A SEO nem kell, hogy túlkomplikált feladat legyen. Az alábbiakban megvizsgáljuk, hogy a Google Seach Console miként használható eredményesen a sikerek elérése érdekében.

A sikeres SEO-hoz nem feltétlenül szükséges átfogó technikai ismeretekkel rendelkezni. A Google Seach Console-ja (Google Kereső Konzol) például nagyszerű rálátást kínál webhelyed teljesítményébe, ha hajlandó vagy egy kicsit felfedezni ezt az eszközt.
A Search Console-nak négy alapvető része van, amelyek sikerlehetőséget rejtenek magukban, és ezek közül mind jelentős hatással lehet keresőoptimalizálásodra.
1. Feltérképezési hibák
A feltérképezési hibák könnyedén kihasználhatóak például olyan módon, hogy új linkelési lehetőségeket fedezhess fel velük. A feltérképezést végző úgynevezett robotok áttekintést biztosítanak a hibákról, hogy azok kijavításával javíthass az oldal teljesítményén.
Ez különösen egy oldal átköltöztetése, vagy URL-címek megváltoztatása után lehet hasznos, hiszen ezek a tevékenységek számos hibalehetőséggel járnak.
Tartsd tehát szem előtt, hogy minden hiba egy új lehetőséget jelent, amennyiben hajlandó vagy:
- Új hibák felkutatására.
- A talált hibák önálló kijavítására.
2. Belső linkek
Kép szövege: keresési forgalom > belső linkek – a prioritást élvező oldalaknak a lista tetején kell elhelyezkedniük
Amikor a belső linkekkel (hivatkozásokkal) foglalkozol, mindig érdemes kijelölni néhány „fókuszoldalt”, amelyekre koncentrálni szeretnél. Ez megkönnyíti az optimalizálást, ugyanis lehetővé teszi az oldalak prioritásán alapuló összefűzést.
Jó ötlet egy pillantást vetni a Search Console-ra, hogy megtudd, választott oldalaid a lista élén szerepelnek-e. Amennyiben nem, érdemes több oldallal is összekapcsolni azokat jelenlétük megerősítése érdekében.
A belső linkek az átkattintási arány javításában is segíthetnek, habár nem érdemes túl sok láblécben elhelyezett linket használni, ezek ugyanis csak zsúfoltabbá, rendetlenebbé tehetik az oldalt, ezzel csökkentve a kattintások számát.