notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A google és te

hirdetes

Google - URL paraméterekkel keletkezett duplikált tartalmak - és te

Gyánó Péter
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Hogyan keletkezik duplikált tartalom URL paraméterek (session azonosítók, oldalkövetési azonosítók) miatt?

Amikor URL paramétereket használunk a felhasználók és más információk nyomkövetésére, duplikált tartalmak keletkezhetnek abban az esetben, ha ugyanaz az oldal tartalom számos különböző URL-en keresztül elérhető. Ezt a következő példában megfigyelhetjük – a példa Adam Lasnik-tól származik -, amiben egy webáruház terméke érhető el különböző URL-eken. A példa szerint 3 különböző URL ugyanarra a konkrét termékre utal:

Miért kell erre odafigyelned?

Amikor a keresőrobotok azonos tartalmakat különböző URL-ken keresztül fedeznek fel, annak számos negatív hatása lehet az oldaladra:

  • Többszöri URL esetén a linkek népszerűsége „hígul”. Ha például az előző példában 50 link található, akkor a linkek száma akár 3-al fog osztódni.
  • A keresési listákon nem felhasználóbarát linkek fognak szereplni (hosszú URL-ek az azonosító paraméterek miatt) - csökkenti a választás esélyét

Hogyan támogatjuk a felhasználókat és az webmestereket a duplikált tartalommal kapcsolatban

Kifejlesztettünk egy algoritmust, mellyel megakadályozzuk a duplikált tartalmak okozta negatív tapasztalatokat.

  • Amennyiben duplikált tartalmakat tapasztalunk különböző URL paraméterek miatt, ezeket az URL-ket összecsoportosítjuk.
  • hirdetes
  • A csoportból kiválasztunk egy általunk ítélt URL-t, amely azonosítja a linkeket.
  • Azután egységesítjük az URL-ket, és úgy lesz elérhető a csoport.


Az URL-ek egységesítésével – egy URL-re a duplikált tartalmakat -, álatlában pontosabb találati eredményt tudunk mutatni a keresési listákon.

Amennyiben az imént említett duplikált tartalmat találod oldaladon, tudsz segíteni kereső robotoknak oldalad feltérképezésben?

Először is ne aggódj ezmiatt, a weben számtalan oldal található, amely URL paramétereket alkalmaz megindokolt okokból. De van lehetőséged támogatni a keresőrobotokat, hogy csökkentsd ezt az előforduló problémát:

  • Csökkentsd a szükségtelen URL paramétereket, hogy legyen az URL olyan átlátható, amennyire csak lehet.
  • Küld be a Sitemap-ed az azonosító URL-ket tartalmazva. Mivel nem tudjuk garantálni, hogy az oldalad URL-it a keresőalgoritmusunk teljes mértékben fel tudja térképezni, ezért hasznos, hogy beküldjél egy hiteles URL listát az oldaladról.

Hogyan tudod oldalad tervezésekor kiszűrni a duplikált tartalom előállítását?

hirdetes

Mivel a Google kiszűri ezeket, ezért nem ajánlott a webmestereknek azzal foglalkozni, hogy linkek többszörözésével jobb oldal besorolást érjenek el. Éppen ellenkezőleg, ajánljuk a duplikált tartalmak csökkentését:

  • A felhasználok követésekor használd a 301-es átirányítást az URL-ek karbantartására, hogy megegyezzen a hiteles lista URL-jeivel.
  • Használj inkább cookie változókat a megfelelő azonosítók tárolására.

Ha követed ezeket a tanácsokat, akkor a webservered naplójában az említett példa így fog változni:

127.0.0.1 - - [19/Jun/2007:14:40:45 -0700] "GET /product.php?category=gummy-candy&item=swedish-fish&affiliateid=ABCD HTTP/1.1" 301 -

127.0.0.1 - - [19/Jun/2007:14:40:45 -0700] "GET /product.php?item=swedish-fish HTTP/1.1" 200 74

És a session fájl mely a cookie adatokat tárolja, a következőképpen alakul:

category|s:11:"gummy-candy";affiliateid|s:4:"ABCD";

De ügyelj arra is, hogy cookie használat esetén oldalaid elérhetőek legyenek letiltott cookieval rendelkező látogatók számára is.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

seo

Mit is jelent a SEO rövidítés?  A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization,... Tovább

stratégiai partnerkapcsolat

Olyan kölcsönösen előnyös, hosszabb távra szóló együttműködés, melynek során... Tovább

Tovább a lexikonra