notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Influencer marketing szállodád érdekében. Hogyan lesz hatékony?

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már egy jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik.

De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt. A fizetett reklámok (akár újságban látható hirdetésekről, akár televíziós reklámokról, akár fizetett közösségi hirdetésekről legyen szó) a legtöbb embert teljes mértékben hidegen hagyják, hiszen nem tűnnek őszintének.
 

Influencer marketing

Ezzel szemben azok a vélemények, amelyeket más, hasonló érdeklődésű személyektől (például más utazóktól) származnak, sokkal hitelesebbnek érződnek az internetes felhasználók szemében. És hogy mennyire? A Bloglovin 2017-es felmérése szerint az ügyfelek 88%-a bízik meg ugyan annyira egy idegen által írt online véleményben, mint egy ismerőse szavában. A Google (szintén 2017-ben) megállapította, hogy a tizenéves YouTube feliratkozók 70%-a könnyebben képes azonosulni a YouTube-on ténykedő tartalomkészítőkkel, mint a hírességekkel.

 

 

Ezek az online vlog- illetve blogvezetők, és más internetes személyiségek az úgynevezett influencerek, azaz befolyásos emberek. Az ilyen befolyásos személyek kisebb vagy nagyobb követőbázissal rendelkeznek, amelyek tagjai általában nagyon is sokra tartják az influencerek véleményét.

 

 

De hol találkozik egymással az influencer marketing, és a vendéglátás, vagy éppen a turisztika, pontosabban: a befolyásmarketing és a szállodák? Az alábbiakban néhány érdekes tényt és tudnivalót olvashatsz erről, de mindenek előtt megjegyeznénk, hogy bármilyen hatékony befolyásmarketinget is leszel képes folytatni, egy egész stratégiát nem helyettesíthetsz vele. Az influencer marketing nagyszerű kiegészítője lehet általános marketingstratégiádnak!

 

 

Tények az influencer marketing és a szállodamarketing kapcsolatáról


Kezdjünk néhány meggyőző számadattal. A Google 2014-es felmérése szerint az emberek több mint 80%-a használja a közösségi hálózatokat és tartalommegosztó oldalakat ihletmerítésre közelgő utazásukhoz. A Nielsen egy 2015-ös felmérésben kimutatta, hogy az ismerősöktől származó ajánlatok az emberek 78%-át, míg az online olvasható értékelések az emberek 63%-át befolyásolják a utazással kapcsolatos döntéseik meghozatalakor.

A Rythm One kutatása szerint minden influencer marketingre költött 1 dollár összesen 2,26 dollárban térül meg.

 

 

Mik a befolyásmarketing előnyei?

hirdetes

 

  • Az influencer marketing előnyeit hosszasan ecsetelhetnénk, de most csak három főbb szempontot emelnénk ki, amelyek már külön-külön is érdekessé teszik ezt a marketingformát.
  • Az influencer marketing segít hiteles tartalmat kreálni a márkák számára.
  • A márkával való kapcsolatfelvételre buzdítja az érdeklődőket.
  • Forgalmat terel a márka webhelyére és/vagy landing oldalaira.

 

 

Általános marketing stratégia szállodák számára


Hogyan használhatják ki a szállodák az influencerek által nyújtott lehetőségeket? Habár ez sokban függ a létesítmény jellegétől, adottságaitól, a kampány céljától, és az influencer személyiségétől, íme egy általános stratégia leegyszerűsített lépésekben:

 

 

1. Az első lépés kutatást végezni influencer ügyben. Ha megtetszik egy befolyásos személy stílusa, akkor nézd meg, hogy milyen közösségi platformokon aktívak, hány követőjük van, és hogy milyen méretű aktivitást váltanak ki követőikből (tehát hogy hány hozzászólás, kedvelés, megosztás érkezik tartalmaikra, stb.) Fontos rangsorolási szempont legyen az is, hogy van-e saját blogja, melyet rendszeresen vezet. Ha két blog között kell választani, mindig azt válaszd, amelynek saját domainje van, tehát nem aldomainen van (pl www.influencer1.blog.hu). Ez keresőoptimalizálás szempontból lesz nagyon fontos neked. Ne ragadj le az Instagramnál! A jó influencereknek, melyek a te célcsoportodat is elérik, nagy a követőbázisuk a Facebookon is. Hiába van 30.000-es követőtábora az Instagramon (talán kamu profilokból, gépi algoritmusok által), ha a Facebookon 3000 követője sincs, semmit nem ér számodra. 

