Google, mint piacvezetõ
A Google, mint az internetes világpiac vezetõ keresõprogramja, jelenleg e szegmens körülbelül 35-40%-át tudhatja magáénak, mellyel bõven piacvezetõ. A másik két nagy versenytárs, a Yahoo és az MSN együtt rendelkezik körülbelül további 40-50%-kal. A magyarországi megoszlásról pontos adatok nincsenek, de feltételezhetõ, hogy itt is hasonló tendenciákkal találkozhatunk.

Mielõtt hozzáfognánk honlapunk fenti nagy keresõkre történõ optimalizálásához, általában két nézet között kell választanunk:
- vagy felejtsük el az egy adott keresõmotorokra történõ optimalizálást, és koncentráljunk az általánosan "legjobb" gyakorlatra,
- vagy nézzük meg, hogy az egyes keresõmotorok mit figyelnek, és optimalizáljuk a weblapot azoknak megfelelõen.
Mindkettõnek meg vannak a maga problémái, de a végén kiderül, hogy mindkét módszer ugyanazt mondja.
Hogyan is? Nézzük!
A keresõ-specifikus megközelítés híveinek véleménye szerint mivel minden keresõ másképp súlyozza a különbözõ tényezõket, így nem csak, azt kifizetõdõ tudni, hogy az egyes keresõk mit figyelnek az oldalunkon, hanem érdemes weblapjainkat úgy optimalizálni, hogy az a különféle keresõkben is, mint MSN, Google, Yahoo jó találatot okozzon.
Az általános, minden keresõre optimalizálók szerint a jól kitalált és egy adott motorra ma jól mûködõ módszer a jövõben már kevésbé lesz hatékony, hiszen az algoritmusok folyamatosan változnak. Így az egy keresõre összpontosított optimalizálási technikát folyamatosan változtatni, módosítani kell, lépést tartva a keresõmotorok változásaival.
Szintén általános megközelítés szerint a keresõmotorok célja semmi más, csak hogy a felhasználó kulcsszavaira a legmegfelelõbb és legjobb „minõségû” találatokat adják ki. Amennyiben ezt a megközelítést alkalmazzuk, úgy minden keresõben esélyünk van a jó pozíciók elérésére, és jobban függetlenedhetünk az algoritmusok folyamatos változásaitól.
Megoldás: optimalizáljunk minden tényezõre!
Mindkét technika végeredménye majd’ ugyanaz, hiszen minden keresõmotornak az a célja, hogy a kedves felhasználó rátaláljon arra, amit valóban keres. A motorok általában ugyanazokat a tényezõket vizsgálják, másképpen súlyozva õket. Így a megoldás kikövetkeztethetõ: optimalizáljuk a honlapot az összes tényezõre ebben lehet segítségükre egy jó online marketing tanácsadás.
Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!
Forrás: