notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium


Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

 

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium bemutatkozása

A tárca felelős a reálgazdasági folyamatok, az ipar, a bel- és külkereskedelem, az infrastruktúra fejlesztés, ezen belül kiemelten a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséért.

A tárca kiemelt feladata a versenyképesség erősítése és a gazdálkodási környezet kedvező irányú befolyásolása, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozói szektor erősítése, illetve a külföldi működőtőke beáramlás elősegítése.

2004 óta a tárca erőteljes racionalizálási programot hajtott végre. A tárca és a felügyelete alá tartozó intézmények létszáma jelentősen csökkent, tevékenységük átláthatóbbá vált, miközben a feladatok száma és a feladatellátás minősége is javult.

A közúthálózat fejlesztésének jelentősége

Nincs olyan gazdasági felmérés, amely ne mutatná ki, hogy a közúthálózat fejlesztése, ezen belül is leginkább az autópálya építés milyen kedvező hatással jár az érintett régiók gazdasági fejlődésére.

Nem kérdéses, hogy a magyar gazdaság legnagyobb növekedési potenciálja azokban a régiókban rejlik, amelyek eddig kimaradtak a gyorsforgalmi utak hálózatából, és amelyekben a korábbi fejlett ipari és mezőgazdasági kultúra a könnyű elérhetőség hiányában ma nem tud kibontakozni.

A közlekedéspolitika tudatos alakításával az Unió tagjaként a beilleszkedést, a felzárkózást kell segíteni illeszkedve az uniós követelményekhez, de adaptálva a magyarországi viszonyokra.

A közúti közlekedés területén minden eddiginél nagyobb jelentőséget kap a közúthálózat kiépítettsége és ezen belül is annak színvonala. Az ország fejlődésének tehát egyik alapfeltétele a gazdasági szereplőket összekötő, kereskedelmi folyamatokat közvetítő közúti közlekedés hatékony működése.

A legnagyobb hozadéka egy-egy régió fejlődésére természetesen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének van. Ezek építésének folytatása, új elemek megvalósítása az ország nemzetközi-gazdasági integrációba való bekapcsolódását, a szomszédos országokkal a kapcsolatok erősítését, a régiók fejlődésének elősegítését, a régiók közötti kapcsolatoknak, a vidék elérhetőségének javítását, az ország területi egyenetlenségeinek a kiküszöbölését segítik elő.

Magyarország gazdasági fellendülésének nemcsak a gyorsforgalmi úthálózat kiépítése a feltétele, hanem a teljes közúti szektor fejlesztése. Olyan integrált hálózatot kell létrehozni, amelyben az egymásra épülő elemek megfelelő módon elégítik ki a területi, forgalmi igényeket, mindemellett hálózatszerkezeti, műszaki, környezetvédelmi, biztonsági szempontból is kielégítők.

A gyorsforgalmi utakra ráhordó főúti és kiemelt mellékúti elemek, a kistérségek szempontjából meghatározó alsóbbrendű úthálózat, de közútjaink tetemes részét kitevő önkormányzati utak is a fejlesztés fókuszába kell, hogy kerüljenek.

Címünk:

1054 Budapest V. Hold u. 17
E-mail: ugyfelszolgalat@gkm.gov.hu

Ügyfélfogadás rendje:

hétfő, kedd, csütörtök: 9.00 - 16.30
szerda: 9.00 - 17.00
péntek: 9.00 - 14.00

Ügyfélszolgálati Információs Vonal:

Tel: 06 1 475-3434
Fax: 06 1 475-3435

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 211

Átlagos értékelés: 5.0


címkék:
Kapcsolódó cikkek
Munka a koronavírus utána  a csapatszellem visszalendítése

A csapatszellem megőrzése a koronavírus utáni világban

A történelmi jelentőségű koronavírus járvány (COVID-19) idején a legtöbb cégvezető gondolatai vállalat és alkalmazottai épsége körül forogtak. Sokan egészen rendhagyó...

