notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

A Google Page Rank

A Google Page Rank

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Mi az a Google Page Rank, miért érdemes figyelnünk rá, hogyan növelhetjük, illetve hogyan kerüljük el, hogy csökkenjen? Errõl olvashatunk összefoglalót az alábbiakban.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

A Google Page Rank

A kezdetek

A Page Rank a Google egyik alapítójának, Larry Pagenek az ötlete volt (az elnevezés is az alkotó nevébõl származik). A Page Rank valójában egy olyan algoritmus, amely egymásra hivatkozó dokumentumokhoz (mint amilyen a World Wide Web) egy számot rendel, amellyel az egymáshoz képesti fontosságukat lehet reprezentálni. Larry Page ezt az algoritmust a Stanford Universityn belüli kutatási projektként kezdte el kidolgozni, ahol késõbb csatlakozott hozzá a késõbbi Google másik alapítója, Sergey Brin is. A Page Rankrõl szóló szabadalom a Stanford University tulajdona.

A Page Rank mûködése

A Google Page Rank az oldalak relatív fontosságát 0-10-ig terjedõ skálán jelzi. A 10 a legfontosabb, a 0 pedig a legkevésbé fontos oldalakat jelenti. Fontos megjegyezni, hogy Page Rankje egy honlapon belül valamennyi aloldalnak van, és ezek természetesen különbözhetnek is.

hirdetes
A Page Rank kiszámítása az alapján történik, hogy egy adott oldalra hány link mutat. Minden egyes link szavazatnak számít, amelynek súlya is van: ez a kiinduló oldal Page Rankje.

Tehát egy 7-es Page Rankkel rendelkezõ oldalról származó hivatkozás jóval hasznosabb egy oldal szármára, mintha az egy 3-mas Page Rankû dokumentumról származott volna.
A teljes algoritmus persze jóval bonyolultabb ennél: pl. nem veszi figyelembe az adott linket, ha arra utaló jelek vannak, hogy a link megjelenéséért fizettek.
A Page Rank értéke azért fontos, mert a Google ezt használja a találatok
rangsorolásához: a magasabb ilyen értékkel rendelkezõ oldalak elõbbre sorolódnak a találatok listájában.

A Page Rank változása

Egy új lap felkerülésekor annak Page Rankje 0. Amint a Google keresõrobotja megtalálja és indexeli az oldalt, akkor kapja meg elõször értékét. Minél több link mutat az oldalra, annál magasabb lesz annak Page Rankje, tehát minél több értékes tartalom van az oldalunkon - amelyekre mások is hivatkoznak -, annál elõrébb kerül az a keresõkben.

hirdetes
Csökkenhet a Page Rank, ha fizetõs "link farm"-on talál a robot oldalunkra mutató hivatkozást. Ebben az esetben nem csak az adott oldalon levõ linkeket, hanem az összes többit sem veszi figyelembe, ami által csökkeni fog Page Rankünk.
Nem ajánlott az automatikus kommentelõ robotok használata sem oldalunk népszerûsítésére. Sok honlapmotor ugyanis a kommentek beérkezése után úgy módosítja az azokban szereplõ hivatkozásokat, hogy egy speciális html taget ad hozzá, amely jelzi a keresõrobotnak, hogy az adott link nem számít szavazatnak, tehát nincs befolyással az oldal Page Rankjére.
Valószínûleg igen feltûnõ, ha a keresõrobot többszázezer ilyen módon megjelölt hivatkozást talál. (Ez a tag egyébként a rel="nofollow", amelyet az MSN és a Yahoo keresõje is figyelembe vesz.)

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 4.9

Szótár

auditkritériumok

összehasonlítási alapként használt elõirányzatok, eljárások vagy követelmények ... Tovább

etnocentrikus marketingstratégia

A belföldi piac felsőbbrendűségét feltételező, s az ott folytatott marketingtevékenységet... Tovább

Tovább a lexikonra