Logó feladata a megkülönböztetés, kiemelés, egyértelmű felismerés evvel megkönnyítve a tájékozódást a piac szereplői között.
Ezért fontos tervezéskor figyelembe venni a logo legyen egyszerűen megjegyezhető ne legyen túl tervezve. /Egy felmérés alapján a gömb vagy kör formát könnyebben jegyzi meg a memóriánk./

A grafikai megjelenés
Tehát nem célszerű túlbonyolítani a grafikai megjelenést már azért sem, mivel a logot sokszor igen kis méretben használjuk, pl. névjegyen, levélpapíron, ahol nem érvényesülnek a bonyolult grafikai elemek, inkább kuszává, mint dekoratívvá teszik a nagyban amúgy mutatós emblémát.
A logo védjegyoltalma
A logo védjegyoltalom (TradeMark, USA: ®, vagy TM jelölés) alá helyezve védjegyként is szolgálhat, ami alapján a védjegyjogosultnak (tulajdonos) kizárólagos joga van a védjegy használatára. A védjegy által takart jogokat csak a jogosult használhatja, vagy licenc ellenében használati jogot adhat másnak is. Ezáltal a logo komoly értéket képviselhet. Jelölés: Magyarországon a ® szimbólumot használják, vagy a Törv. védve” feliratot.
A logo fajtái:
- szöveges felirat, betűlogo
- szöveg+ábra
- lehet csak ábra,de ezt általában akkor alkalmazzák, amikor már ismert a logo és már az ábráról felismerik a céget.
Pl: Nike(pipa) Adidas (3csík)…..
A logo tervezése:
Mint minden tervezésnél figyelembe kell venni a megrendelő igényeit , a célközönséget, cégprofilt és ennek megfelelően készítjük el a tervet.
Szempontok:
Szín meghatározása:
Nyilván megrendelésfüggő. itt a grafikus ízlésére van bízva (ha nincs megkötve a keze) mi társul a legjobban a tervezett logohoz. Általában a cég profilja már kialakítja bennünk a színválasztást:
Pl:
- technikai cégeknél nem feltétlen alkalmazzunk élénk színeket.(persze kis mértékben lehet szerencsés)
- környezetvédelemnél vagy gyermek gondozás…stb ritkán alkalmazunk sötét színeket…..stb
Figyelembe kell még venni a betűtípus, forma, választást is.
Mindenki másképpen tervezz. Általában jó ha előbb készítünk papíron skicceket, nem ugrunk neki a grafikai programba való tervezésnek.
- idősporolás hiszen már ott lecsökkenthetjük a verziókat
Valamikor szinte az egészet kézzel tervezik meg csak a végén viszik be a gépbe, hogy a feliratot rátegyék. Ez egyáltalán nem rosszabb vagy jobb logot eredményez nyilván megrendelés függő.
A logo összegezve:
A cél minél egyszerűbb legyen. Jó, ha a logo első ránézésre azonosítja a céget, és nem kell a cég nevét kutatnunk. Nem hátrány, ha a logo ábra utal a cég tevékenységére. Persze ez a tevékenységtől függ. Fontos a logó hiszen minden ügyfél ezzel találkozik először a logo mutatja be a céget, ez adja el, ez teszi egyedivé.
Ha sikerül ezt elérnünk , hogy egyedi logot készítünk akkor egyből felismerhetővé válik melyik cégről van szó a cég megnevezése nélkül.