notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Logótervezés, gyakori hibák. Grafikák, betűtípusok, szinek alkalmazása.

hirdetes

Gyakori hibák a logó tervezésében 2.

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Készlet logók, grafikák

grafika

 

Ha készlet vektorgrafikát használsz a logód tervezéséhez, azzal az ügyfél jó hírét kockáztatod, és nem lesz egyedi az embléma sem.
Ez a hiba gyakori, főleg azoknál akik saját maguk próbálják megtervezni, vagy amatőr tervezőkkel készíttetik el a logót.  Vannak az interneten olyan weboldalak, mint pl. a VectorStock, ahol legálisan tölthetünk le vektor grafikákat, de ezek használata nem teszi egyedivé tervünket.

Túlságosan bonyolult logó


Ha túlságosan bonyolult logót terveztük, sok apró részlettel, a logónk felhasználhatósága megint csak korlátozott lesz. Helyenként szükségünk lehet ugyanis kisméretű reprodukálásra, s ekkor a részletek elvesznek ,összemosódnak és logónk felismerhetetlen lesz. A jó logó egyszerű, mégis ütős és kifejező, valamint minden méretben felismerhető és használható. Egy logónak emlékezetesnek kell lennie és ennek legjobb módja az , ha tervünk egyszerű és tiszta, nem vész el a részletekben. Tekintsd meg például a Nike, a McDonald's és az Apple logókat, mind nagyon egyszerű és könnyen reprodukálható bármilyen méretben.

 

Támaszkodik színe annak hatását

 

Szín nélkül, a tervünk elveszti identitását.

Ez egy nagyon gyakori hiba. Egyes tervezők embléma tervében csak színes rajzok vannak. Nem gondolnak arra, hogy milyen sokféle környezetben jelenhet meg a logó, és milyen elvárásokkal.  Ha egy rosszul elkészült színes logót, szürkében, vagy fekete-fehérben szeretnénk használni, az eredmény használhatatlan lesz. A legjobb, ha tervezést már eleve fekete-fehérben kezdjük el.

hirdetes

 

Betűtípus megválasztása

Betűtípus

Egy rosszul megválasztott betűtípus tönkreteheti az egész logó tervünket.


A megfelelő betűtípus kiválasztása nagyon fontos egy logó tervezésénél. Amikor a végrehajtó logó a jobb betűtípus kiválasztásánál a legfontosabb döntés a tervező tehet.  Mint a fenti képen is láthatjuk a Comic Sans betűtípus összecsapja egész tervünket, s hitelét veszti a logó.


Fontos hogy a font stílusa passzoljon a grafika stílusához és hogy az egész logó tervünk az ügyfelünket tudja képviselni. Megfelelő betűtípust találni sokszor a legnehezebb feladat. Ha a betűtípus és a grafika teljesen ellentétes stílusúak, akkor a néző nem fogja tudni hová kell koncentrálni. Ha a választott betűtípus  nem tükrözi az ikon tulajdonságait, akkor elvész az üzenet.

hirdetes

 

Túl sok Betűtípusok

Betűtípusok

Legfeljebb két betűkészleteket használjunk tervünkben.


Amatőrök könnyen elkövetik azt a hibát hogy emblématervükben túl sok betűtípust használnak. Túl sok betűtípus zavart okoz, s elvész a mondanivaló.

Legfeljebb kétféle betűtípust használjunk, két különböző hangsúllyal. Kevesebb betűtípus használata jelentősen javítja az olvashatóságot és a márka ismertségét.

 

Másolás


Ez a legnagyobb hiba a logó designban, és sajnos egyre többen esnek ebbe a hibába. Mint említettem az előző cikkemben is a logó azért van, hogy képviselje a vállalkozást, minden logónak egyedi üzenete, kell hogy legyen. Ha úgy néz ki mit valaki más logója akkor már nem tükrözi, nem tudja képviselni az ügyfelünket. Ne másoljuk egymást, légy eredeti.

Forrás: http://www.smashingmagazine.com/

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

franchise

Termelők, nagykereskedők és más szolgáltató szervezetek mint rendszergazdák és független... Tovább

irányítás

összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására ... Tovább

Tovább a lexikonra