notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A google kiismerése

hirdetes

Hogyan viszonyul a Google az IP címkiosztáshoz, a geológiai elhelyezkedéshez és az „eltakaráshoz”

Bödör Ferenc programozó
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Google blogjában kutakodva, fejlesztők tucatjai igyekeznek minél jobban kiismerni a google webserving technológiáját, különös képen a GoogleBot „gondolkodását”. Cikkünk egy rövid összefoglalóban mutatja be a google néhány különös figyelmet érdemlő metódusát.

Geolocation

A geolocation technológia alkalmazásával a fejlesztők célja az, hogy különböző (testreszabott) tartalmakat szolgáltassanak a felhasználóknak földrajzi elhelyezkedésük szerint. Lehetőségünk van arra, hogy meghatározzuk látogatóin földrajzi elhelyezkedését és ezeket a tulajdonságokat eltároljuk (cookie), majd így célzott tartalmat szolgáltassunk. Pl. Ha az oldalad baseball-ról szól akkor a Geolocation tehnológiával kiemelheted a Yankees-t a New Yorki felhasználóknak. Ennek megfelelően a GoogleBot-ot is úgy irányítják, hogy az különböző „környékekről” látogassa oldalainkat.

IP kiosztás

Differenciált/célzott tartalom szolgáltatása a felhasználóknak az IP címük alapján történik, mivel az IP címük gyakran tartalmaz geológiai információt. Éppen ezért az IP kiosztásra tekinthetünk úgy is, mint a geolocation technológia egy speciális típusára, ezért hasonló szabályok érvényesek rá. Googlebot-nak ugyanazt a tartalmat kell látnia, amit egy átlagos felhasználó látna ugyanarról az IP címről.

hirdetes

Az első kattintás ingyenes

A Google News’ First Click Policy-hoz csatlakozva, lehetőségünk nyílik arra, hogy prémium vagy előfizetés alapú tartalmi szekciónk is szerepeljen a Google websearch indexünkben. Engedélyezzük a felhasználóknak, hogy fizetős oldalainkat is megtalálja a Google keresőben és, hogy hozzáférjen a dokumentum teljes szövegéhez – akár elő van fizetve akár nincs. A felhasználó első kattintása erre a területre ingyenes, viszont ha elkattint erről a területről akkor egy loginablakkal vagy fizetési felszólítással blokkolhatjuk a további böngészését. Ha belépünk a first click free szolgáltatásba akkor a felhasználó számára látható tartalomnak identikusnak kell lennie azzal amit a GoogleBot lát.

hirdetes

Eltakarás

Különböző tartalom szolgáltatása a Googlebot-nak mint a felhasználóknak. Ez egyértelmű megszegése a Google webmaster irányvonalainak. Ha az a file amit a Googlebot lat nem identikus azzal amit a felhasználó lát akkor a nagyon kockázatos kategóriában vagyunk. Az olyan programok mint md5sum vagy diff képesek kiszámolni egy hash-t ami ellenőrzi azt, hogy két file identikus-e vagy sem.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

esomar

Vélemény- és Marketing Kutatók Világszövetsége (World Association of Opinion and Marketing... Tovább

minõségirányítás

összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására, a minõség... Tovább

Tovább a lexikonra