notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Google Social Search és a Facebook

hirdetes

Google Social Search

Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Hiába került a Google Labs kísérleti műhelyéből nyilvános bétaállapotba a Social Search, a kereső kénytelen lemondani a legnépszerűbb közösségi portálon, a Facebookon található adatok többségéről. Bár tavaly decemberben a két cég megállapodást kötött egymással, a 350 millió Facebook-tag státuszüzeneteihez továbbra sem férhet hozzá a Google.

Google Social Search és Facebook

A Google Social Search

A Google a napokban ünnepélyesen kihozta a laborból és béta állapotban a nagyközönség elé tárta a Social Search-t, amely a felhasználók ismerőseinek posztjait, képeit, videóit is megjeleníti a keresési találatok között.

Ahhoz, hogy a szolgáltatás működjön, kell egy Google-account, ami a Gmailre vagy a Google Docs-ra való feliratkozással automatikusan létrejön, és ki kell tölteni a Google Profile-t, illetve meg kell adni azokat a linkeket, amelyek a különböző közösségi portálokon már létrehozott profiloldalakra mutatnak.

Innentől kezdve a kereső a találatok között megjeleníti az ismerősöktől származó információt is, feltéve, hogy a felhasználó korábban bejelentkezett a Google-be. A Social Search keres a Twitter- és Blogger-posztok, a Flickrre és a Picasára feltöltött képek között, sőt a Facebook által nemrég felvásárolt FriendFeeden is.

A Facebook ellenáll

Nem működik viszont a Facebookkal, ami azért különösen érdekes, mert a Google állítólag éppen a Facebook bejelentésének hatására döntött úgy tavaly ősszel, hogy a korábbinál komolyabban veszi a közösségi portálokra feltöltött információt. Tavaly a San Franciscóban megrendezett Web 2.0 csúcstalálkozón mondta Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezetője, hogy „alapvető változás megy végbe, melynek során az információs webet felváltja a társasági (social) web”.

hirdetes

Versenytársak

A félhivatalos indoklás szerint a Facebookos találatok azért nem szerepelhetnek a Google találati listáin, mert a Facebook tagjainak státuszüzenetei jelszóval védettek, és a felhasználók ha akarnák sem tehetnék őket teljesen nyilvánossá. Ugyanakkor köztudott, hogy a Facebook sokáig egyáltalán nem engedi a Google-nek, hogy keressen a felhasználók bejegyzései között, és ennek több oka is van.

Facebook privacy

Az egyik a felhasználók magánszférához való joga, a privacy: a tagok az üzeneteket csak ismerőseiknek, és nem a nagyvilágnak szánják. A másik, komolyabb ok, hogy a Facebook ugyanabból szeretne pénzt szerezni, amiből a Google, vagyis minél többet akar megtudni felhasználóiról, hogy aztán személyre szabott reklámokkal támadhassa meg őket.

hirdetes

Igaz ugyan, hogy a Google tavaly decemberben bejelentette, hogy egy megállapodás értelmében keres majd a Facebook publikus oldalainak live feedjeiben, de a nyilvános adatok a közösségi szájt tartalmának csak elenyésző részét jelentik – gyakorlatilag a profiloldalakra korlátozódnak.

Facebook és Bing együttműködés

A harmadik ok, hogy a Facebook a Google egyik legnagyobb vetélytársával, a Microsoft-féle Binggel kötött stratégiai szövetséget; ezért ellenérdekelt abban, hogy a Google-nek szolgáltasson olyan adatokat, amelyekből a Bing is hasznot húzhat.

 

Forrás: www.index.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

eladási kvóta

Egy termékvonal, egy vállalati divízió vagy egy kereskedelmi képviselő számára... Tovább

selejtezés

tevékenység egy nem megfelelõ terméken az eredeti szándék szerinti felhasználás... Tovább

Tovább a lexikonra