Amikor egy értékesítési célú webhely felépítéséről beszélünk, akkor gyakran emlegetjük azokat a hagyományos megközelítéseket, amelyek célja egy pozitív benyomást kelteni, hogy azzal vásárlásra ösztönözzük az ügyfelet.

A közvetlenmarketing-webhelyek (vagy sima landing oldalak) egy ennél direktebb módszert alkalmaznak, és egyenesen arra utasítják a látogatót, hogy tegyen meg egy kívánt következő lépést, legyen az vásárlás, feliratkozás, vagy bármilyen más konverzió. Habár fontosak az ügyfelekkel kiépített kapcsolat megalapozásában, mindenekelőtt érdeklődő-generáló eszközökként tekinthetünk rájuk.
Vajon a te webhelyed eléri ezt a célt? Elég érdeklődőt, vagyis leadet kaparint meg a beérkező látogatók közül? Ha egy hatékony közvetlenmarketing-webhelyet (vagy landing oldalt) szeretnél összeállítani, vagy egy meglévő felújításán gondolkodsz, vess egy pillantást az alábbi tippekre!
Használd a megfelelő kulcsszavakat
Mindenek előtt szükséged lesz néhány gondosan összeválogatott kulcsszóra, amelyeket webhelyed megfelelő elemeiben kell elhelyezned. Habár a kulcsszavak szerepe sokat változott a keresőmotorok részéről, továbbra is fontos részét képezik a keresőoptimalizálásnak. A keresőoptimalizálás, vagyis SEO célja, hogy minél előkelőbb pozícióban jelenj meg a keresőmotorok (általában a Google) találatai között, hiszen ezek az első találatok vonzzák a legtöbb felhasználó figyelmét.
A megfelelő kulcsszavak azonosításához kulcsszókutatást kell végezned, amelyhez többféle ingyenes eszközt is felhasználhatsz.
Készíts egy egyszerű, de funkcionális designt
Az információdús webhelyek rengeteg kulcsszót tartalmazhatnak, amivel sok látogatót magukhoz vonzhatnak. Ez első olvasásra jól hangzik, de gondolj csak bele, hogy ezek közül hányan lesznek, akik igazán érdeklődnek a webhelyen feltüntetett kínálatért. Megéri ezt a rengeteg látogatót bevonzani, ha csak egy töredékük konvertál majd?
Jobb ötlet inkább egy olyan webhelyre vagy landing oldalra összpontosítani, ami mind tartalmában, mind navigációjában egyszerűbb, és szinte csak azt a célt szolgálja, hogy értékesítsen egy terméket vagy szolgáltatást a látogatók számára.