 

 

2. Az aktivitás mértéke kulcsfontosságú! Nem mindig a legnagyobb követőbázissal rendelkező influencer lesz a jó választás. Igyekezz olyat találni, akiről látszik, hogy követői igazán érdeklődnek tartalmai iránt (tehát nagy az aktivitásuk). Nézd meg posztjainak like számát, ebből valamelyest következtethetsz a személy népszerűségére, bár likeokat is lehet venni. Fontos az is, milyen képre kapta a likeokat: egy macskával pózoló lány akkor is kap 300 likeot egy képre, ha bányarém, és a valódi életben mindenki utálja. Céges posztjaidra nem fog ennyi likeot kapni.

hirdetes

 

 

3. Miután kiválasztottad a fentiek alapján, hogy mely influencerekkel szeretnél dolgozni, vizsgáld meg egy kicsit közelebbről is követőbázisukat. Megeshet, hogy a követők jó része csupán hamis profil, amelyek célja a népszerűség látszatának fenntartása. Ha meggyőződsz róla, hogy valamennyi követőjük valódi, akkor jöhet a következő lépés. 

 

 

4. Vizsgáld meg az influencer stílusát, és gondolkozz el rajta, akik ezt a stílust szeretik, vajon vevői lesznek-e szállodádnak? Vajon jó fényben tünteti-e fel hoteledet az, hogy ő nálad járt? A DM-es kencéket kipróbáló, a haját fésülgető üresfejű lánykák nem biztos, hogy alkalmasak márkád fényének emelésére. 

 

 

5. Vizsgáld meg a potenciális influencerek által használt márkaelhelyezési módszereket, és követőiket is. Ezeknek mind passzolniuk kell szállodád személyiségéhez és márkájához.

 

 

6. Döntsd el, hogy hogyan szeretnéd kompenzálni az influencert az általa készített tartalmakért. Pénzben fizetnél érte, vagy felajánlanál neki egy néhány napos ajándék látogatás szállodádban? Lesznek olyan influencerek, akik mindkettőt elvárják majd szolgáltatásaikért. Ilyenkor el kell döntened, hogy mennyit is ér neked az a tartalom, amit kapni fogsz ezekért.

 

 

7. Végezetül vedd fel a kapcsolatot a kiszemelt befolyásos személyekkel, és kezdjétek el megvitatni a részleteket. Az influencerek egy része ügynökségeken keresztül elérhető csak. 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-01-19

"Kiürülhet" a Google az új EU-s jogszabály miatt

A Google egy újabb eszközt húzott elő a tarsolyából, hogy megmutassa, milyen hatása lehet az Európai Unió új szerzői jogi irányelvének, ha jelenlegi formájában törvény lesz belőle.

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

2019-01-02

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

Sokan egyszerűen csak szórakoztató időtöltésként foglalkoznak a YouTube-bal, vagy csak szeretnék megosztani néhány emberrel gondolataikat, alkotásaikat vagy bármi mást, amire ez a formátum lehetőségeket kínál. Ha azonban videóid akár csak egy kisebb közönséget is gyűjtöttek maguk köré, akkor híreink vannak: csatornád már nem csupán rólad szól.

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2018-12-13

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Az interneten temérdek tippet és forrást találhatsz a kezdő blogolók számára, a probléma csupán az, hogy mindegyik más és más oldalról közelíti meg a témát. A rengeteg információ egy kezdő elé azt a téves képet festheti, hogy a blogolás egy nehéz, komplikált feladat. Nem muszáj azonban mindig mindent túlbonyolítani.

Semmiből ezrek – Egy érintetlen Instagram fiók felfuttatása

2018-12-12

Semmiből ezrek – Egy érintetlen Instagram fiók felfuttatása

10-ből 9 online „Instagram útmutató” ugyan azokat az unalmas, általános tippeket hasznosítja újra és újra: felhasználói tartalmak megosztása, nyereményjátékok megrendezése, CTA-k elhelyezése, stb. Ezekkel a tanácsokkal valójában semmi baj nincs, hiszen bevált taktikáknak számítanak… ha az embernek már több ezer követője van.

További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 136

Átlagos értékelés: 4.9

Érdekességek Marketing

Szótár

vizsgálat

egy vagy több jellemzõ valamely eljárás szerinti meghatározása   Tovább

globális marketing

A differenciálatlan marketingstratégia speciális esete, melynek keretében a vállalat azonos... Tovább

Tovább a lexikonra