notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

A Google Analytics lehetõségei

A Google Analytics lehetõségei

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A Google Analytics egy, a Google által fenntartott, ingyenesen igénybe vehetõ szolgáltatás, amely részletes statisztikát készít oldalunk látogatóiról. Az adatok megtekintését és elemzését a könnyen használható, igényes kezelõfelület teszi könnyebbé.
 

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

A Google Analytics lehetõségei

Kezdetek

A Google a szolgáltatást az Urchin Software Corporation felvásárlásával kezdte kínálni, 2005 novemberétõl. Az utóbbi cég által fejlesztett megoldás már korábban is a legnépszerûbbek közé tartozott, a Google pedig ingyenesen elérhetõvé tette azt.

Azonban a nagy népszerûségre való tekintettel néhány nappal az indulás után a keresõóriás ideiglenesen letiltotta az új felhasználók regisztrációjának fogadását, csak igénybejelentés volt lehetséges. Az így jelentkezett felhasználók közül idõnként "kisorsoltak" néhányat, akinek a szerverkapacitás növekedésével már biztonsággal ki lehetett szolgálni.

2006 augusztusától bárki számára, várakozás nélkül elérhetõ ez a statisztikai szolgáltatás.

Technológia

A felhasználók követését a Google egy, a saját szerverérõl letöltött, mindössze néhány kilobájt méretû JavaScript kód biztosítja. Ez nem lassítja le túlzott mértékben az oldal letöltését (igaz, ehhez az is kell, hogy a Google szerverei bírják a forgalmat), de megvan az a hátránya, hogy egyes felhasználók a böngészõk biztonsági beállításai miatt nem engedélyezik a letöltést. Ebben az esetben a látogató, és a róla esetlegesen rendelkezésre álló információ elveszik.

Kimutatások

A Google rengeteg információt gyûjt a látogatókról. Annak érdekében, hogy ne kelljen minden alkalommal az összes kimutatást végiglapoznunk, öt ún. "mûszerfal" (dashboard) áll rendelkezésünkre, amelyen a leggyakrabban megtekinteni kívánt statisztikák szerepelnek:

  • Executive overview
  • hirdetes
  • Conversion summary
  • Marketing summary
  • Content summary
  • Site overlay

Executive overview

Ezen az oldalon a látogatók számát, földrajzi elhelyezkedését nézhetjük meg. Egy kördiagram szolgál az új illetve a visszatérõ látogatók arányának megjelenítésére, egy másikon pedig azt vizsgálhatjuk, hogy honnan érkeztek oldalunkra.

Conversion summary

Ez az oldal is fõként a látogatók számára van kihegyezve, azonban itt azt figyelhetjük meg, hogy az elõzõekhez képest hogy alakult a látogatók száma (csökkent, vagy nõtt), és hogy ez milyen arányban történt.
Arra is van lehetõségünk, hogy célokat határozzunk meg, ezeknek a teljesülését is ezen a lapon tekinthetjük meg.

Marketing summary

A Marketing summary dashboard-on a látogatók forrása van a központban. Részletes statisztikát olvashatunk a forrásoldalakról. Amennyiben a Google keresõmotorról érkezett a felhasználó, akkor az is kiderül, hogy milyen keresési kulcsszavak felhasználásával találtak rá oldalunkra.
Van egy olyan kimutatás is, ami arról szól, hogy fizettünk-e a látogató megérkezéséért valamilyen reklámkampány folyamán, vagy teljesen más forrásból érkezett-e honlapunkra.

Content summary

Ezen az oldalon azt nézhetjük meg, hogy a látogatók melyik oldalra érkeztek elõször, és melyik oldalt olvasva hagyták abba honlapunk büngészését.
A legnépszerûbb oldalunk címét is innen olvashatjuk le.

Site overlay

Ezzel a dashboard-dal a honlapunkat tudjuk "böngészni" oly módon, hogy a lap feletti információs sorban láthatjuk az adott oldalra vonatkozó statisztikákat.

Egyéb kimutatások

Már a fent ismertetettek is igen részletes képet festenek látogatóinkról, azonban ez még csak a rendelkezésre álló kimutatások kis része.
A rendelkezésre álló menüpontok sokaságát jól jellemzi, hogy valamennyi fõ menü pontot megnyitva a linkek nem férnek el a képernyõn.
Ezt a sokféleséget is illusztrálja a mellékelt ábra, ahol a munkafelületen a látogatók által használt Internet Explorer böngészõ verziójának megoszlását figyelhetjük meg. (Természetesen a többi böngészõrõl is rendelkezésre áll ilyen kimutatás.)

hirdetes
Az alábbiakban olvasható a teljesség igénye nélkül néhány érdekesebb statisztika, a menübeli útvonallal együtt:

  • Marketing Optimization/Unique Visitor Tracking/Visitor Recency: azt az idõtartamot mutatja, amely azonos látogató két látogatása között eltelik.
  • Marketing Optimization/Visitor Segment Performance/Network Location: a látogatók által használt internetszolgáltatók (ISP) megoszlásáról olvashatunk le adatokat
  • Content Optimization/Content Performance/Length of Visit: azt mutatja meg, hogy a látogatók mennyi idõt töltenek el egy oldal böngészésével
  • Content Optimization/Content Performance/Depth of Visit: innen azt tudhatjuk meg, hogy hány érkezés után még hány oldalt töltött le a felhasználó
  • Content Optimization/Navigational Analysis/All Navigation: hogyan jutottak el az egyes látogatók egy bizonyos oldalra, és onnan hova mentek tovább
  • Content Optimization/Web Design Parameters/Platform Versions: milyen operációs rendszert használnak az egyes látogatók
  • Content Optimization/Web Design Parameters/Java Enabled: hány felhasználónak van engedélyezve a Java Applet-ek futtatása

Mint láthatjuk, a Google Analytics-szel lehetõségek széles tárháza áll rendelkezésünkre látogatóink különbözõ jellemzõinek mérésére. Amennyiben látogatóink legnagyobb hányada engedélyezi a JavaScript kódok futtatását, érdemes igénybe vennünk ezt a szolgáltatást.

Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 105

Átlagos értékelés: 4.9

Szótár

előirányzott eladás

Az értékesítés várt volumenének konzervatív becslése. Rendszerint a jelenlegi... Tovább

megfelelõség

egy követelmény teljesülése 1. MEGJEGYZÉS: Ez a meghatározás... Tovább

Tovább a lexikonra