notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium


Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

 

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium bemutatkozása

A tárca felelős a reálgazdasági folyamatok, az ipar, a bel- és külkereskedelem, az infrastruktúra fejlesztés, ezen belül kiemelten a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséért.

A tárca kiemelt feladata a versenyképesség erősítése és a gazdálkodási környezet kedvező irányú befolyásolása, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozói szektor erősítése, illetve a külföldi működőtőke beáramlás elősegítése.

2004 óta a tárca erőteljes racionalizálási programot hajtott végre. A tárca és a felügyelete alá tartozó intézmények létszáma jelentősen csökkent, tevékenységük átláthatóbbá vált, miközben a feladatok száma és a feladatellátás minősége is javult.

A közúthálózat fejlesztésének jelentősége

Nincs olyan gazdasági felmérés, amely ne mutatná ki, hogy a közúthálózat fejlesztése, ezen belül is leginkább az autópálya építés milyen kedvező hatással jár az érintett régiók gazdasági fejlődésére.

Nem kérdéses, hogy a magyar gazdaság legnagyobb növekedési potenciálja azokban a régiókban rejlik, amelyek eddig kimaradtak a gyorsforgalmi utak hálózatából, és amelyekben a korábbi fejlett ipari és mezőgazdasági kultúra a könnyű elérhetőség hiányában ma nem tud kibontakozni.

A közlekedéspolitika tudatos alakításával az Unió tagjaként a beilleszkedést, a felzárkózást kell segíteni illeszkedve az uniós követelményekhez, de adaptálva a magyarországi viszonyokra.

A közúti közlekedés területén minden eddiginél nagyobb jelentőséget kap a közúthálózat kiépítettsége és ezen belül is annak színvonala. Az ország fejlődésének tehát egyik alapfeltétele a gazdasági szereplőket összekötő, kereskedelmi folyamatokat közvetítő közúti közlekedés hatékony működése.

A legnagyobb hozadéka egy-egy régió fejlődésére természetesen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének van. Ezek építésének folytatása, új elemek megvalósítása az ország nemzetközi-gazdasági integrációba való bekapcsolódását, a szomszédos országokkal a kapcsolatok erősítését, a régiók fejlődésének elősegítését, a régiók közötti kapcsolatoknak, a vidék elérhetőségének javítását, az ország területi egyenetlenségeinek a kiküszöbölését segítik elő.

Magyarország gazdasági fellendülésének nemcsak a gyorsforgalmi úthálózat kiépítése a feltétele, hanem a teljes közúti szektor fejlesztése. Olyan integrált hálózatot kell létrehozni, amelyben az egymásra épülő elemek megfelelő módon elégítik ki a területi, forgalmi igényeket, mindemellett hálózatszerkezeti, műszaki, környezetvédelmi, biztonsági szempontból is kielégítők.

A gyorsforgalmi utakra ráhordó főúti és kiemelt mellékúti elemek, a kistérségek szempontjából meghatározó alsóbbrendű úthálózat, de közútjaink tetemes részét kitevő önkormányzati utak is a fejlesztés fókuszába kell, hogy kerüljenek.

Címünk:

1054 Budapest V. Hold u. 17
E-mail: ugyfelszolgalat@gkm.gov.hu

Ügyfélfogadás rendje:

hétfő, kedd, csütörtök: 9.00 - 16.30
szerda: 9.00 - 17.00
péntek: 9.00 - 14.00

Ügyfélszolgálati Információs Vonal:

Tel: 06 1 475-3434
Fax: 06 1 475-3435

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 211

Átlagos értékelés: 5.0


címkék:
Kapcsolódó cikkek
szálloda weboldal

Mitől lesz jó egy szálloda weboldala?

Nincs értelme hazudni vagy figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a webhely ma már elengedhetetlen eszköz a foglalások és a láthatóság biztosításához szállodák, panziók...

Őszi étterem marketing

Ezek lesznek a legtrendibb étterem marketing tippek ősszel

Az ősz nem csak a hűvösebb időjárás és a színes levelek időszaka, hanem az éttermek számára is remek lehetőségeket tartogat az új marketing stratégiák kialakítására. Az...

Tartalommarketing

Ezért lett videó a tartalommarketing királya

A digitális korban, amikor az emberek egyre inkább az online térben élnek, a tartalommarketing elengedhetetlen eszközévé vált a vállalkozásoknak és márkáknak. Azonban az online...

Első benyomás üzleti tárgyalás 5 tipp

Fontos az első benyomás: 5 tipp, amivel azonnal leveheted üzleti partneredet a lábáról

Az üzleti kapcsolatokban az első benyomás meghatározó szerepet játszik. Az első találkozás során szerzett benyomás gyakran befolyásolja a további üzleti együttműködést és...

2023 legjobb irodai innovációk

5 irodai innováció, ami extrán hozzájárul a megfelelő irodai légkör kialakításához

Ha munkáról van szó, környezetünk nagyobb hatással lehet teljesítményünkre, mint az sokan gondolnánk. Ezért a vállalatok számára egyáltalán nem mindegy, hogy milyen...

Hotel SEO

A digitális kor szerepe és kihívásai a hoteliparban: a SEO a király?

Ahogy Bill Gates mondta, a “tartalom a király”, de mi van a SEO-val, az is valóban annyira elengehetelenül fontos? A digitális korban a hotelipar számára...

Legjobb tippek sajtótájékoztató szervezéséhez

5 nagyon hasznos tipp sajtótájékoztatók szervezéséhez

Termék vagy esemény népszerűsítése érdekében a sajtótájékoztatók rendkívül hatékony eszközök lehetnek. Azonban fontos, hogy jól szervezettek és hatékonyak legyenek, hogy...

Top 3 marketing tipp

Top 3 marketing tipp egy sikeres márka felépítéséhez

A digitális marketing nem „beállít és ennyi volt” stratégia. Az új marketingtrendek ó, a technológia, valamint a változó fogyasztói és piaci igények állandó...

Seo szépséigpar tippek

Ezek a legjobb szépségipari SEO tanácsok, amiket neked is meg kell fogadnod

A szépségpiacon heves versengések zajlanak a SEO terén. A megfelelő SEO-tervvel magasabb rangsorolhatod webhelyedet a riválisaidnál. Az alábbiakban felsorolt, a szépségiparra...

Digitális marketing orvosoknak

Miért van szüksége digitális marketingre az orvosi praxisodnak?

Manapság az emberek a betegségeket böngésznek, időpontokat foglalnak, és véleményeket olvasnak, mielőtt orvoshoz mennének. Így az orvosok, kórházak és klinikák digitális...

Egyszerű seo trükk a linképítés

Szeretnél oldaladdal a Google találati lista tetejére kerülni?

Manapság a Googlézás világkorát éljük. Bármi is érdekli az embereket, szeretnének megtudni valamit, szeretnének eljutni valahová, venni valamit, szolgáltatást igénybe venni,...

Valentin-napi marketing

Valentin-napi marketing ötletek, amelyek segítenek elnyerni a közönség szívét

Szerelem a levegőben, és a Valentin-nap pedig már a sarkon! Szeresd vagy utáld, ez egy fontos dátum a márkák számára. Minden harmadik magyar online vásárol Valentin-napi...