Készlet logók, grafikák
![]() |
Ha készlet vektorgrafikát használsz a logód tervezéséhez, azzal az ügyfél jó hírét kockáztatod, és nem lesz egyedi az embléma sem.
Ez a hiba gyakori, főleg azoknál akik saját maguk próbálják megtervezni, vagy amatőr tervezőkkel készíttetik el a logót. Vannak az interneten olyan weboldalak, mint pl. a VectorStock, ahol legálisan tölthetünk le vektor grafikákat, de ezek használata nem teszi egyedivé tervünket.

Túlságosan bonyolult logó
Ha túlságosan bonyolult logót terveztük, sok apró részlettel, a logónk felhasználhatósága megint csak korlátozott lesz. Helyenként szükségünk lehet ugyanis kisméretű reprodukálásra, s ekkor a részletek elvesznek ,összemosódnak és logónk felismerhetetlen lesz. A jó logó egyszerű, mégis ütős és kifejező, valamint minden méretben felismerhető és használható. Egy logónak emlékezetesnek kell lennie és ennek legjobb módja az , ha tervünk egyszerű és tiszta, nem vész el a részletekben. Tekintsd meg például a Nike, a McDonald's és az Apple logókat, mind nagyon egyszerű és könnyen reprodukálható bármilyen méretben.
![]() |
Támaszkodik színe annak hatását
![]() |
Szín nélkül, a tervünk elveszti identitását.
Ez egy nagyon gyakori hiba. Egyes tervezők embléma tervében csak színes rajzok vannak. Nem gondolnak arra, hogy milyen sokféle környezetben jelenhet meg a logó, és milyen elvárásokkal. Ha egy rosszul elkészült színes logót, szürkében, vagy fekete-fehérben szeretnénk használni, az eredmény használhatatlan lesz. A legjobb, ha tervezést már eleve fekete-fehérben kezdjük el.
Betűtípus megválasztása
![]() |
Egy rosszul megválasztott betűtípus tönkreteheti az egész logó tervünket.
A megfelelő betűtípus kiválasztása nagyon fontos egy logó tervezésénél. Amikor a végrehajtó logó a jobb betűtípus kiválasztásánál a legfontosabb döntés a tervező tehet. Mint a fenti képen is láthatjuk a Comic Sans betűtípus összecsapja egész tervünket, s hitelét veszti a logó.
Fontos hogy a font stílusa passzoljon a grafika stílusához és hogy az egész logó tervünk az ügyfelünket tudja képviselni. Megfelelő betűtípust találni sokszor a legnehezebb feladat. Ha a betűtípus és a grafika teljesen ellentétes stílusúak, akkor a néző nem fogja tudni hová kell koncentrálni. Ha a választott betűtípus nem tükrözi az ikon tulajdonságait, akkor elvész az üzenet.
Túl sok Betűtípusok
![]() |
Legfeljebb két betűkészleteket használjunk tervünkben.
Amatőrök könnyen elkövetik azt a hibát hogy emblématervükben túl sok betűtípust használnak. Túl sok betűtípus zavart okoz, s elvész a mondanivaló.
Legfeljebb kétféle betűtípust használjunk, két különböző hangsúllyal. Kevesebb betűtípus használata jelentősen javítja az olvashatóságot és a márka ismertségét.
Másolás
Ez a legnagyobb hiba a logó designban, és sajnos egyre többen esnek ebbe a hibába. Mint említettem az előző cikkemben is a logó azért van, hogy képviselje a vállalkozást, minden logónak egyedi üzenete, kell hogy legyen. Ha úgy néz ki mit valaki más logója akkor már nem tükrözi, nem tudja képviselni az ügyfelünket. Ne másoljuk egymást, légy eredeti.
Forrás: http://www.smashingmagazine.com/