notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Hogyan válassz marketing ügynökséget?

Hogyan válasszunk magunknak tökéletes marketing ügynökséget?

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Manapság az ember minden költségvetésre és feladatkörre talál magának marketing ügynökséget. Sok ügynökség kiváló szolgáltatásokat kínál, az őket alkalmazó cégek pedig hajlamosak több munkával ellátni őket, mint amennyivel érdemes lenne.

Ennek egyrészt az a következménye, hogy az ügynökség képtelen minden ígéretet teljes mértékben betartani, másrészt pedig a megbízó cégnél az egész marketing részleg tönkremehet egy ilyen rossz döntés miatt. Végül senki nem jár jól.

Hogyan választhatjuk ki tehát a mi igényeinknek megfelelő marketing ügynökséget? Az alábbi szempontok segítenek eldönteni ezt.
 

Hogyan válassz marketing ügynökséget?

Vizsgáljuk meg a weboldalukat


Mielőtt személyesen egyeztetnénk egy adott marketing ügynökséggel, jó ötlet egy pillantást vetni a cég weboldalára. Itt leggyakrabban megtaláljuk, hogy az ügynökség miket emel ki főbb erősségekként. Ezek segíthetnek eldönteni, hogy érdemes-e tovább érdeklődni utánuk. Akár brandingre, designra, SEO-ra, vagy egyéb szolgáltatásokra keresünk ügynökséget, a kiemelt szolgáltatásokat rögtön megtaláljuk weboldalukon.

 

 

Beszélgessünk el jelenlegi marketing ügynökségünkkel


Egy marketing ügynökség nem szeretne csalódást okozni meglévő ügyfeleinek. Éppen ezért sok ügynökség minden kérdésre és kérésre rávágja az igent, függetlenül attól, hogy mennyire életképes az adott ötlet. Ilyenkor az ügynökség nem megtéveszteni akar bennünket, hanem el akarja kerülni a csalódást.

 

Ahelyett, hogy egy igen/nem választ várnánk, részletesen beszélgessünk el az ügynökséggel az elvárásokról és a kivitelezésről. Emeljük ki, hogy csak akkor egyezzenek bele a feladat elvégzésébe, ha biztosak benne, hogy maximális teljesítményt képesek nyújtani, akár az eddigi szolgáltatások minőségénél magasabb szinten is. Említsük meg nekik, hogy a visszautasítás nem feltétlenül rossz dolog, az őszinteségnek pedig értéke van.

 

Ezzel nekünk, mint ügyfélnek, és nekik, mint szolgáltatónak is számos kellemetlenséget spórolhatunk meg hosszú távon.

hirdetes
 

 

Hogyan válassz marketing ügynökséget?

Adjunk mások véleményére


Az interneten számos weboldal lehetővé teszi hogy egy-egy cégről többet tudjunk meg a korábbi és jelenlegi ügyfelek (vagy vásárlók) értékelései alapján. Érdemes tehát utána nézni, akár a Google, akár más szolgáltatások segítségével, hogy egy adott ügynökség hol áll a hasonló cégek „ranglistáján”.

 

Sok esetben az emberek az ügynökség Facebook oldalát is megvizsgálják, azonban a Facebook egyik hátránya, hogy egy adott oldal kedvére törölheti azokat a hozzászólásokat, amelyek rossz színben tűntetik fel. Ezzel szemben a Twitteren egy cégnek nincs beleszólása az ügyfelek tweetjeibe (bejegyzéseibe).

 

Azonban fontos, hogy körültekintők legyünk, amikor megvizsgáljuk egy ügynökség profilját, mondjuk a Twitteren, hiszen a konkurens cégek szándékosan írhatnak hamis lejárató, leminősítő értékeléseket.

Ez remek lehetőség arra is, hogy megfigyeljük, miként kezeli a csalódott, negatív hozzászólásokat az adott ügynökség. Ez sokat elmond arról, hogy milyen együttműködésre számíthatunk tőlük ügyfélként.

 

 

Vizsgáljuk meg a referenciákat


Mielőtt bármit is aláírnánk, vegyük fel a kapcsolatot néhány korábbi vagy jelenlegi ügyféllel. Az adott ügynökség weboldalán található értékelések nem feltétlenül pontosak, de akár kitaláltak is lehetnek. A leghitelesebb képet akkor állíthatjuk fel egy ügynökségről, ha több referenciát is megvizsgálunk.

hirdetes

 

Ha sikerül telefonon elérnünk egy korábbi ügyfelet, akkor ne csak annyit kérdezzünk meg, hogy az ügynökség „jó”-e. Érdeklődjünk az együttműködésük során fellépett nehézségekről, kihívásokról, akadályokról, és tudjuk meg, hogy az ügynökség hogyan és milyen hatékonyan kezelte ezeket. Ne felületes, hanem átfogó információt szeretnénk kapni – kérdezzük meg, hogy az ügynökség hogyan teljesít azokon a területeken (SEO, design, közösségi média) amikre nekünk szükségünk van.

 

 

Végezetül


Ha marketing ügynökséggel szeretnénk elvégeztetni cégünk, márkánk, termékeink vagy szoláltatásaink népszerűsítését, akkor fontos, hogy ne hozzunk elhamarkodott döntéseket. Ha megfigyeljük az ügynökség weboldalát, online értékeléseit, közösségi oldalát és elbeszélgetünk néhány korábbi és meglévő ügyfelükkel, akkor sokkal kisebb eséllyel választunk magunknak olyan céget, akik nem megfelelőek számunkra.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 204

Átlagos értékelés: 4.8

Magyar

Szótár

irányítási rendszer

rendszer politika és célok megfogalmazásához, valamint a célok eléréséhez ... Tovább

környezeti politika

környezeti politika Egy szervezet környezeti teljesítményére vonatkozó általános... Tovább

Tovább a lexikonra