9 tipp hogy hatékonyabb legyél  munkádban

9 munkahelyi szokás a hatékonyabb teljesítmény érdekében

Mindenkinek megvannak a maga munkahelyi szokásai – ezek azok a viselkedési, etikai vagy épp gyakorlati berögződések, amelyek segítnek a legtöbbek kihozni magunkból, amikor...

10 legjobb üzleti témájú könyv vezetőknek

A 10 legjobb menedzsment könyv céltudatos vezetőknek

Mitől lesz valakiből igazán jó vezető? Talán meggyőző személyiségre van szükség hozzá? Esetleg mindent legyűrő akaraterőre és kitartásra? Nem kérdés, hogy a legjobb...

A Coca Cola nem hirdet Facebookon

A Coca Cola nem hirdet a közösségi média felületein, azt is elmondjuk, hogy miért

Sokan a nagy Facebook bojkott néven jegyzik azt a napjainkban zajló eseményt, melynek következtében a több világhírű nemzetközi márkával karöltve a Coca Cola is leállított...

Kipróbáltuk – iPhone SE mobiltelefon teszt

Kipróbáltuk – iPhone SE mobiltelefon teszt

A 2020-as iPhone SE az egyik legjobban várt Apple mobil volt; a magyarázat elsősorban abban rejlik, hogy a gyártó jó előre belengette a visszafogott 180 ezer környéki árazást....

Egészséges irodai élet 5 szabálya

Egészségesen az irodában: 5 tipp egy egészségesebb irodai élethez

Most, hogy a koronavírus járvány miatt hozott intézkedések lazultak, és a világszintű home office üzemmód után a legtöbben visszatértek az irodai élethez, sokaknak gondot...

Autósmozi a Müpában

Júliusra autósmozivá alakul a Müpa, mutatjuk a részleteket

Ha minden igaz nem maradunk sokáig már kultúra nélkül, az őszi szezonban ugyanis , ha minden jól megy elindulhatnak az előadások, többek között nyit a Müpa is, de ami még...

9 ok, amiért marketinggel kell foglalkoznod

9 ok, amiért egy modern cégnek égető szüksége van a marketingre

Sok cég sikere nem feltétlenül a termékeken, sokkal inkább a marketingen áll vagy bukik. A marketinget sokféleképpen lehetne definiálni, de esszenciájában egy olyan eszköz, ami...

Youtube reklámok kihagyása egyszerűen

Idegesítenek a YouTube reklámok? Mutatom, hogy tüntetheted el őket nagyon egyszerűen!

Igen-igen én is tudom, hogy van már külön előfizetés, ahol reklámok nélkül lehet a YouTube-ot nézni, meg le lehet különféle reklámblokkolókat is tölteni. De sajnos ezekhez a...

Újabb koronavírus gócpont Kínában: pekingi nagybani piac

Ismét egy kínai piacon alakult ki koronavírus gócpont

A Vuhani piac történetét egy egész világ ismeri, a hely, ahonnan a koronavírus elindult, ami szép lassan gyakorlatilag az egész világunkat leigázta, reméljük a pekingi nagybani...

5 nyári marketingtipp kisvállalkozásoknak 2020-ra

Nyári marketing kisvállalkozásoknak: 5 tipp egy sikeres szezonért

Az időjárást nem érdekli, hogy éppen mi zajlik a nagyvilágban, és a nyár a COVID-19 járvány ellenére is beköszöntött az északi félgömbön. A nyár beálltával bizonyos...

Az otthoni munkavégzés jövője: a home office 8 következménye

A home office korának 8 hosszútávú, drasztikus következménye, avagy az otthoni munkavégzés jövője

Az elmúlt hónapok során számtalan munkavállaló kényszerült otthoni munkavégzésre, miután irodája saját otthonába költözött. Ez az úgynevezett home office, amit sok helyen...