztatók rendkívül hatékony eszközök lehetnek. Azonban fontos, hogy jól szervezettek és hatékonyak legyenek, hogy...
A digitális marketing nem „beállít és ennyi volt” stratégia. Az új marketingtrendek ó, a technológia, valamint a változó fogyasztói és piaci igények állandó...
A szépségpiacon heves versengések zajlanak a SEO terén. A megfelelő SEO-tervvel magasabb rangsorolhatod webhelyedet a riválisaidnál. Az alábbiakban felsorolt, a szépségiparra...
Manapság az emberek a betegségeket böngésznek, időpontokat foglalnak, és véleményeket olvasnak, mielőtt orvoshoz mennének. Így az orvosok, kórházak és klinikák digitális...
Manapság a Googlézás világkorát éljük. Bármi is érdekli az embereket, szeretnének megtudni valamit, szeretnének eljutni valahová, venni valamit, szolgáltatást igénybe venni,...
Szerelem a levegőben, és a Valentin-nap pedig már a sarkon! Szeresd vagy utáld, ez egy fontos dátum a márkák számára. Minden harmadik magyar online vásárol Valentin-napi...