
3. Adatkiemelés
Kép szövege: lehetővé teszi adataid szűrését és a rétegek összehasonlítását – ez jelenlegi adataid részletes jelentése
A Schema markup a leghatékonyabb eszköz az webhelyed adatainak strukturálására, azonban az adatkiemelés jó alternatívaként szolgálhat erre. Az Adatkiemelő eszköz segítségével megtaníthatod a Google-nak, hogy oldalad milyen adatstruktúrával rendelkezik.
Az első lépés a kiemelni kívánt adat kiválasztása. Miben különbözik céged vagy vállalkozásod a versenytársaktól? Mi az, amit szeretnél fókuszba helyezni oldaladon? Az Adatkiemelő segítségével egy egyszerű egér használatával kijelölheted oldalad legfontosabb adatmezőit.
Ezt követően a Google egy sokkal elegánsabb módon jelenítheti meg adataidat a találati oldalain, illetve a Google Tudáspanelen (a találatoktól jobbra megjelenő információkat tartalmazó oszlop). Az adatkiemelés jelentősebb keresőtalálati jelentétet és jobb átkattintási arányt biztosít, mindezt egyszerűen és még csak alapvető programozói tudás sem szükséges hozzá.
Ez lehetővé teszi a Google számára, hogy rátaláljon legfontosabb adataidra, ami szintén hozzájárul a SEO sikerekhez.
4. Keresési statisztikák
Kép szövege: megtekintheted, hogy mely keresésekre illetve különböző eszközökön milyen pozícióban jelensz meg – a lista felső pozícióiban látható keresőkifejezések sikerlehetőségeket hordoznak magukban
A Keresési statisztikák nagyszerűen képes ábrázolni webhelyed általános teljesítményét.
Segítségével kiderítheted, hogy mely weblapjaid teljesítenek a legjobban, és hogy melyek igényelnek egy kis javítást. Ezen kívül adatokat is találhatsz, illetve lehetővé teszi a rétegek összehasonlítását is.
Vajon a régi tartalmaid jobban teljesítettek, mint az újak? Magas a mobileszközökről érkező forgalom átkattintási aránya?
Ez a részletes jelentés aktuális adataid alapján készül el, és az alábbi lépéseket teszi lehetővé:
- A CTA-k javítása
- A tartalom naprakészen tartása
- A blogbejegyzések közösségi médián való népszerűsítése
- Egy blogbejegyzés megjelenítése következő hírleveledben
Ha még nem fedezted fel a Search Console ezen részét teljes mélységében, akkor most felsoroljuk, hogy hogyan használhatod hatékonyan a Keresési statisztikák funkciót.
Vizsgáld meg az átkattintási arányt
Ellenőrizd a rangsorolást
A top 25 vagy top 50 lekérdezésre (keresés) való rangsorolás vizsgálata nagyszerű rálátást nyújt arra, hogy mi teljesít jól oldaladon, és min lehetne javítani. Ez számos SEO sikerlehetőséget rejt magában.
Ismerd meg a közönségedet
A jelentés kérdések (ki, mi, hol, mikor) alapú rendezése segíthet jobban megismerni közönségedet. Milyen dolgokra szoktak rákeresni? Hogyan találhatod meg a legjobb keresőszavakat, amikkel megcélozhatod őket?
Vizsgáld meg a trendeket
A megjelenítések és a lekérdezések vizsgálatával kiemelheted azokat a trendeket, amik forgalmat terelnek webhelyedre. Egy 30 és egy 90 napot ábrázoló jelentés között számottevő különbségek lehetnek, és ezek ötleteket adhatnak arra, hogy milyen tartalmakat lenne érdemes készítened.
5. Linkek visszautasítása
A Google Penguin frissítése minden eddiginél fontosabbá tette a linkek visszautasítását. Nagy előny, hogy újabban már sokkal hamarabb elbírálásra kerülnek, az eredmények pedig már két héten belül láthatók.
Érdemes a rendszeresen kezelni a visszautasításokat, mert a Google így könnyebben megállapíthatja jelenlegi rangsorolásodat.