Az utolsó pillanatban mondta fel a Google a Yahoo-val tervezett közös üzletét az online hirdetési piacon, három órával azelőtt, hogy bíróság döntött volna arról, monopóliumnak számít-e a két cég összefogása

Összefogás a hirdetési piacon
A Google toronymagasan piacvezető a keresésekhez kapcsolódó online hirdetések piacán, aminek éves forgalmát 20 milliárd dollárra becsülik. A Yahoo számít a második legerősebbnek, a Microsoft pedig a harmadiknak.
A Google és a Yahoo összefogása akkor merült fel, amikor tavasszal a Microsoft felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra. A Yahoo vezetősége minden eszközzel megpróbált menekülni a felvásárlás elől, ennek egyik eszköze volt a Google-lal való összefogás a hirdetési piacon, ami több százmillió dolláros nyereséget hozott volna a cégnek.
A Google és a Yahoo közösen a keresésekre épülő hirdetési piacon 90 százalék körüli részesedéssel bírna, ami már bőven kimeríti a monopólium fogalmát; ezt pedig az amerikai törvények nem engedik meg.
Visszalépne a Google
A Google többször is megszellőztette, hogy kész visszalépni az üzlettől (főleg miután a Microsoft-féle felvásárlás nem jött össze, és ezzel a nagy konkurencia megerősödésének veszélye elmúlt).
A Yahoo viszont egyre újabb változatokkal állt elő a megállapodás részleteiről. A legutolsó verzióban az összefogás már csak két évre szólt volna, a tervezett profit pedig csak 80 millió dollár volt.
Az amerikai igazságügyi minisztériumot azonban nem hatotta meg a Yahoo próbálkozása, és az ügyet az antitröszt-ügyekkel foglalkozó bíróság elé állította. Szakértők szerint a per kimenetele akár az is lehetett volna, hogy a bíróság kimondja, hogy a Google a Yahoo nélkül is monopolhelyzetet élvez.
Ezt a cég nem kockáztathatta meg, így - miután az utolsó pillanatig kivárt - felmondta a Yahoo-bizniszt, ezzel elkerülve a bíróságot.
Monopólium vádak érhetik a Google-t
A Google jogi osztályának vezetője, David Drummond azt mondta, csalódottak, hogy jogi hercehurcák miatt nem jött össze az együttműködés, ami egyébként előremozdította volna az egész online hirdetési piac fejlődését.
A meghiúsult perben a vádat képviselő Hogans Litvack az American Lawyer magazinnak azt nyilatkozta, bár a Google most elmanőverezett a per elől, ha a piaci részesedése így nő továbbra is, elképzelhető, hogy egymagában, a Yahoo nélkül is monopóliumvádak fogják érni.