Hogyan használd a Google Search Consolet?

A Google Search Console hatékony használata a siker érdekében

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Search Console

3. Adatkiemelés


Kép szövege: lehetővé teszi adataid szűrését és a rétegek összehasonlítását – ez jelenlegi adataid részletes jelentése

 

A Schema markup a leghatékonyabb eszköz az webhelyed adatainak strukturálására, azonban az adatkiemelés jó alternatívaként szolgálhat erre. Az Adatkiemelő eszköz segítségével megtaníthatod a Google-nak, hogy oldalad milyen adatstruktúrával rendelkezik.

 

Az első lépés a kiemelni kívánt adat kiválasztása. Miben különbözik céged vagy vállalkozásod a versenytársaktól? Mi az, amit szeretnél fókuszba helyezni oldaladon? Az Adatkiemelő segítségével egy egyszerű egér használatával kijelölheted oldalad legfontosabb adatmezőit.

 

Ezt követően a Google egy sokkal elegánsabb módon jelenítheti meg adataidat a találati oldalain, illetve a Google Tudáspanelen (a találatoktól jobbra megjelenő információkat tartalmazó oszlop). Az adatkiemelés jelentősebb keresőtalálati jelentétet és jobb átkattintási arányt biztosít, mindezt egyszerűen és még csak alapvető programozói tudás sem szükséges hozzá.

 

Ez lehetővé teszi a Google számára, hogy rátaláljon legfontosabb adataidra, ami szintén hozzájárul a SEO sikerekhez.

 

 


4. Keresési statisztikák


Kép szövege: megtekintheted, hogy mely keresésekre illetve különböző eszközökön milyen pozícióban jelensz meg – a lista felső pozícióiban látható keresőkifejezések sikerlehetőségeket hordoznak magukban

hirdetes

 

A Keresési statisztikák nagyszerűen képes ábrázolni webhelyed általános teljesítményét.

 

Segítségével kiderítheted, hogy mely weblapjaid teljesítenek a legjobban, és hogy melyek igényelnek egy kis javítást. Ezen kívül adatokat is találhatsz, illetve lehetővé teszi a rétegek összehasonlítását is.

 

Vajon a régi tartalmaid jobban teljesítettek, mint az újak? Magas a mobileszközökről érkező forgalom átkattintási aránya?

 

Ez a részletes jelentés aktuális adataid alapján készül el, és az alábbi lépéseket teszi lehetővé:

  • A CTA-k javítása
  • A tartalom naprakészen tartása
  • A blogbejegyzések közösségi médián való népszerűsítése
  • Egy blogbejegyzés megjelenítése következő hírleveledben
  •  

Ha még nem fedezted fel a Search Console ezen részét teljes mélységében, akkor most felsoroljuk, hogy hogyan használhatod hatékonyan a Keresési statisztikák funkciót.

 

Vizsgáld meg az átkattintási arányt


hirdetes
Az átkattintási arány közelebbi vizsgálatával könnyedén megállapíthatod, hogy van-e valami probléma az oldal helyezése és az oldal jelenlegi optimalizálása közötti kapcsolattal. Például ha az oldal jó helyezéssel rendelkezik, de alacsony az átkattintási aránya, akkor érdemes lehet átfogalmazni az aktuális meta leírást.

 

 

Ellenőrizd a rangsorolást


A top 25 vagy top 50 lekérdezésre (keresés) való rangsorolás vizsgálata nagyszerű rálátást nyújt arra, hogy mi teljesít jól oldaladon, és min lehetne javítani. Ez számos SEO sikerlehetőséget rejt magában.

 

 


Ismerd meg a közönségedet


A jelentés kérdések (ki, mi, hol, mikor) alapú rendezése segíthet jobban megismerni közönségedet. Milyen dolgokra szoktak rákeresni? Hogyan találhatod meg a legjobb keresőszavakat, amikkel megcélozhatod őket?

 

 

Vizsgáld meg a trendeket


A megjelenítések és a lekérdezések vizsgálatával kiemelheted azokat a trendeket, amik forgalmat terelnek webhelyedre. Egy 30 és egy 90 napot ábrázoló jelentés között számottevő különbségek lehetnek, és ezek ötleteket adhatnak arra, hogy milyen tartalmakat lenne érdemes készítened.

 

 

5. Linkek visszautasítása


A Google Penguin frissítése minden eddiginél fontosabbá tette a linkek visszautasítását. Nagy előny, hogy újabban már sokkal hamarabb elbírálásra kerülnek, az eredmények pedig már két héten belül láthatók.

 

Érdemes a rendszeresen kezelni a visszautasításokat, mert a Google így könnyebben megállapíthatja jelenlegi rangsorolásodat.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2018-12-13

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Az interneten temérdek tippet és forrást találhatsz a kezdő blogolók számára, a probléma csupán az, hogy mindegyik más és más oldalról közelíti meg a témát. A rengeteg információ egy kezdő elé azt a téves képet festheti, hogy a blogolás egy nehéz, komplikált feladat. Nem muszáj azonban mindig mindent túlbonyolítani.

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

2019-01-02

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

Sokan egyszerűen csak szórakoztató időtöltésként foglalkoznak a YouTube-bal, vagy csak szeretnék megosztani néhány emberrel gondolataikat, alkotásaikat vagy bármi mást, amire ez a formátum lehetőségeket kínál. Ha azonban videóid akár csak egy kisebb közönséget is gyűjtöttek maguk köré, akkor híreink vannak: csatornád már nem csupán rólad szól.

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2019-01-14

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már egy jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik. De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt.

2019-01-19

"Kiürülhet" a Google az új EU-s jogszabály miatt

A Google egy újabb eszközt húzott elő a tarsolyából, hogy megmutassa, milyen hatása lehet az Európai Unió új szerzői jogi irányelvének, ha jelenlegi formájában törvény lesz belőle.

További cikkek ebben a témában
hirdetes
Marketing

Szótár

haszonkulcsos árképzés

A vállalat az összes költségeit figyelembe véve meghatározza, hogy hány százalékos hasznot... Tovább

Magyar Szabványügyi Testület

Az MSZT honlapján internetes Szabványkatalógus áll az olvasók rendelkezésére a magyar... Tovább

Tovább a lexikonra